GL-450 ervaringen en vragen topic

Woensdag was het eindelijk zo ver, ik kwam thuis van werk en er stond een mooie doos op me te wachten :) De GL-450C van Helishop@East-systems. Deze kwam netjes in een mooie alu-case

foto0135383.jpg

Mooi ding, vliegt super. Was in het begin wat zwaar in de staart, zelfs met de lipo helemaal naar voren was ie niet helemaal in balans. ESC naar voren verplaatst, meteen een lipo saver gemonteerd en nu hangt ie mooi recht. :cool:

foto0140659.jpg

foto0138583.jpg

foto0142173.jpg

Ik heb er 2 11,1V 3s 2200mAh 18C Lipo's bij, laden met de bijgeleverde CopterX lader duurt echt uren. De lader zelf wordt best heet, lipo blijft koel.

Als ik de lipo aan m'n voltmeter hang nadat de liposaver is gaan branden zit er nog ongeveer 10,41v in.. Hoort de liposaver niet te gaan branden als de lipo onder de 9v. komt?

Als ik de lipo vol laad tot het groene lampje van de lader gaat branden, zit er 12,45v in de lipo. Hoort dit geen 11,1v te zijn dan?

De lipo onder belasting mag niet onder de 9V komen. Als je dan stopt en meet is de spanning een stuk hoger.

MAAR je mag de lipo's zoiezo niet zo leeg vliegen dat de lipo safe gaat branden, dan gaan ze stuk. Gebruik een timer en zorg ervoor dat je niet meer dan 80% uit de lipo verbruikt, dan gaan ze veeeeeel langer mee. De lipo safe is alleen handig als je gaat vliegen met een lege lipo, normaal moet je allang geland zijn voordat hij gaat branden.

Wat is een goede (en niet al te dure ;) ) lader om deze lipo's te laden? Om het verbruik uit te rekenen heb ik dus wel een computerlader nodig, zodat ik kan zien hoeveel mAh er terug de lipo in gaat?

Ik lees veel over de Ultramat 8, maar dit is dus geen computerlader?

Op diverse Oosterse sites staat de Imax B5 te koop, een simpel ladertje met display en 5-cel balancer die je voor 50 euro in huis kan hebben. Bijpassende (laptopmodel) voeding is iets van een 10tje. Collega van me heeft er eentje en die is er erg tevreden over...

plaats lipo

Hallo,

Zou je eens een foto kunnen maken (en posten natuurlijk..;-) ) van hoe je lipo geplaatst is? (Dus met alles erop en eraan behalve de canopy)
Ik vraag me namelijk af waar je hem hebt zitten.
Misschien als ik hetzelfde als jou doe, dan mijn staart ook wat minder gaat hangen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeroen

Ik heb hem nu zo zitten, en hij is perfect in balans. Lipo kan zelfs nog een klein stukje naar voren als het moet. Het verplaatsen van de ESC heeft echt geholpen hier.

foto0144272.jpg

mooie heli man! ik heb dezelfde maar dan helemaal carbon fiber
ik heb em ook net pas, maar ik zie dat jij al gevlogen hebt?
hoe krijg je dat zo snel voor elkaar? ik heb de boel uit elkaar gehaald en weer in mekaar gezet en geloctite , servos vervangen.(metal gears erin gedaan )
toen liet ik et aan iemand met een beetje verstand ervan zien en toen bleek dat me motor te strak stond en een van me servos niet goed was.
dus weer een paar uurtjes verder en toen had ik de belt ook nog wat strakker gezet en nu moet ik nog een beetje afstellen en wachten op een lipo want er zat een GAT in!!!
ik heb al wel een andere canopy, zo een align trex light yellow, dies zeker vet!
ik had geen problemen met de balans hoor, maar zijn er nog andere problemen die jij bent tegengekomen?

Ik heb alleen de blades gebalanceerd en de schroefjes nagelopen. Verder was ie redelijk goed afgesteld al. Locktite moet ik inderdaad nog even doen als ik tijd heb.

M'n eerste crash is een feit :( Na het afstellen van de heli even uitgetest in de tuin. Helaas de waslijn over het hoofd gezien.

Schade: waslijn met plug en al uit de muur, en het volgende:

foto0148631.jpg

Kosten 34,45 + wat verzendkosten :mad:

Dus, pas op met waslijnen ;)

Geweldig mooie heli man!! Ik ben jaloers! ;) Wel jammer van je crash, maar ja, dat hoort nu eenmaal bij het heli-vliegen.
Maarre, is dit nu gewoon deze?:
Helishop@EAST-Systems

Of is het de titanium versie? En heb je er nu een andere canopy op gezet? En de extra lipo's, heb je die ook van east-systems? En bevallen die lipo's een beetje?

Groet, Joost

"Als ik de lipo aan m'n voltmeter hang nadat de liposaver is gaan branden zit er nog ongeveer 10,41v in.. Hoort de liposaver niet te gaan branden als de lipo onder de 9v. komt?"
Dat komt waarschijnlijk omdat, wanneer je de meter er op zet, de lipo niet belast wordt, en de liposaver "meet" de spanning wel in belaste toestand... ( tijdens het draaien van de motor).
In onbelaste toestand loopt de spanning van een accu altijd weer een beetje op, tenzij hij echt helemaal leeg is...in dat geval kan je lipo naar het chemisch afval.

Geweldig mooie heli man!! Ik ben jaloers! ;) Wel jammer van je crash, maar ja, dat hoort nu eenmaal bij het heli-vliegen.
Helishop@EAST-Systems

Of is het de titanium versie? En heb je er nu een andere canopy op gezet? En de extra lipo's, heb je die ook van east-systems? En bevallen die lipo's een beetje?

Groet, Joost

Het is inderdaad de C versie. Canapoy zat er gewoon bij, en die extra lipo heb ik ook daar besteld. Lipo's zelf bevallen goed tot nu toe, alleen de lipo charger is erg langzaam..binnenkort eens kijken voor een andere. Nu weer aan het wachten op onderdelen ;)

Helishop@EAST-Systems

Groet, Joost
je kan beter de b versie nemen omdat die carbon is(koolstofvezel), is sterker en lichter

Ja, die B versie had ik ook gezien. Maar ergens anders had ik juist gelezen dat het verschil in gewicht en kracht niet zo heel groot is. En bovendien had ik gelezen dat er storingen kunnen optreden met carbon. Geen idee wat daar van waar is.

Ok, dus als je hem gewoon met de meegeleverde zender vliegt dan is de C versie de betere keuze?

Back