Giles G-202 (Laser models) DL 100

ik kan die toch niet vinden op hun website.. :s
het zou wel heel handig zijn in ieder geval :rolleyes:
grt

Dennis,
Je moet eens naar Krumscheid mailen, zij hebben deze 2in1 dempers zeker(gehad?)
Klaus Krumscheid heeft er enkele jaren mee gevlogen, op een ZDZ 100 als ik het nog goed voor heb.
Nadeel is wel dat je iets minder vermogen zal hebben; een paar honderd RPM's minder dan met een setup met 2 aparte dempers.

ja, mij hebben ze vertelt dat als je zo een demper met 2 ingangen koopt, dat je dan minder vermogen hebt dan met 1 gewone demper, dit had altijd iets te maken met het feit dat de ene cilinder verder naar voor staat dan de andere en dat dat die lucht dan niet mooi gelijk aan de demper komt ofzo.
als je dan een Y verbinding hebt naar 1 demper toe, zou je maar 5% minder vermogen hebben dan met 2 dempers..
dat is wat ik gehoord heb :)

dit zou natuurlijk ook mooi zijn.. :)
Untitled Document

Ik zou altijd voor 2 dempers gaan .

Per cilinder moet je een tegendruk op bouwen die door de krummer lengte word ingesteld .

Bij 2 in 1 krijg je maar 1 zylinder goed en de andere niet , je moet er dan tussen gaat wat de verlies aan toeren is .

Ook is het niet goed voor je motor , je moet erg oppassen met de warmte .

De firma,s bieden daarom ook geen 2 in 1 set aan , Alleen voor de ZG-80 krijg je een potje voor bijde cylinders .
Daar zit de pot tussen de zylinders waar je dan gelijke afstanden hebt van de krummers .

Mvg Johan

hier zijn nog een paar fototjes :)
full

full

full

de vleugels zijn nog niet helemaal af, maar wel zo goed als, ook moet ik alle roeren nog doen.. :)

grt

Laatst bewerkt door een moderator:
nog eens een update :)
vandaag de motor gemonteerd en de buizen geplooid
hier enkele foto's:

full

full

full

ik heb nog wel vraag..
de voorgestelde afmeting naar de demper toe is bv 200 - 204 mm maar van waar tot waar moet je dan meten?

grt

Laatst bewerkt door een moderator:
weet iemand wat de afstand van de demper tot de motor moet zijn?
ik heb de 80 V-5 dempers van krumscheid, heb gisteren al een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord..
als iemand mij dit kan vertellen :)
de afmetingen die ik eerder al zei die (200 - 204) die zijn van de 86 V-5 dus die zullen waarschijnlijk niet kloppen voor de mijne..

grt

Best gebruik je inbusbouten voor de motormontage ipv "superbazar bouten met platte kop". Die bouten met platte kop zijn zacht, draai je snel stuk en kan je meestal minder hard aandraaien. Vergeet niet overal loctite aan te doen. Ik doe het meestal ook nog op borgmoeren, om op zeker te spelen.

Gebruik ook (indien voldoende ruimte) carrosserie-rondellen (= grotere diameter) waar de moeren op het hout zitten, ipv gewone rondellen. Anders kunnen na een tijdje de moeren aan het zachte hout in gaan en komt je motor los te zitten.

de gilles ligt weer een beetje stil owv een onderzoeksopdracht en binnenkort eindexamens, maar in de vakantie kan ik er weer tegen aan gaan ;)
ik zit wel een beetje met een dillemma, eigenlijk zou er om in orde te zijn er een pcm ontvanger moeten inzitten, maar aangezien ik er zo geen heb, en die toch wel prijzig zijn zit ik te denken om meteen op 2,4 ghz te beginnen vliegen ermee.
Ik heb een Evo 9 zender van multiplex, en ik zou er een 2,4ghz voor kunnen kopen
als ik een 2,4 ghz set met 9 kanaals ontvanger koop, dan ben ik 240 euro kwijt, en moet ik met m'n oude cockpit vliegen op m'n andere modellen.
nu zou ik ook gewoon een nieuwe zender kunnen kopen, maar welke dan?
ik was niet meteen van plan om 500 euro eraan te geven, maar dan vraag ik me weer af, gaat die kwaliteit dan wel goed zijn?
ik had al gedacht aan een 6 EXP van Futaba of een 7C
wat denken jullie?

grt

Als je een zender zoekt met betere prijs/kwaliteit verhouding dan kun je ook de Spektrum DX7 overwegen, tenzij je meer dan 7 kanalen wilt natuurlijk.

Back