Gezocht tekeningen van: Wotan/Oceanic

Ik zoek voor een leuk nieuw projectje tekeningen van:

Wotan (zeesleper van Bugsier ca. 1980)
Oceanic (idem)

Wie o wie kan mij hieraan helpen.

ciao,
Ronald

WAT KRIJGEN WE NOU RONALD ????

Jij, als Mister Smit Internationale himself, gaat een projectje beginnen met de grootste concurent van Smit uit die tijd.

Nou breekt m'n klomp

Nou Adam,
graaf eens heel diep in je archief..............
Waar zijn deze twee bij betrokken geweest??

Te samen met nog een aantal Smit slepers....

Nee, begin nou niet gelijk te roepen dat het een veel te ambitieus plan is.....

ciao,
Ronald

oké het kwartje valt.
Het hele stel kan in ieder geval in je kofferbak mee naar de volgende werkschependag :D

Oeps......
zit ik gisteravond nog even de foto's te bekijken....

Is het niet de Oceanic maar de Atlantic.

Maar wie o wie kan mij helpen aan de bouwtekeningen.

ciao,
Ronald

Ronald,

Ik vrees het ergste voor jou dat je die tekeningen nooit te pakken zult krijgen.

Bugsier heeft nooit tekeningen afgegeven zelfs niet aan Hegi als ik mij niet vergis die het model van de Oceanic op de markt gebracht heeft.

Zo lag de Oceanic eens in het Dok daar was een foto van gemaakt stond meende in in Modelwerft toen nog van Hans Jochem Sholz maar het klopte niet met de schroeven en de roeren van model en orgineel.

Als de schepen uit de vaart zijn heb je een kansje maar het probleem is altijd bij bepaalde schepen de spantentekening.

Alleen Smit deed er nooit moeilijk over het waren ja ook alleen maar de hoofdspanten die vrij gegeven werden.

Heb jij wel eens een model gezien anders dan het bouwpaket.

Ronald,

Voor zover ik mij ken herrineren heeft in een speciale uitgave van het duitse blad "Modellwerft", een "Modellwerft spezial", een keer een bouwverslag gestaan van het schip waarvan jij de tekeningen zoekt. Ik weet het niet meet precies maar geloof dat die uitgave "Arbeitsschiffe" of "Spezialschiffe" heette. Modelwerft werd (wordt) uitgegeven door Miba verlag, ze hebben een uitgebreide website.

Succes, Hans

Het bouwplan wat ze daar hebben is de Seefalcke.
Ook een hele beroemde zeesleper, in de tijd van de Zwarte Zee (3) was dat haar grote concurrent.
Deze sleper is overigens wel voor het nageslacht bewaard en ligt in het museum van Bremerhaven.

In de mei en de november uitgaven van 1999 staan wel artikelen over de Oceanic.
Maar wie o wie heeft die nog in zijn bezit.......

ciao,
Ronald

Ronald,

Volgens mij heette de bouwer Mottschall o.i.d. hij heeft meerdere modellen van schepen die gebruikt worden in de off-shore gemaakt o.a. ook de TS-72 Sound. Ik dacht dat hij ook lid is (was) van een vaargroep in Hamburg (D). Het verslag wat destijds gepubliceerd is was behoorlijk omvangrijk, een pagina of 20 zeker wel. Mogelijk dat je hier wat aan hebt?

Hans

Hans, helaas op de een of andere manier kom ik niet op de juiste pagina terecht.
Ik schiet iedere keer terug naar een overzichtspagina :cry:

Maar goed, het is ongelooflijk maar waar.........
vanmiddag viel er een envelop uit Duitsland op de deurmat.

Met daarin foto's en een (hele vage) tekening van deze slepers.....
Wie zei ook al weer dat Bugsier nooit van zich zou laten horen.

Het wordt een hele klus om deze bootjes te gaan bouwen.
Het zijn dubbelschroefs schepen, en dat is in 1:200 in zo'n smalle romp bijna niet te doen, denk ik.....

Hoe noemen ze dat ook al weer.......
precies...
een uitdaging
:lol:

ciao,
Ronald

Ronald,

Als ik op de link klik werkt het wel, vreemd. Maar goed vanaf de "startseite" kun je ook bij de bedoelde pagina komen. Ik had deze site ook nog niet eerder gezien, maar na een beetje spitten biedt hij een schat aan informatie.

Mooi dat Bugsier een beetje mee wil werken. Mocht ik nog ergens wat vinden of tegenkomen, dan hoor je dat van mij. Vroeger (mag ik dat al wel zeggen) is er van ik meen Hegi een bouwdoos van de Oceanic geweest, ook dubbelschroefs volgens mij, maar met detailnivo 0.

Hans

Even een berichtje voor Jan Vos,

Ik lees in de topic over de Zwarte Zee van Justin dat jij vroeger een Oceanic hebt gehad..........
Heb je daar geen tekeningen meer van???
Die je mij zou willen uitlenen natuurlijk???
:wink:

ciao,
ronald

Ronald,

Dat schreef ik dat Bugsier geen tekeningen beschikbaar stelde.
Nou dat valt me mee ik ben er ook wel achteraan geweest en deze info heb ik van de Duitse Modelbouwers zelf, die in 1980 al op Nienoord kwamen.

De Oceanic is een heel stabiel schip met een laag sleeppunt.

Waarom kunnen er schaal 1 : 200 geen 2 motoren in die heb ik zelfs in bootjes van 12 cm gezien.

Injectienaalden waren de schroefaskokers schijnt gehard staal te zijn.

Modell Werft is eerst van Hans Jochem Scholz uit Hannover geweest.

Maar het zijn geen tekeningen zoals Smit ze beschikbaar heeft maar succes met je platform met slepers.

Sikko 259 zei:
Als ik op de link klik werkt het wel, vreemd. Maar goed vanaf de "startseite" kun je ook bij de bedoelde pagina komen. Ik had deze site ook nog niet eerder gezien, maar na een beetje spitten biedt hij een schat aan informatie.

Hans,

De link werkt wel maar ik kan de desbetreffende artikelen niet lezen!
Krijg wel de de jaargang te zien waar het artikel zich in bevind, maar ik kan het artikel zelf niet lezen!

Adam,

Klopt, het lukt mij ook niet om de artikelen te lezen. Ik heb je op de link attent gemaakt zodat je weet waar je de informatie kunt vinden. Ik weet wel iemand die deze uitgave hoogstwaarschijnlijk nog in zijn bezit heeft, zal even voor je informeren.

Hans

Back