Glasvezels en epoxy's......

• Topicstarter Topicstarter MeaN79
  • Startdatum Startdatum
Zo het is enige tijd geleden dat ik wat tijd had voor me Cat project had/heb , maar nu is het weer zo ver....

Als laatst heb ik bij polyservice allerlei spulletjes gehaald...

Welteverstaan het volgende... :
-polypox injecteer hars
-polypox injecteer harder
-polypox thv 500 epoxyhars
-polypox harder 355
-potje glasbubbles

Nou rest mij toch de vraag, in welke volgorde ga ik aan het werk??
Ik bedacht het volgende....

Ik impregneer eerst al het hout met polypox injecteer met polypoxinjecteer-harder,
zowel de binnenkant als de buitenkant (gehele romp)
Dan de glasvezelmatjes met epoxy op de romp,
vervolgens de polypox injecteer met harder mengen met glasbubbles om als het waren te plamuren, en te vullen...

Ik neem aan dat dat zo werkt, misschien hebben jullie nog een paar handige tips voor ik ga beginnen hieraan?!

Ok, de epoxyhars (500) met de glasbubbles om te plamuren, duidelijk.
Kheb een flinke pot bubbles, en vrij netjes gewerkt, dus zal niet erg veel nodig hebben.

Nou vraag ik me wel af, als ik straks de buitenkant in de epoxy heb, wordt dit niet glad, de glasvezels hebben een gewoven patroon.
Ga ik dan ook de 500 met bubbles gebruiken om me gehele romp glad te trekken?? Of is daar misschien een ander goedje voor, kan me voorstellen dat ik me een slag in de rondte moet schuren met die 500, maja, dat zal
met alles wel zo zijn.....

De grofte van 'n 80grams geweven matje valt wel mee hoor.

Eventueel mat gladtrekken met ingedikte 500 met 'n rubberen plamuur"mes".

En met glassbubbels ingedikte epoxy schuurt érg makkelijk.

Ik wil de romp nu echt gaan aanpakken, geheel is geimpregneerd, en klaar voor de epoxy, maar toch rest mij nog een paar kleine vraagjes....

Ik vind een aantal handleidingen op het net hierover, nou spreken deze elkaar enigzins tegen en wou ik gewoon van jullie modelbouwers alsnog weten wat het beste resultaat geeft...!

- Knip ik de vezel al op maat, zodat ik deze mooi in de romp kan inmeten eerdat ik met epoxy kom?!
- Hoe zit het met overlappende delen, juist overlappen, of zo kort mogenlijk houden?!
- Wat is de volgorde van aanbrengen? Doe ik eerst een laagje epoxy, dan vezel erop, dan weer epoxy?! Of anders?

Alvast bedankt!

(Ps. plaats gauw foto's in me bouwveslag!)

Back