Gloeiplugmodulator om bij te gloeien.

• Topicstarter Topicstarter helerik
  • Startdatum Startdatum
Wat gebeurt er als de twee pluggen van plaats verwisselen?
En/of een derde, vierde plug, om te vergelijken?

Hoi,

Uiteraard heb ik van alles geprobeerd ook met andere, niet zijnde viertakt pluggen. Het was steeds een volstrekt willekeurige plug die ging gloeien. Dus steeds maar één (1) die het goed deed en de andere niet of nauwelijks. Zowel in serie als 'parallel'.
Zojuist heb ik een oude modulator van Graupner geprobeerd met twee cellen en allebei de pluggen gloeien. (eigenlijk voor 2 pluggen drie cellen nodig)Zowel viertaktpluggen als andere. Ik snap dus nog steeds niet waarom die van Simprop maar één plug laat gloeien. En ik heb in alle verbindingen goudkontakten gebruikt. Dus.........

Maar hoe heb je de boel nu aangesloten? Ik kan het niet helemaal uit je eerdere post halen. Misschien kun je een foto plaatsen?

Hoi,

En zo heb ik de pluggen aangesloten op de proefopstelling:

Het printje van de Glow Star

P1020565.jpg

De twee pluggen aan de gele draad

P1020567-1.jpg

En met de blauwe draad maak ik contact (massa)

P1020566.jpg

IK hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes, Erik.

Ik denk dat als je de gele draad aan de ene plug maakt en de blauwe aan de andere en vervolgens de twee pluggen met het schroefdraad tegen elkaar houdt, je probleem is opgelost.
Kijk voor de gein ook eens onderaan de pagina van de link die ik al eerder gaf: http://www.microsens.at/pdf/glow04dn.pdf

hoe kan die setup nu een stroomkring geven?
geel naar plug 1
groen naar plug 2

maar die zijn alletwee geisoleerd dus "doodlopend" ik snappetnie?

Je draait de pluggen toch in de motor? Dan zijn ze dus niet meer geisoleerd.
De stroom loopt dan van de ene draad, naar plug 1, via de gloeispiraal naar de body van de plug, via de motor naar de body van plug 2, door de gloeispiraal van plug 2 en weer naar de andere draad.

juust!:p
mijn denkfout was dat ze separaat aangestuurd werden, maar dat is niet zo natuurlijk.:hammer:

het verschil zit dan dus in serie en parallel schakelen.

Femmo, alle panelen waar een instelknop op zit zijn stroomgestuurde versies.
Deze is bijvoorbeeld automatisch, en BMI had ook een automatische versie.
Daarvan heb ik een keer het schema uitgetekend en dat zag er slim uit. Met spanningreferentie die over een geschakelde DC-DC conversie de spanning naar 1,5V overzet. Bovendien met een grote ongevoeligheid voor de ingangsspanning van de voedende accu.

http://frooby.net/files/powerpanel---17493(1).jpg

Back