Vandaag weer de oude starranger laten brullen, motor start ok maar het toerental valt terug als de gloeiaansluiting eraf gehaald word, motor loopt rauw en heeft soms de neiging om af te slaan, het gekke is dat de motor ook voorontsteking heeft en er is dan ook een nijdige metalige rammel te horen bij laag stationair.
Nu heb ik bij de infopagina van de venlose club Jupiter gezien dat deze symptomen bij zowel te koude (terugvallen toerental bij loshalen gloeiaansluiting) als voorontsteking (pingelen) dus te hete pluggen voorkomen, kortom, bij het een zou je zeggen te hete plug en bij het andere een te koude plug,
wat te doen ?
gr,
Frans
PS motor is een OS61SF en ik draai op 0% tornado helibrandstof, 7H carburateur (3-naalds) en een OS A3 plug
Nu heb ik bij de infopagina van de venlose club Jupiter gezien dat deze symptomen bij zowel te koude (terugvallen toerental bij loshalen gloeiaansluiting) als voorontsteking (pingelen) dus te hete pluggen voorkomen, kortom, bij het een zou je zeggen te hete plug en bij het andere een te koude plug,
wat te doen ?
gr,
Frans
PS motor is een OS61SF en ik draai op 0% tornado helibrandstof, 7H carburateur (3-naalds) en een OS A3 plug
Laatst bewerkt: