Gigantalus

Gewoon voor de lol een grote Tantalus aan het bouwen, plan is om een span van nabij de 3 meter te bereiken.
Een oude vleugel gaat doormidden en deze delen worden de tippen, het middenstuk bouw ik nieuw.
Panelen zitten al aan elkaar en de onderdelen voor de verbinding in het midden zitten ook op hun plek. Alvast wat foto's van het prille begin;)

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha Gigantalus!!!!!! Top!

Wat een lap vleugel vincent!
Ben erg benieuwd naar je verbindings stuk!!!

Ik raad je aan om twee pegs op een tip te zetten en onderstaande techniek aan te leren ;-)

http://youtu.be/EG-i1zKWhvQ

gigantalus.....

vakantalus, slootkantalus, brickalus.....

briljant!

Ik denk dat ik deze winter ook zo'n eeeeenorme dlg ga bouwen, 3m oid. Moeten we dus wel een aangepast rompje voor makem....

Ik lees ff lekker mee.

Dit lijken mij hele nuttige ontwikkelingen. Waarom is een DLG maar 1.5 m? Een grotere lijkt mij prettiger. Je kunt er verder weg mee vliegen, vanwege zichtbaarheid, en hij kan beter tegen hardere wind.

Voor ons klimaat ideaal dus.

Nu nog eens kijken hoe je een gigantalus wegslingert.
Je bent niet de eerste

lol, dat filmpje ben ik idd meerdere malen tegengekomen;)
of dit betere ontwikkelingen voor het dlg-en zijn betwijfel ik; het werpen zal fysiek wel slopender zijn dan de huidige 1,5 m dlg's dat doen...en die leveren mij al schouder en nekpijn op....
tis allemaal puur voor de fun!

Haha, leuk project!
PCM heeft ook een "echte" 2 Meter DLG in zijn sortiment (de FireWorks Xtend), maar 3 Meter is toch wel eventjes een hele lap vleugel meer :D

Groetjes,

Jordy

1.5m lijkt me meer dan genoeg , zitten nu soms al op 450gram te vliegen , 3 meter zou je in harde wind naar 1.5kg moeten gaan , gooi dat maar eens!

trouwens de 2m dlg van pcm verslind kielvlakjes heb ik al gehoord , bij het landen als 1 vleugeltip de grond raak zwiept hij helemaal om , super licht ding is dat in vergelijk met andere 2m (electro)zwevers.

en nu is het al dicht gepropt genoeg op een wedstrijd , stel je voor dat er 3m dlg's tussen zitten.

3m zou niet hoog gooien en van dat ver weg vliegen de gemiddelde dlg taak vereist zo'n 2-3 minuten vlucht , eens je geklomen bent in een bel kan je al beginnen terugkomen ..

1.5m lijkt me meer dan genoeg , zitten nu soms al op 450gram te vliegen , 3 meter zou je in harde wind naar 1.5kg moeten gaan , gooi dat maar eens!

..

Daarom stelde ik de andere slingertechniek al voor kristoff!!!!
Ik wil vincent wel zien gaan als TAZ ;-)

en nu is het al dicht gepropt genoeg op een wedstrijd, stel je voor dat er 3m dlg's tussen zitten.

3m zou niet hoog gooien en van dat ver weg vliegen de gemiddelde dlg taak vereist zo'n 2-3 minuten vlucht , eens je geklommen bent in een bel kan je al beginnen terugkomen ..
Wie heeft het hier over wedstrijden ? :confused:

Volg dit project met grote belangstelling. Ergens ver in mijn achterhoofd heb ik ook nog een plan om een grote DLG te maken, hoewel niet zo mega als deze. Ergens rond de twee meter was mijn plan. Ben heel benieuwd naar t slingeren met een dergelijke kist. Zoiets lijkt me heerlijk voor t casual vliegen op goeie dagen.

Wordt het een 4 flap vleugel? Deelbaar of niet?

Volg dit project met grote belangstelling. Ergens ver in mijn achterhoofd heb ik ook nog een plan om een grote DLG te maken, hoewel niet zo mega als deze. Ergens rond de twee meter was mijn plan. Ben heel benieuwd naar t slingeren met een dergelijke kist. Zoiets lijkt me heerlijk voor t casual vliegen op goeie dagen.

Wordt het een 4 flap vleugel? Deelbaar of niet?
idd 4flap-vleugel, mooi woord;) deelbaar in het midden, losse ailerons aan de opstaande tippen en flaps aan het vlakke, middelste stuk vd vleugel.

we zullen zien hoe ze gaat vliegen, hopelijk gaat ze gebagged worden met een paar dagen!:banana:

Leuk! eerhhhh vleugel deelbaar in t midden da's met deze span wel handig idd... wel slingeren of elastiek en dergelijke hulpmiddelen?

Is een middendeel met twee tippen geen optie? lichter en voor de werpkant een constructieve uitdaging

Back