Gigantalus

foto's vd verbinding.... door de strips komt nog een schroef waarmee je de hele zwik vastzet op de romp. die schroeven gaan dus door ; strip, vleugel,strip en dan dus de romp in.

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
als romp ga ik een oude tantalus romp verlengen met een oude stobelpook, ik schat dat de romp 35 cm langer wordt dan een normale..
Stabilo wou ik standaard laten maar het kielvlak wil ik wel vergroten..ff flink doordouwen, hopelijk is de gigantalus klaar voor de wintermeeting!

full

Zo, stabilootje vergroot, nog ff mooi afwerken en zwart spuiten, kielvlak komt vanavond uit de zak, hopelijk is ie ook gelukt;)
inmiddels heb ik ook een oude romp verlengd, dikke 1,5 m zonder kielvlak..wordt idd wat passen en meten op de zolder,lol

full

kielvlak is ook gelukt, wel wat aan de zware kant.....maar ook 2x zo groot, wat dikker etc....
het afbouwen kan beginnen;)

oei wat een kort snuitje zo, in verhouding met die enorme staartboom

Misschien zo'n p***s-koker maken om de neus te verlengen, zodat je makkelijker het zwaartepunt goed kan krijgen?

***=eni ;-)

hoe zijn je vleugelverbindingen? voelt het stijf genoeg?

mm,ja,mmmmm.
mmm, denk t niet, meer lood erin doen kost minder moeite;) bovendien wil ik beginnen met een volgend projectie...en dan nog een,en nog een....
Vleugel voelt aardig ok zo, maar ik moet nog de boel vastbouten op de romp...denk dat t voldoende is, anders heb ik nog ruimte om er een extra ligger in te maken

De vakantalus ligt even stil, je raad het al.... Wegens vakantie!.... Oh ja en mijn pomp is aan het logeren bij kcnarf, dat helpt ook niet!
Vanaf Zondag ben ik een week zeilen in aruba! Dus ook niet op de wintermeeting en clinic helaas, maar bij terug komst gaat de vakantalus ook weer verder!

Back