GEZOCHT: Wilesco D405/D365 voor niet al te veel geld

en nog dit..

stoom is een uitstervend ras..... Neem nou m'n zwagertje, ook 13. Stoom? liever een watsappie jongen, potje gamen en twitteren. Al zet je de duurste loc voor z'n neus, die geeft geen sjoege. Tijd is voorbij, jongeren hebben er geen intresse meer in. Kijk eens rond op beurzen en evenementen, je ziet bar weinig jonge mensen! Die langzaamloper die ik aan het bouwen ben....''en wat moet je er dan mee".....''goed voor het oudijzer''........''ga je hem dan verkopen''.......diepe diepe zucht. Het is liefde, pure passie. Check ze stuk voor stuk maar na hier, lees al die verhalen maar en dan zal je het merken : ze zijn allemaal verslaafd, incluis mijzelf haha.

MD

stoom is een uitstervend ras..... Neem nou m'n zwagertje, ook 13. Stoom? liever een watsappie jongen, potje gamen en twitteren. Al zet je de duurste loc voor z'n neus, die geeft geen sjoege. Tijd is voorbij, jongeren hebben er geen intresse meer in. Kijk eens rond op beurzen en evenementen, je ziet bar weinig jonge mensen! Die langzaamloper die ik aan het bouwen ben....''en wat moet je er dan mee".....''goed voor het oudijzer''........''ga je hem dan verkopen''.......diepe diepe zucht. Het is liefde, pure passie. Check ze stuk voor stuk maar na hier, lees al die verhalen maar en dan zal je het merken : ze zijn allemaal verslaafd, incluis mijzelf haha.

MD

De interesse is er nog steeds, ik heb enkele vrienden die ook zeiden: "Je gaat een modelstoommachine kopen!? Awesome! Ik wist niet eens dat dat bestond!". De huidige generatie kent ze alleen niet; ze zijn uit de speelgoedwinkel verdwenen, dus ze komen er simpelweg niet meer mee in aanraking.

Hoe graag ik ook verder ga met dit gesprek, we moeten helaas ontopic blijven :( Dus weet iemand een goedkoop Wilescootje te staan?

ze zijn uit de speelgoedwinkel verdwenen, dus ze komen er simpelweg niet meer mee in aanraking.

je "vrienden" zijn uit die winkel gebleven niet de stoom en andere machientjes

die zijn maar een tijdje daarna uit de winkel gehaald omdat hij door het weg blijven op de fles is gegaan
gewoon een andere kijk op het zelfde probleem maar zo zit het wel in elkaar
hier mooie machientjes maar wel allemaal rond de 400 dollar
http://ministeam.com/acatalog/Steam-Rollers.html

ik zou nog eventjes sparen en dan een mooie nieuwe kopen
http://www.ebay.com/itm/Vintage-Wil...t=Vintage_Antique_Toys_US&hash=item461070185c
of anders deze ???
http://www.ebay.com/itm/Working-Wil...t=Vintage_Antique_Toys_US&hash=item3f2688288f

er zijn er toch blijkbaar genoeg te vinden in de prijs classe die je voor ogen hebt
gr raf

ze zijn uit de speelgoedwinkel verdwenen, dus ze komen er simpelweg niet meer mee in aanraking.

je "vrienden" zijn uit die winkel gebleven niet de stoom en andere machientjes

die zijn maar een tijdje daarna uit de winkel gehaald omdat hij door het weg blijven op de fles is gegaan
gewoon een andere kijk op het zelfde probleem maar zo zit het wel in elkaar
hier mooie machientjes maar wel allemaal rond de 400 dollar
Steam Rollers

ik zou nog eventjes sparen en dan een mooie nieuwe kopen
Vintage Wilesco Traktor Live Steam Engine Tractor Old Smoky Western Germany Toy | eBay
of anders deze ???
Working Wilesco D36 Old Smoky Live Steam Engine Roller No Reserve | eBay

er zijn er toch blijkbaar genoeg te vinden in de prijs classe die je voor ogen hebt
gr raf

Als je niet van het bestaan afweet, ga je er niet op zoeken. Uit de normale speelgoedwinkels waar Jan & alleman van afweet staan geen stoommachines meer, dus leeftijdsgenoten kennen ze simpelweg niet. En over die goedkope Wilesco's: dat zijn helaas veilingen die nog een paar dagen duren, ik verwacht dat die prijs rond het einde omhoogschiet. Hoewel ik ze zelf al gezien had, toch bedankt voor de moeite, ik zal ze in de gaten houden ;)

Dag Rik,

Allereerst vindt ik het leuk dat de jeugd toch nog interesse toont in andere dingen dan gamen en iPhones...

Maar 1 ding valt mij op in het verhaal... Jij vraagt hier eigenlijk om een stoommachine voor een prikkie, en hij moet nog goed in orde zijn ook, en hulp om een opknappertje voor elkaar te maken sla je ook netjes af....en de reden die je aanvoert is dat de uitgave ineens voor een nieuwe te groot is maar steeds kleine beetjes tegelijk kan wel?

Als dat zo is dan stel ik voor dat je misschien een jaar lang die kleine beetjes bewaart, .....dat heet sparen, deed ik vroeger ook als ik iets wilde kopen.
Ik snap je helemaal Rik, dat je graag iets wilt en liefst meteen, maar waarom zou je er niet eens voor gaan sparen in plaats van een "zielig gezicht trekken" en vragen om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten ;)

Daarbij twijfel ik er zelfs aan gezien je voorkomende taalgebruik en goed gebruik van komma's en punten, of je wel werkelijk 13 jaar bent...

Dag Rik,

Allereerst vindt ik het leuk dat de jeugd toch nog interesse toont in andere dingen dan gamen en iPhones...

Maar 1 ding valt mij op in het verhaal... Jij vraagt hier eigenlijk om een stoommachine voor een prikkie, en hij moet nog goed in orde zijn ook, en hulp om een opknappertje voor elkaar te maken sla je ook netjes af....en de reden die je aanvoert is dat de uitgave ineens voor een nieuwe te groot is maar steeds kleine beetjes tegelijk kan wel?

Als dat zo is dan stel ik voor dat je misschien een jaar lang die kleine beetjes bewaart, .....dat heet sparen, deed ik vroeger ook als ik iets wilde kopen.
Ik snap je helemaal Rik, dat je graag iets wilt en liefst meteen, maar waarom zou je er niet eens voor gaan sparen in plaats van een "zielig gezicht trekken" en vragen om voor een dubbeltje op de eerste rang te kunnen zitten ;)

Daarbij twijfel ik er zelfs aan gezien je voorkomende taalgebruik en goed gebruik van komma's en punten, of je wel werkelijk 13 jaar bent...
Haha, jullie hebben gewoon een vertekend beeld van mensen van mijn leeftijd. Ik ken zat leeftijdsgenoten die net zo goed of zelfs beter kunnen spellen dan ik. Kijk bijvoorbeeld maar op een paar jongerenfora ;)

Hulp voor een opknapper heb ik graag (zeg nou zelf, iets zelf in elkaar knutselen is toch veel leuker dan hem kant-en-klaar krijgen?), maar ik vrees dat ik de apparatuur dat niet voor heb. Met alleen een vieze oude werkbank kom je er niet; ik heb gelezen dat je o.a. moet zilversolderen.

Dat met dat sparen snap ik, en daar ben ik ook heel hard mee bezig, maar ik hoopte dat jullie misschien een koopje wisten te staan. Nu weet ik onderhand dat dat niet zo is :P

Steeds kleine beetjes sloeg op het eventuele onderhoud, om dat door een professional te laten doen.

Je snapt het principe van sparen niet he? Je spaart eerst voor je stoomtrekker, die koop je en dan spaar je weer voor je onderhoud en je benodigdheden....

Geloof dat dit een algemeen probleem is met deze generatie..... ;)

Stel jezelf de volgende vraag eens: waarom zou iemand jou een stoommachine voor een prikkie verkopen, terwijl je zelf aangeeft te kunnen sparen maar laat doorschijnen dat je er eigenlijk het geduld niet voor hebt..... ;)

Misschien vindt je mij vervelend nu maar mijn zoon van 13 zou van mij hetzelfde te horen krijgen... ;)

Je snapt het principe van sparen niet he? Je spaart eerst voor je stoomtrekker, die koop je en dan spaar je weer voor je onderhoud en je benodigdheden....

Geloof dat dit een algemeen probleem is met deze generatie..... ;)

Stel jezelf de volgende vraag eens: waarom zou iemand jou een stoommachine voor een prikkie verkopen, terwijl je zelf aangeeft te kunnen sparen maar laat doorschijnen dat je er eigenlijk het geduld niet voor hebt..... ;)

Misschien vindt je mij vervelend nu maar mijn zoon van 13 zou van mij hetzelfde te horen krijgen... ;)
Nee hoor, ikzelf kan er juist absoluut niet tegen dat mensen hun gedachten verbloemen omdat ik te jong zou zijn om het te horen oid :P Wederom, ik ben bezig met sparen, maar ik wist niet wat er tweedehands zoal te krijgen was. Ik dacht dat er miss onder de liefhebbers nog een hele tweedehandsmarkt was, maar dat is dus niet zo.

Haha, ik had vroeger geld zat, hoefde niet elke maand een nieuwe telefoon, ifoon /pad, laptop, pc of wat dan ook.
Had geen mega mobiel of vast bel/internet abonnement.
Hoor soms bedragen waar ik stil van wordt, €80.00 per maand is tegenwoordig heel normaal.
En dat dan heel het jaar door.

:D

Haha, ik had vroeger geld zat, hoefde niet elke maand een nieuwe telefoon, ifoon /pad, laptop, pc of wat dan ook.
Had geen mega mobiel of vast bel/internet abonnement.
Hoor soms bedragen waar ik stil van wordt, €80.00 per maand is tegenwoordig heel normaal.
En dat dan heel het jaar door.

:D
Ik bel ook gewoon met een oude Nokia :P Om spelletjes te spelen heb je een computer.

hallo

mijn telefoon moest aan drie eisen voldoen
1 er mee kunnen bellen
2 er een sms mee versturen
3 er nagels mee in een plank kunnen kloppen
nummer drie lijkt gek maar is het niet
als je der een nagel mee in een plank kan slaan dan gaat hij ook niet meteen stuk als hij per ongeluk ook eens valt

ik ben nu aan het sparen voor een utlimat 3D printer
dat gaat dus nog eventjes duren voor ik die bij elkaar heb

gr raf

Sorry dat het zo laat is! Ik was mijn belofte helemaal vergeten. Ik heb vandaag mijn Old Smoky weer eens opgestookt en heb hier speciaal voor jullie foto's van geschoten :) De foto's zijn geschoten in het huis van mijn opa.

2w2e834.jpg

o10fu9.jpg

5kf293.jpg

23vaqoj.jpg

23vaqoj.jpg

2wcqh54.jpg

Het geld voor het bootje is gegaan naar een mooie D24 die we voor weinig op de kop wisten te tikken, je kunt Engelstalige stoomforum :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Back