Heb hier ook nog een Gilette model aan de muur hangen waar ik vroeger pylonwedstrijden mee heb gevlogen, het ontwerp is inderdaad van Rick, het ding vloog geweldig goed, ook toen al.
Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij is het wel 15 jaar geleden dat ik daar wedstrijden mee heb gevlogen. Het model is destijds ontworpen voor 7 Nicad cellen, meestal gebruikte men toen Sanyo SCR 1700mAh en een zware borstelmotor. In het model zaten 2 servo's, hoogte en rolroer.
Op mijn model zit een 6.5x6.5 Graupner speedpropje. Inderdaad was het verstandig om een paar reservepropjes bij je te hebben, maar dat ik die bij iedere landing moest vervangen was zeker niet het geval.
De vroegere borstelmotoren hadden meestal zo'n sterke magneetwerking dat ze zelfs zonder rem al vrij snel stil stonden, door goed te kijken kon je op tijd zien of de prop redelijk horizontaal stond, zoniet, dan even een paar keer motor-aan en motor-uit en als ie goed stond, landen maar.
En inderdaad
vlak boven de grond goed uitmelken, zodat het model als het ware uit de lucht valt, dat was (is?) de beste methode