Gimbal motors aansluiten op KK2.1.5

Vandaag een 2-Axis gymbal ontvangen.
Ik keek even op de onderkant van de controller en daar blijkt een draadje kapot te zijn.

Is dit te fixen?

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is dat printspoor stuk omdat er een ander component de geest gegeven heeft. Bij mij is dit ook 1x gebeurt, als gevolg van de boel verkeerdom aansluiten.

Zo is die toch goed aangesloten?

full
full
full
Zo is die toch goed aangesloten?

Een doorgebrande printbaan is toch meestal oorzaak van een overstroom, dus meestal kortgesloten component(en) of een te hoge of verkeerd gepolariseerde spanning (polarisatie is wel goed bij jou).Vermoedelijk zal na herstel van deze printbaan er nog wel meer aan de hand zijn, maar is het proberen waard. Misschien eerst eens nagaan wat er op deze printbaan zit, en ook eens goed naar de componentzijde kijken, misschien zie je daar ook componenten met schade.

Gr Sven

Hoi Kelte,

Zie ook mijn PB. Gelukkig maak ik van alles wat ik opstuur, vooral elektronica een filmpje en foto's. Op de print is duidelijk te zien dat er of te veel stroom op heeft gestaan of dat je de + en - hebt omgedraaid.

Je vroeg in je 1e pb hoeveel volt mag er op en 20 min later zeg je dat de print kapot was ? Sorry maar die gimbal ging werkend de doos in en die print brand echt niet door achter in de bus van post.nl :-)

Filmpje voordat ik hem in pakte :

IMG_3736.JPG

En een foto van de print voor het versturen :

IMG_3739.JPG

En anders kan je voor 13 $ deze bestellen :

http://www.goodluckbuy.com/bgc-3-1-...mbal-controller-with-the-smallest-sensor.html

Als er geen ompoolbeveiliging op het printje aanwezig is, in de vorm van b.v. een diode o.i.d., kan je deze waarschijnlijk zo de bak in smijten. Printbaan is dikker dan de meeste andere, wat aangeeft dat dit een printbaan voor hogere stromen moet zijn, vaak een voedingsbaan. Die fikt er inderdaad bijna alleen maar uit als je 1 of meerdere componenten naar de tropen hebt geholpen door b.v. het verkeerd-om aansluiten van de voedingsspanning.

In elektronica componenten hebben ze fabrieksmatig, rook opgesloten. Als die er uit weet te komen op 1 of andere manier, issie stuk! ;)

Opgeblazen i.c's willen nog wel eens een heel klein gaatje in het "dak" hebben, daardoor is de rook ontsnapt. Gezien de soldeerbaarheid van de gebruikte componenten tegenwoordig, zit er niet veel anders op als parkeren in het vierkante archief. Tenzij je over de juiste apparatuur beschikt om te kunnen de-solderen/solderen.

Ik zou gewoon even het brugje plaatsen en kijken of er nog leven in zit. Geen leven of meteen weer een rookwolk... De hele handel de bak in en een verse bestellen. En volgende keer inderdaad gewoon toegeven dat je het gesloopt heb :D Ik heb dagelijks met dit soort handel te maken en maak ook wel eens wat stuk hoor. Is helemaal geen schande, wel jammer inderdaad...

Zo Kelte, staat je netjes.
Voortaan toch maar gewoon eerlijk toegeven dat je zelf de boel gesloopt hebt?
Laten we het wel netjes houden :-)

Nou ik wil hem niet vals beschuldigen maar ik wil wel even laten zien dat de gimbal in ieder geval prima werkte voordat ik hem stuurde. Hij zegt ook niet dat hij hem niet gesloopt heeft ;).

Even voor de duidelijkheid voor de rest hier:
De plus en de min waren omgedraaid. De kleine rode connectors (naam weet ik niet) waren anders dan de mijne.

Misschien heeft Schiksie die omgedraaid ofzo.

Vraagje. Ik heb begrepen dat je met een kk2.1.5 ook je gimbal kunt aansturen.
Werkt dit alleen met servo's, of ook met gewone 3 draads motors?

Even voor de duidelijkheid voor de rest hier:
De plus en de min waren omgedraaid. De kleine rode connectors (naam weet ik niet) waren anders dan de mijne.

Misschien heeft Schiksie die omgedraaid ofzo.

Zie pb Kelte :). Rood was nog steeds gewoon + en zwart was gewoon netjes -. Die JST kant en klaar stekkers verschillen nog al eens, bij Bangood zijn ze weer net andersom dan bij HK. Daarom had je rood op rood moeten aansluiten en zwart op zwart, dat is wat ik altijd aan houdt en wat eigenlijk standaard is op elektronica. De rode draad in de JST liep gewoon naar de + op de controller en de zwarte draad - liep gewoon naar de -.

Hier op dit filmpje zie je op precies 25 tot 28 seconden de JST connectors linksboven in beeld in elkaar, rood op rood (+) en zwart op zwart(-). In de stekker die eraan zat was rood dus gewoon + en zwart gewoon -.

Jij hebt waarschijnlijk niet gekeken naar rood en zwart maar enkel de plug van de lipo aangesloten zodat ze in elkaar paste en dus zwart op rood en rood op zwart aangesloten...en dan heb je magische rook.

Om meer negatieve reacties te voorkomen : Kelte gaat de gimbal wel gewoon netjes betalen en het was zeker niet zijn bedoeling om net te doen alsof de gimbal defect was aangekomen.

Laatst bewerkt:
Back