Go Fly RC evolution

De power source moet inderdaad voldoende power kunnen leveren. Logisch natuurlijk :)
Of dat 5A voldoende zal zijn bij vol vooruit weet ik niet, maar moest dit niet zo zijn zal de spanning wel indalen.
Ik had de stroom door de wikkelingen omgedraaid, daarom ging de motor links om, logisch :p.
Het rare is dat het van de ene op de andere dag gebeurd is. Het zekere is dat er iets defect is.

Johan, ik heb je toch niet kwaad gemaakt?
Het belangrijkste voor mij is natuurlijk zo snel mogelijk die vlieger de lucht in krijgen... :)

Heb je de motor al geprobeerd op een lipo accutje?
Heb ik goed gezien en begrepen dat je de regelaar van stroom voorzag met een voeding?

Johan, ik heb je toch niet kwaad gemaakt?
Het belangrijkste voor mij is natuurlijk zo snel mogelijk die vlieger de lucht in krijgen... :)

Ik heb hem inderdaad eerst geprobeerd met de LiPo's. In het begin van deze posts staan mijn bevindingen ivm de LiPo's.
De LiPo is een 1250mAh/11.4V, deze is volledig vol geladen en meet 12.5V over zen klemmen.

De spanning gemeten aan de losse lipo klinkt goed maar zegt weinig!!!!!!! Meet nu eens wat de spanning van je lipo doet wanneer je de motor (met prop natuurlijk) laat lopen, deze spanning zegt véééél meer. Hieraan kun je namelijk goed zien in welke staat je accu is, laad hem wel voor de zekerheid nogmaals op.

De prop bleef niet vast zitten op de motor shaft. De shaft heeft draad voor een M3 moer en deze was op einde draad verdwenen en de moer draaide door. En dus ook de prop.
Men lokale modelbouwshop had geen vervang motor en gaat proberen de shaft te herstellen.
Is het wijs om een andere brushless te monteren. Balkje van de motor afzagen tot tegen de romp en dan 4 draadstangen monteren voor een ander type brushless?

Back