GL-450 ervaringen en vragen topic

Ik heb nog even zitten spelen met de pitch curve. En inderdaad, je kan de pitch curve zowel in 'normal' als 'idle' mode aanpassen. Werkt opzich duidelijk. Maar het lost niet mijn probleem op. Er zit een kleine hobbel in de curve.

Laatst bewerkt:
wat is nou precies het verschill tussen B en C ? B is carbon and C is G10?

kan iemand messchien de binnen kant van zijn koffer kunnen meten? Ik heb een copterx met een wat langere canopy. Wil ik weten of het erin past.

B is carbonfiber en C is fiberglass.. Ik geloof dat carbonfiber iets sterker is, maar veel zal het niet schelen...

De binnenkant van mijn koffer is zo'n 69 cm lang.

Iemand ervaring met houten main blades? Zowel de witte main blades van East Systems als de Align Rotor blade 325 Pro passen niet lekker in m'n blade holder.
M'n fiberglass bladen zijn dan ook zo'n 4,7mm dik en m'n houten bijna 5!!

Is hier iets aan te doen?

in het begin ging ik altijd wat vijlen... na een tijdje heb ik de openning wat vergroot en nu past alles erin :) beide zijn niet echt het beste manier :)

als je bladhouders wat wilt vergroten, zet een tang er tussen en trek het laangzaam open. zo gaan beide kanten en boven en beneden lip evenveel open. het gaat wel om max 1mm ofzo... als je 2/3 mm moet openen is het niet verstandig omdat je dan metal vermoeidheid kan veroorzaken en breekt ie na een tijdje messchien.

Hier is naar mijn mening maar 1 goed antwoord op en dat is niet met wooden blades vliegen. Het prutsen aan je bladeholders met tangen lijkt me een zeer slechte optie. Dat is naar mijn mening vragen om problemen.
Ik heb ook een setje wooden gehad (east-systems) maar zelfs de leverancier is er niet tevreden over. Passen inderdaad slecht (passen overigens wel maar zitten best strak in de holders) en daarbij komt ook nog dat er een aantal mensen zijn waarbij de blades in de holders afgescheurd zijn tijdens het vliegen. De wooden blades kunnen niet zo goed tegen hoge headspead dan bijvoorbeeld FG of carbon.
En daarbij komt dat FG of carbon ook veel rustiger en fijner vliegt.

Groeten Jeroen

nou dan heb jij die align 325 pro niet gehad , die vliegen hetzelfde als die fg bladen en ze kunnen tot 2800rpm aan (is zat !), die east systems dingen zijn wel kut ja maar die align niet hoor

bij mij pasten ze(align) ook niet, gewoon eventje een beetje vijlen (of dremel!), maar let op!
niet aan een kant veel vijlen maar gewoon aan beide kanten een beetje en dan heb je het minste sterkte verlies aan je bladen
ik zou nooit maar dan ook nooit aan je bladhouders prutsen!! die zijn een heel stuk duurder dan je bladen.

Bladhouders zijn 3 euro duurder dan de 325 pro dus dat scheelt niet eens zo heel veel..;) Maar ik vind die blades van align er wel leuk uit zien, en bij een crash heb ik liever dat m'n blades breken dan iets in m'n rotorkop.. Pas als ik echt kan vliegen zet ik er wel eer CF of FG op :)

Zat er eerst aan te denken om t-rex bladhouders te kopen, tot ik de prijs zag van die dingen.. (dacht zo'n 36 euro)

Even een oud draadje misbruiken.
Is dit een leuke aanbieding?: RCtechnics Internet Store

En wat houdt die "S" in? wat voor rotorkop heb je dan? direct op de servo's?
en waar is het frame van gemaakt?

Aan de servo aansturing te zien is dit een kloon van de T-rex 450 XL, swashplate zit niet direct op de servo's. Frame is van kunststof.

Trex450 XL:

p10103109bi.jpg

De GL450S heb ik ook gehad.
Inmiddels overgestapt naar een alu frame, alu rotorkop en tail. Natuurlijk ook omdat ik na een crash plastic vervang door alu.
Ik had bovendien moeilijkheden tav de balans. Een 2200 Ah accu is behoorlijk zwaar, en kan dan niet ver genoeg naar achteren. Daar zit immers de motor.
Oorspronkelijk werd die heli met een 1700 mAh accu geleverd. dan gaat het wel goed.
hoe een HK450 is weet ik niet.

Back