Gigantalus

Wat dacht je van een enkele knik, maar dan rechts van het midden, zeg 10 cm. Dan hoef je ook geen 4 flappen te maken.

Zo, middenstukken zitten in de zak! Vanavond uitpakken, spannend.....Hopelijk is alles redelijk volgens plan verlopen, had hier en daar wat ''vulstukjes'' tussen het carbon en de mylar gedaan. Hopelijk worden de verzonken bevestigingsdelen met de hardpoints zo passend met de strips die hierin vallen.Foto's volgen asap;)
begin toch wel ernstig te twijfelen aan de ligger.....een holle carbonbuis van 6mm binnendiameter zit in beide vleugeldelen, hierin wil ik dan een vol carbon buis van 6mm in doen als ligger...wellicht te vervangen door een stalen buis, tevens gelijk ballast dan;)..Maar dan nog twijfel ik of dat sterk genoeg gaat zijn....kijkend naar het draadje vd vakantielus van Niels, dan zie ik dat ie toch wel 2 aardige buizen erin heeft zitten...
er is nu geen weg terug voor mij, dus laten we hopen dat eea het houdt tijdens de worp!

Oei! Ik heb een 10 mm buis (Cularis) voor en een 7 mm (restje p100) achter.

Ik zou bij launch niet te veel up geven als ik jou was :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
mmm, ja, dat had ik ook al bedacht.....wellicht dat de stripjes zelf ook wat extra stevigheid bieden, deze zijn van triplex,met carbon er omheen. paar extra stukken weefsel bij de wortel zijn ook bedoeld voor extra stijfheid....we gaan het meemaken!

full
full
full

Sjeuzes wat een lap!!!! Ben heel benieuwd Vincent!

LOL, idd, beetje lap is t wel....ben nu bezig na te denken over extra ligger...Ik heb nog wel hoop dat als de vleugel vastgeschroefd zit, dat ie sterk genoeg is in het midden....maar extra ligger zou geen kwaad kunnen..

Back