Nee, mijn picojet is ECHT EPP. Ik heb de combat edition. Niet te verwarren met de andere, lichtgrijze Elapor versie.
Ik heb mijn pico 2e hands gekocht als aller eerste vliegtuig, omdattie bijzonder goedkoop was en volledig vol gepropt met dure onderdeeltjes. (Picoline ontvanger, Speed500 speedo, Permax 480 (mischien wel die BB race 7.2v, wieweet).
Ik was eigenlijk opzoek naar een rolroer vliegtuigje dat zich mak houd bij lage throws, maar toch nog n beetje mee kan doen als we rolls gaan trekken enzo.
Het richtings gevoel zit wel goed, en ik ben van mening dat een staartcontrol vliegtuig moeilijker onder bedwang is te houden bij n beetje wind, dan een rolroer toestel. Ik had dit weekend toen het wachten op windstil me de keel uit hing, mijn badius de lucht in gegooid. Hij ging bij de eerste beste windvlaag plat op de wind ging staan met zn vleugel compleet verticaal, en toen had ik echt iets van "He, gatver, ik moet terug rollen maar ik kan niet.". Ik weet zeker dat ik met rolroeren met gemak die wind de baas had kunnen zijn.
Ik ben gezegend met een Futuba fieldforce 6, welke is uitgerust met dualrate (Twee servothrow programmas die je tijdens het vliegen kunt wisselen met een flipswitch). Hiermee kan ik em even in de sportstand zetten voor n minuutje als ie hoog hangt, en daarna weer in beginners stand afdalen en landen.
Ik ga nu de weegschaal er eens bij pakken om te bekijken hoe zwaar de accu is.
EDIT: Hij is fijn.

Hier komen de berekeningen:
De 6cell 2100mAh NiMH pack is 225gram.
De 8cell 800mAh NiCD pack is 260gram.
Omgerekend krijg je dus:
De 6cell 2100mAh NiMH pack is per cell 37.5gram.
De 8cell 800mAh NiCD pack is per cell 32.5gram.
Een pack van 8 maken van de cellen van de nimh packs, zou dus uitkomen op precies 300gram.
Wat denk je dr van?