Glasvezel slang

Omdat hier nogal wat met glasvezel gewerkt wordt de volgende vraag:

Waar kun je glasvezel slang nog meer kopen?
Afgezien van de gok welke dikte ik moet hebben, heb ik bij de carbonwinkel.nl gekeken glasvezel slang - Carbonwinkel.nl maar die hebben zo'n lekker tarief van 10 euro voor alle pakketjes.
Moet een rechthoekige staaf van 43 X 17 mm verpakken...

Carbon winkel is volgens mij een dependance van R&G.
EMC is een andere shop. Leveren gewoon per meter.
Je zou SG12 of SG15 kunnen gebruiken.

Richard,

Misschien heb ik nog wel een stukje voor je liggen. Indien het ook een koolstofvezel kous mag zijn dan heb ik het zeker.

Hoe lang?

Groet, Harm

Harm.
Ik wil er houders voor Lipos van maken. Toen ik de Pawnee kocht van Hunschok zaten er enkele in en dat werkt mooi: Lipo er in, Velcro er overheen en klaar. De houders zelf zitten gelijmd met siliconenkit oid.
Ik heb het eerst geprobeerd met lapjes glasmat, ging uiteindelijk wel, maar dat is knoeiwerk. Belde vandaag Uli hoe hij dat deed en hij bleek ze dus van GFK slang te maken, met de Lipo als "mal". Een metertje om mee te beginnen/testen zou welkom zijn.

Richard,

Ik heb even gekeken wat ik nog heb liggen, is lang geleden dat ik kous heb gebruikt.

Ik moet je helaas toch teleurstellen. GFK-kous heb ik niet meer gevonden, wel veel Koolstof-kous maar van een iets te kleine diameter. Eén stuk koolstof-kous wat misschien zou passen maar slechts ca. 35cm lang. Ikzelf ben echter geen voorstander van koolstof in de buurt van elektrische aansluitingen, vroeg of laat vonkt het een keer.

Wat ik wel voldoende voor je heb is 5 cm breed unidirectional glasvezelband, geschat ca. 220 gr/m2. Dat kun je licht overlappend schuin wikkelen om je LiPo, één maal de ene richting en één maal de andere richting , kruislings dus. Dat werkt prima.

Harm

Ik had ook wat banen geknipt van mat, maar dat werkte toch met een boel geknoei, vandaar dat ik de kous es wilde proberen. Idd liever geen koolstof, leek me ook niet aanlokkelijk bij stroom...

Richard,

Daarom stel ik ook glasvezel uniband voor. Dat vervormt niet. Je wikkelt één of twee omrondingen en lamineert dat vast. Vervolgens wikkel je verder al laminerend totdat je één richting klaar hebt. Je kunt rustig de eerste wikkeling met overmaat hars doen. De tweede wikkeling kruislings in de andere richting zuigt het overtollige hars dan op en hoeft alleen op de droge plekken nog wat worden bijbevochtigd.

Wanneer je me jouw adres even mailt, stuur ik je wat uni-band toe om te proberen.

Back