gister was mijn geluksdag

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Hallo

Gister even lekker gevlogen met mijn trex, alles ging prima.
Dus ik ging mijn heli tanken en starten voor de volgende vlucht.
Net op het moment dat ik de heli optoerde kreeg ik een behoorlijke storing.
De heli stotterde op alle sticks dus ik denk wat nou dan???
Een seconde later deed hij helemaal niks meer maar de motor liep nog (stassionair) dus ik maar gelijk de slangklem dicht geknepen en het kapje er af gehaald.
Eerst dacht ik dat er een los contakt was bij de stekker van de lipo, maar thuis bleek dat er een cel kapot was.
Er zat een klein scheurtje in een cel en de cel was ook 1.5 keer zo dik geworden.
Als je er op knijpt dan komt er een chemische lucht uit (zoet met een vleugje tinner en de lucht van loctite222 haha)
Ik heb de multimeter er op gezet en die gaf 8V aan, prima eigenlijk.
Maar als ik op de lipo knijp dan gaf hij tussen de 3.06 en 5.1V aan en da's wel erg aan de krappe kant.
Nieuwe lipo er op gezet en het probleem was verholpen

Pfoehh dat geintje had dus bijna mijn heli gekost !!!

Maar die kapotte lipo geeft wel nog 8V aan dus eens kijken of ik er wat lange kabels aan kan maken van een metertje of 7 en eens kijken of de lipo kan ontploffen haha
Ik ben benieuwd of het lukt.

Gr Matthijs

Je vertelde gisteren dat je dacht dat het een kabelbreuk was.
Ik vraag me wel af WAAROM de cel kapot is gegaan. Ouderdom?

En ja, geluk mogen we wel eens hebben af en toe.

Het merk is me onbekent er staat niks meer op, maar het is een lipo met 2 cellen 1800mah 8c.
Ik heb hem ook niet verkeerd geladen of zo.
Ik heb geen flauw idee hoe dat scheurtje er in is gekomen.
Nooit mee gecrasht of zo.
Het scheurtje van 1cm zit aan de zijkant waar de folie van de lipo aan elkaar is geperst.
De lipo is 2 jaar oud ongeveer
Misschien hebben de kaboutertjes/alians of zo mijn lipo gesaboteerd.

Filmpje? ja dat zou leuk zijn ja, maar dan moet walter me daar even mee helpen want ik heb namelijk geen camera en ik heb geen idee hoe ik dat op het forum zet .

Gr Matthijs

Lipo opblazen?
Ik heb het geprobeerd, maar zonder sucses er gebeurde niks.

En zondag in venray heb ik nog effe een inverted auto gedaan tot op de headbutton omdat de motor er mee ophield.
Tsja,hehheh, ik kon hem niet meer draaien omdat ik te laag zat dus er zat niks anders op.
Was geen gezicht, deed me denken aan een filmpje op het forum een tijdje geleden.
Bijna geen schade.

Gr Matthijs

Back