M
matthijsraptor50
Guest
Hallo
Gister even lekker gevlogen met mijn trex, alles ging prima.
Dus ik ging mijn heli tanken en starten voor de volgende vlucht.
Net op het moment dat ik de heli optoerde kreeg ik een behoorlijke storing.
De heli stotterde op alle sticks dus ik denk wat nou dan???
Een seconde later deed hij helemaal niks meer maar de motor liep nog (stassionair) dus ik maar gelijk de slangklem dicht geknepen en het kapje er af gehaald.
Eerst dacht ik dat er een los contakt was bij de stekker van de lipo, maar thuis bleek dat er een cel kapot was.
Er zat een klein scheurtje in een cel en de cel was ook 1.5 keer zo dik geworden.
Als je er op knijpt dan komt er een chemische lucht uit (zoet met een vleugje tinner en de lucht van loctite222 haha)
Ik heb de multimeter er op gezet en die gaf 8V aan, prima eigenlijk.
Maar als ik op de lipo knijp dan gaf hij tussen de 3.06 en 5.1V aan en da's wel erg aan de krappe kant.
Nieuwe lipo er op gezet en het probleem was verholpen
Pfoehh dat geintje had dus bijna mijn heli gekost !!!
Maar die kapotte lipo geeft wel nog 8V aan dus eens kijken of ik er wat lange kabels aan kan maken van een metertje of 7 en eens kijken of de lipo kan ontploffen haha
Ik ben benieuwd of het lukt.
Gr Matthijs
Gister even lekker gevlogen met mijn trex, alles ging prima.
Dus ik ging mijn heli tanken en starten voor de volgende vlucht.
Net op het moment dat ik de heli optoerde kreeg ik een behoorlijke storing.
De heli stotterde op alle sticks dus ik denk wat nou dan???
Een seconde later deed hij helemaal niks meer maar de motor liep nog (stassionair) dus ik maar gelijk de slangklem dicht geknepen en het kapje er af gehaald.
Eerst dacht ik dat er een los contakt was bij de stekker van de lipo, maar thuis bleek dat er een cel kapot was.
Er zat een klein scheurtje in een cel en de cel was ook 1.5 keer zo dik geworden.
Als je er op knijpt dan komt er een chemische lucht uit (zoet met een vleugje tinner en de lucht van loctite222 haha)
Ik heb de multimeter er op gezet en die gaf 8V aan, prima eigenlijk.
Maar als ik op de lipo knijp dan gaf hij tussen de 3.06 en 5.1V aan en da's wel erg aan de krappe kant.
Nieuwe lipo er op gezet en het probleem was verholpen
Pfoehh dat geintje had dus bijna mijn heli gekost !!!
Maar die kapotte lipo geeft wel nog 8V aan dus eens kijken of ik er wat lange kabels aan kan maken van een metertje of 7 en eens kijken of de lipo kan ontploffen haha
Ik ben benieuwd of het lukt.
Gr Matthijs