gezocht!!!!!!!!!

• Topicstarter Topicstarter Mathijs
  • Startdatum Startdatum
M

Mathijs

Guest
hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een bouwtekening van een vleugel met rolroeren die
op een charter past heeft iemand die, of weet iemand een link??
heel graag. mail of PB me als het kan.
alvast bedankt. :yes:

zelf ontwerpen... enige wat je dan nodig hebt is een profiel, daar zijn genoeg programma's op internet voor te vinden, kijk maar eens op www.modelbouwgids.nl

Als je een tekening hebt vane een gewone charter vleugel, gebruik dan de achterlijst als aileron, very simple! :twisted: Zoniet, dan heb ik wel een tekening van een charter

m.kaijim zei:
Als je een tekening hebt vane een gewone charter vleugel, gebruik dan de achterlijst als aileron, very simple! :twisted: Zoniet, dan heb ik wel een tekening van een charter
oké, thanks. :lol:

Hey Mathijs,

dit is even een foto van mijn Charter:
afb925.jpg

Zoals je ziet heeft deze ook rolroeren. Het vleugelprofiel in nog precies hetzelfde, alleen loopt nu in plaats van de achterkant, de voorkant schuin af waardoor je de rolroeren over de gehele lengte hebt.
En zoals m.kaijim al zei, de achterlijst wordt nu dus het rolroer.

Deze vleugel is van piepschuim in plaats van balsa ribben en de V-stelling is een stuk kleiner dan bij een originele vleugel.
Omdat ik zelf, na enige tijd, wat harder ging vliegen is de instelhoek er bij ook bijna helemaal uitgehaald door een latje hout aan de achterkant onder de vleugel te plaatsen. Maar dat is niet noodzakelijk.

Groeten,
Gerben W

oké, bedankt voor je goeie foto!
ik denk dat ik nu genoeg weet :yes:

@Geben W

Er zit een ander profiel op, dat hebben we gedaan toen we de vleugel iuit schuim sneden 8)

Roy

heeft er echt niemand een tekening van zo'n vleugel met rolroeren??
ik ben n.l niet zo goed in zulke programma's.
of is het ook mogelijk om in de gewone vleugel rolroeren te bouwen??
groeten mathijs. :lol:

teken zelf een mooi profiel. of "leen" er een.. zijn er zat te vinden..

maak een strakke pylon-race achtige vleugel. zonder v-stelling.. liefst een dun profiel.

(een deel van) de achterlijst als rolroer, of uit de achterlijst rolroeren snijden..

maareh. een charter met rolroeren..

serval proberen? ;)

zit de zelfde motor + electronica in als een charter. maar het vliegen is 100% leuker. (tikkie moeilijker, maar je leert het zo!)

mvg
Rico.

mathijs zei:
heeft er echt niemand een tekening van zo'n vleugel met rolroeren??
ik ben n.l niet zo goed in zulke programma's.
of is het ook mogelijk om in de gewone vleugel rolroeren te bouwen??
groeten mathijs.

Mathijs?
Even lezen wat meerdere mensen je hier vertellen????

Van een bestaande charter vleugel is het makkelijk om er rolroeren aan te maken, gewoon de achterlijst van de vleugel af snijden waar je die rolroeren wilt hebben... Bijvorobeeld de achterlijst bij de uiteinden.
Dan een balsa balkje terug op de plek waar deze achterlijst zat, paar scharnieren, 2 servootjes, wat folie bijwerken et voila, rolroeren.

Leuk om mee te laten sturen bij het bochtenwerk, meer ook niet.
Charter is hoogdekker, voor het betere strakkere stuntwerk kun je beter een volgend model bouwen.

denk dat je dan wel een compleet nieuwe vleugel moet maken met minder v stelling erin en dan rolroeren erop.
zomaar rolroeren aan de bestannde vleugel sleutelen??? weet niet of dat zo'n succes is.

oké bedankt voor de tips, zal ff bij m'n club informeren wat het handigste is.

JA hè :P :D grin...

eh.. een echte charter :D

mjah. idd leuke bespanning

ow eh.. ahum.. even on topic.. :lol:

charter een trainer? zet er een 6.5cc + 8mm schuifcarburateur op en vlieg met felle roeruitslagen ;)

best leuke trainer ineens ;)

ik heb helemaal geen rolroeren nodig om te rollen en te tollen als een pitts special ;) als een raket omhoog. en nog steeds als een koekje te landen ;)

maareh. waarom nu geen serval ;)
tekening bestellen>? alleen verzend+kopier kosten ;)

mvg
Rico.

Mathijs zei:
hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een bouwtekening van een vleugel met rolroeren die
op een charter past heeft iemand die, of weet iemand een link??
heel graag. mail of PB me als het kan.
alvast bedankt. :yes:

Back