gezocht: zwaartepunt iets of wat onbekende pylon

hallo,

khad me laatst 3 pylonracertjes (reeds goed afgeragt) 2dehands aangeschaft voor de prijs van 30eur...
daar kon ik dan niet voor sukkelen, zeker niet om terug gewend te geraken met snelheid.
Waarschijnlijk geen goede vergelijking, maar kheb voorheen (toen de funjets nog niet te vinden waren) met VORTEX gevlogen tegen een goeie 150km/u... dus nu mag het gelijk wat rapper gaan...

Een 2W20 motortje ingestoken, een 2200mah 3cellen lipo, servo in de vleugel gedaan en nu rest me enkel nog de servo voor het hoogteroer en de staart achteraan wat herstellen.

Alvorens de servo te plaatsen zou ik natuurlijk graag weten waar m'n zwaartepunt ergens uitkomt :-)

dus: herkent iemand per ongeluk het model en kan die me ook effe richting geven ivm het zwaartepunt?

het model: All sizes | WP_20130606_003 | Flickr - Photo Sharing!
8971112513_8b65b6b5a3.jpg

het huidige zwaartepunt is ter hoogte van de lijmvijs: All sizes | WP_20130606_004 | Flickr - Photo Sharing!
8971111951_f6f44dfe84_c.jpg

Ik denk aan een raz faz van simprop, maar je foto is niet heel duidelijk en als dit zo is zal hij vermoedelijk ontploffen met je set up

Dag Antony, inderdaad een raz faz als ik het goed heb kunnen vergelijken.
Ik heb je post gelezen en geen tijd meer gehad om op internet verder op te zoeken (ivm zwaartepunt en setup)

Je reactie is ongeveer begrijpbaar :-)
zeker na m'n testvluchtje... het ging toch wel écht snel en ik maak me inderdaad de bedenking of de vleugels het gaan houden...
Ik heb aangedoken en boven ons plein elke keer de motor nog eens 5sec opgezet, maar langer durf ik nog niet :-)

voorlopig blijft het zo en we zien wel waar we gaan uitkomen. Volgende keer dat ik ga vliegen een pak pampers meepakken en de gas eens voluit opendraaien gedurende een second of 15...

Zit nu op een 4.7x4.7 kleinere prop is inderdaad een optie, want op die 5sec volgas zie je het vliegertje enorm versnellen, maar ik vermoed ook niet dat er na een 10sec nog effectief versnelling in zal zitten. Moet ook eens meten met de amp-meter en nakijken of de timing niet op hoog moet gezet worden om optimaal te vliegen.

sneller hoeft het voorlopig zeker niet te gaan :-) en ja hoor ... twas wel kicken :-)

ook al was het misschien niet zoveel, toch bedankt voor de hulp.

Zwaartepunt

Ik heb ook nog een nieuwe raz faz liggen met originele tekening
Op de tekening staat het zwaartepunt en dat is 28 tot 31 mm van de voor kant van de vleugel en dan naar achter gemeten

Back