A
avandalen
Guest
Voor het maken van zeer sterke en lichtgewicht onderdelen voor een fiets wil ik het volgende doen:
De onderdelen worden gemaakt van balsahout
Hierover komt één laag glasweefsel of carbonweefsel met een dunne laag epoxy
Er is geen mal en ook geen vacuümapparatuur
Het is een heel geklieder om in natte epoxy de het glasweefsel aan te brengen. Het weefsel krijg ik niet strak gespannen en het laat los, vooral bij de scherpe hoeken.
Een betere oplossing lijkt mij om de balsahout onderdelen eerst met een geschikte snel drogende contactlijm in te smeren. Daarna kan zonder geklieder het weefsel worden aangebracht. Je krijgt dan ook geen vieze handen met epoxy (natuurlijk draag ik wel handschoenen). Als de lijm droog is kan het insmeren met epoxy gebeuren.
Wie heeft hier ervaring mee, of ideeën en welke contactlijm is geschikt?
Welcome to avdweb
De onderdelen worden gemaakt van balsahout
Hierover komt één laag glasweefsel of carbonweefsel met een dunne laag epoxy
Er is geen mal en ook geen vacuümapparatuur
Het is een heel geklieder om in natte epoxy de het glasweefsel aan te brengen. Het weefsel krijg ik niet strak gespannen en het laat los, vooral bij de scherpe hoeken.
Een betere oplossing lijkt mij om de balsahout onderdelen eerst met een geschikte snel drogende contactlijm in te smeren. Daarna kan zonder geklieder het weefsel worden aangebracht. Je krijgt dan ook geen vieze handen met epoxy (natuurlijk draag ik wel handschoenen). Als de lijm droog is kan het insmeren met epoxy gebeuren.
Wie heeft hier ervaring mee, of ideeën en welke contactlijm is geschikt?
Welcome to avdweb