Go Fly RC evolution

Ik kocht zopas een Go Fly evolution bij men lokale modelbouwshop.
Een met borstel motor. Ik heb hem nadien geupgrade met een brushless omdat ik hem niet van de grond kon krijgen.
De afwerking is echt slecht. De hoorns van de ailerons staan niet mooi in lijn.
Heb de servostang van het richtingsroer helemaal moeten uitdraaien om deze in het midden te krijgen. Iemand nog ervaring met dit model?
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanwaar ben je ergens? Misschien dat iemand uit uw buurt kan helpen, of beter nog, bij de dichtstbijzijnde club eens gaan kijken! :)

Nee, maar je mag altijd langs komen om de kwaliteit te controleren. :)
Of als je 'm wil overkopen. Hij koste 115 euro. ;)

Zijn er geen betere modellen in deze range van RTF's?

RTF is meestal nooit goed, helaas, voor 115 euro had je beter een easystar gekocht en wat meer betaald maar dan had je wel een super setup. Helaas, zoiets koop ik niet, dat is niet mijn genre :)

:) Ik heb het servo stangetje van de aileron vast gekleefd, toen ik de aileron vast hield kon ik het stangetje bewegen... Heb hiervoor epoxy moeten gebruiken, anders kwam het niet vast.
Vandaag terug gaan vliegen, was men LiPo toch wel leeg...
Ik had deze 2 dagen terug volledig opgeladen, even in huis getest en de motor had zeker voldoende power.
Vandaag op de plein viel de power van de motor weg. LiPo leeg.
Is het normaal dat ie zo snel ontlaad van gewoon onbelast te liggen?
Heb nog wel 12V over de LiPo staan, maar nu hij aan de lader hangt geeft die aan dat de battery leeg is??

Voordeel van lipo's is juist dat ze lang hun lading vasthouden, maar was hij wel goed volgeladen voor je begon? De motorloop is vaak slechts rond de 10minuten tot de accu leeg is.

Hij was zeker goed opgeladen. De groene indicatie leds van de lader branden, een voor elke cel.
Ik sluit hem nu aan en na 5 seconden geeft de lader aan dat de cellen geladen zijn.
12.5V over de klemmen. Maar de motor draait langzaam en zonder power. Gisteren liep de motor nog met volle kracht.
Misschien zijn de batterijen in de winkel te diep ontladen. Want toen ik ze de eerste keer ging opladen en ik meete de spanning, was die 5.6V
Volgens mij is dat te diep ontladen voor een pack van 11.4V

De LiPo is het niet. Heb zojuist een andere power bron aangesloten met hetzelfde resultaat. Heb een donker bruin vermoeden dat er iets mis is met de regelaar.
Bij vol vooruit ontrekt ie 1A van de bron. Lijkt mij aan de lage kant voor een regelaar gedimensioneerd voor 18A.
:) Volgens mij heb ik een beetje pech met dit model...

Johan,

Toen je naar de set up vroeg, ben ik de propeller eens dichter gaan inspecteren en deze zat los. Ik heb deze nu vast gezet zonder enige verbetering van de motor snelheid.
Ik denk dat dit de boosdoener is.
full

Deze receiver heeft een indicatieledje dat pinkt bij initialisatie en brand bij functionering.
Dit ledje valt soms weg als ik input geef aan een van de controls. Receiver valt ook al eens weg bij full throttle. Bij throttle hendel in het midden loopt de motor soms sneller dan bij full throttle.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit ledje valt soms weg als ik input geef aan een van de controls. Receiver valt ook al eens weg bij full throttle. Bij throttle hendel in het midden loopt de motor soms sneller dan bij full throttle

Bij zo'n opmerking denk ik gelijk aan de spanningsbron. Dat wil zeggen of de accu is slecht/stuk of er zit een slechte verbinding waardoor bij belasting de spanning inkakt.

Dat wat jij doet kan nooit werken .

Je moet er een volle lipo aan zetten die de amperes die de motor verlangt ook kan geven.

Een 12V5A voeding werkt in ieder geval niet .

En nooit een motor lang zonder prop laten draaien.

Mvg Johan

Dat motortje trekt zeker meer dan 5A dus die voeding wil nooit werken... (bij een beetje gas wel)

Je moet gewoon de lipo accu er op aansluiten, dit werkt wel...

Dat wat jij doet kan nooit werken .

Je moet er een volle lipo aan zetten die de amperes die de motor verlangt ook kan geven.

Een 12V5A voeding werkt in ieder geval niet .

En nooit een motor lang zonder prop laten draaien.

Mvg Johan

Back