Gezocht: Tekening Great Planes Spirit 2M

als ik van vacantie terug ben zal ik even zoeken heb er ook eentje gemaakt,mee leren vliegen 10 jaar geleden
gr onno

Dat zou mooi zijn, het is niet om te leren vliegne of iets dergelijks,
Ik heb niet lang geleden een Medicine Man gebouwd en nu ben ik op zoek naar nog een leuk vliegend zwevertje, alleen hoor ik wisselende verhalen over de Spirit.
Vloog hij voor jou goed?

Kijk eens in mijn onderschrift,misschien staat hij daar tussen.
Anders heb ik hem volgens mij nog wel op de of staan.

Nee, zat hij niet bij :(
Ik heb 3 dagen geleden een 2e hands Great Planes Spirit gekocht.
Hij is niet meer in de beste conditie, maar hij is ook niet heel slecht.
Hij moet even opnieuw bespannen worden, dat is het :D
Gisteren heb ik hem aan de hoogstart gehad, en direct na het loskoppelen leek het wel alsof het vliegtuigje direct in een sink zat.
Hij was binnen no-time ook weer aan de grond.
Nu zag ik op Mr. Google dat je de CG verder naar achteren kan zetten.
Ik vind mijn Spirit ook wel erg zwaar :-?
Heeft iemand hier ervaringen mee?

(Ik zet deze vraag ook even in een andere categorie)

Hoi Gert Jan,

Ik heb wel de tekening van de Spirit 100 (2,5m) digitaal.
In mijn ervaring is die beter dan de 2 meter versie, die inderdaad behoorlijk zwaar wordt als je volgens tekening bouwt. Mijn 2,5 meter versie heb ik bewust lichter gehouden, en die vliegt prima.

Groet, Guido

Hoi Guido,

Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar het probleem nu is dat ik een 2 meter versie tweedehands heb overgenomen, en ik zou het zonde vinden om hem weg te doen of niks meer mee te doen.
Mvg Gert Jan

@ g.j hoogeveen
Ik heb nog wel een tekening van de spirit 2m maar die is niet digitaal en zit wel een sneetje in, maar dat is denk ik geen probleem. Je mag hem wel lenen, of om hem in te scannen of om gewoon te gebruiken (ik wil hem wel dan graag weer terug). Contact via pb graag

Sent from my iPad using Tapatal

Back