Gm nitro bull start niet

Goedendag Allemaal ik heb een GM nitro bull 2dehands gekocht maar deze wil vaak niet starten afentoe wel als hij dan loopt loopt hij hooge toeren en slaat daarna af wat kan dit zijn en hoe is het op te lossen heb me gloeiplug en gloeiplug driver vervangen door mijn gloeiplugdriver te vervangen starten hij vaker maar blijft niet lopen wie kan mij helpen ? mvg rodney

waarom koop je zo'n blokje 2de hands? Die kosten nieuw al erg weinig. ik denk dat hij erg arm staat ingesteld, maar voor mij is het ook alweer een tijdje geleden dat ik met nitro bezig ben geweest

Kwestie van afstellen....

Om een basis afstelling waar mee je de motor goed kan starten te vinden doe je het volgende:

Je neemt een stukje brandstofslang en plaatst dit op de carburateurnippel.

Hoofdsproeier:
Je draait de hoofdsproeier helemaal dicht en zet de carburateur helemaal open. Nu blaas je op de slang en draait gelijktijdig de hoofdsproeier open. Totdat je hoort dat de lucht goed door de carburateur stroomt (Dit zal zo'n 2,5 tot 3 slagen zijn).

Lage toeren sproeier:
Met de lts doe je hetzelfde, maar nu zet je de carburateur ongeveer 15% open.

Stationairschroef: De stationairschroef draai je naar binnen, totdat de gasschuif ongeveer 2mm open staat.

Nu heb je de basis afstelling en kan de motor gestart worden.

carburea.gif

Ik heb ook een GM nitrobull 28 en bij mij is de oneway lager kapot, dit is de lager wat in dat gedeelte zit wat de krukas aandrijft.
Weet iemand hoe dit heet,want dan weet ik wat ik moet bestellen ?
Het gaat hier om een nieuwe motor wat nog aan het inrijden is.

Alvast bedankt.

Ik heb al van alles ingetikt bij google etc. ,maar kan het nergens vinden.

heb hem nu werkende gekregen maar als ik hem zonder luchtfilter start doet hij het maar heeel sneeelll draait de motor rond en met luchtfilter doet hij niks hoe kan dat

Ik heb ook een GM nitrobull 28 en bij mij is de oneway lager kapot, dit is de lager wat in dat gedeelte zit wat de krukas aandrijft.
Weet iemand hoe dit heet,want dan weet ik wat ik moet bestellen ?
Het gaat hier om een nieuwe motor wat nog aan het inrijden is.

Alvast bedankt.

Ik heb al van alles ingetikt bij google etc. ,maar kan het nergens vinden.

Let me google that for you 3e in het lijstje is de manual...daar moet het in staan.

Eh... Die manual die ligt hier naast me op de bank en heb ik al van voor naar achter gelezen und wieder weer terug, maar of ik lees er steeds over heen of het staat er niet in.

Ik denk dat je het beste even bij iemand langs kan gaan die er verstand van heeft.
In de handleiding staat dat de HSN 3 slagen open moet staan, maar ik kan niks over de LSN vinden.

M.v.g. Mark

Als ie zonder luchtfilter wel wil starten en met niet dan lijkt mij het probleem daar zitten. Maak je luchtfilter schoon of nieuwe schumpjes erin en olieen.

p.s. wat is een cabtarteur? Je zelf eigen maken van de materie is ook niet verkeert. Een echte hobbyist doet veel moeite om alles te weten te komen over hoe alles werkt en heet, daarom leest de hobbyist zich helemaal suf over alles wat ook maar met de hobby te maken heeft. Maarja helaas hebben we ook nog steeds de eendagsvliegen onder de hobbyisten die zomaar wat roepen en geen enkele moeite doen om ook maar iets over de hobby te weten te komen.

Wat dan ook weer tot ergernis en conflicten leidt met andere hobbyisten.
Tot slot een tip doe iets met hierboven geschreven tekst (tips)

Laatst bewerkt:
De low speed needle moet 'flush' met de behuizing staan; of te wel de lage toeren sproeier moet gelijk zijn aan het huis waarin hij zit.

Nee, de carburateur zal NIET verstopt zijn, of er moet iets wat er niet in hoort in gekomen zijn...

Luchtfilter is wel schoon maar ik kreeg hem afentoe wel gestart zonder luchtfilter maar dan word hij helemaal gek en moet ik hem afzetten

Back