Gezocht uitlaat Super Tiger 90 2 takt motor :cry:

Tip, en mijn ervaaring.
hang met een silic. slang achter de orginele pot een graupnerpijp voor een 10 tot 15cc.
gebruik een APC 14*8 en je komt op 74-76 dBa uit.
Mooi ja die opbouw is een hele kersboom, stoorde het bij mijn kistje niet echt onderaan.
Geloof me zeer stil en power genoeg.

Mijn vrouw koopt ze bij de Digros (ik pik ze uit de keuken) Grove keuken / pannenspons kun je met een schaar op maatknippen er moet een klein beetje in zodat er wel iets weerstand is maar niet te veel.

De cowl is al helemaal opmaat uitgesneden en de motorsteun is net aan pas.
rubbers brengen de motor naar voren waardoor ik deze verder op de steun moet boren wat dus eigenlijk niet past. een heleboel gedoe dus voor een kist die geluidsgoedgekeurd is. Wel heb ik tochtstrip onder de vleugel aangebracht.

De moderne brommertjes zijn voornamelijk stil doordat er een membraam tussen de inlaatpoort en de carburateur zit. Dit membraam dempt het geluid, een fatsoenlijk luchtfilter zal het geluid ook dempen helaas is het voor nitromotoren bijna niet te doen omdat de luchtopening pal achter de prop zit.

Ik kom toch wel tot de ontdekking dat ik ook bij de oude garde begin te horen.

Tijdens crossen met zo'n Puch brommer kwamen mijn kameraad en ik erachter dat die staalwol in de uitlaat helemaal dicht zat met koolstof, en dat drukte het vermogen. Eruit was teveel herrie, dan begon de buurt te klagen, dus wat nu? (wij zaten toen elke dag tot achter onze oren in het vet en de olie)
Dan maar zo'n pannensponsje, die had mijn kameraad wel in de keukenkast van zijn moeder zien liggen (Brillo)
Wisten wij veel dat daar al zeep in zat....voel je hem aankomen?
Dus dat sponsje ontrafeld en "hup" in de uitlaat en aan het crossen.
IPV teveel lawaai stond de hele straat nu blauw van de zeepwalm (en dat was echte dikke shit), maar wij vonden dat een super gaaf effect. (ik kan mij de stank nog herinneren)
Daarna mochten wij van zijn pa geen zeepsponsjes meer in de uitlaat duwen...jammer. (soms deden wij het stiekum toch wel met een klein stukje...)
Wat een zalige tijd...kunnen dat soort dingen tegenwoordig nog? Of heb je dan gelijk de ambtnaar-in-functie op je dak?

Naar mijn beleving niet het spul dat ik maar enigszins in de buurt van m'n motor zou willen hebben.

Het wil overigens goed fikken. Branderdertje erbij en boem... weggeoxideerd.
Knijp er in... en het breekt al. Staalgruis en hoe!

Je wellicht moeten denken aan een type dat meer lijkt op verspaand materiaal?

Back