goed begin???

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi allemaal ik ben rob :)
Ik ben in eerste instantie op dit forum gaan kijken om meer te weten te komen over de sky watcher van nikko. Na de zelfgemaakte filmpjes en het commentaar ben ik maar afgestapt van de sky watcher. Ik ben toen verder gaan kijken in dit forum want ik wou toch wel graag iets gaan doen met rc vliegen. Nu heb ik al van alles gelezen in dit forum over helikopters en over gewone vliegtuigen. Nu heb ik het volgende probleem:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet niet meer wat ik wil, een helikopter of een gewoon vliegtuig. ik weet niet of ik nu naar een vereniging moet gaan of niet. Wat begon als iets leuks lijkt nu een beetje te duur en proffesioneel te worden. Dus ik dacht ik koop gewoon eerst iets goedkoops en simpels om te kijken of het wat is. Toen vond ik dit dingetje op het net. Wat zeggen jullie ervan.
Troep of een goede orientatie om te kijken of het wat voor me is?????

sonic.jpg

Ook de Sonic is een 2 kanaalsvliegtuig dat wij kunnen leveren voor minder dan Euro 60,00. Dit zeer attractieve model wordt bijna klaar om te vliegen geleverd. Alle benodigdeheden, behalve 8 penlite batterijen voor de zender, worden in meegeleverd in de doos.

Om het vliegtuig gereed te maken voor uw eerste vlucht hoeft u alleen maar de vleugels en het landingsgestel te monteren. In minder dan 5 minuten na het openen van de doos kunt u de Sonic al klaar hebben voor de eerste vlucht. Bevestigingsmaterialen worden natuurlijk meegeleverd.

Prijs van de Sonic: Euro 59,00

:roll:

nou, kopen, vleugel erop en vliegen.
en ik zou zeggen post je ervaringen hier :wink:

maar ik heb zo'n voorgevoel wat de uitkomst zal worden.
net als de skywatcher is dit speelgoed, maar dat wil niet zeggen dat je er geen bult plezier mee kan hebben, maar of het een instap is in het "echte" modelvliegen ?

wellicht wel een leuke manier om eens te proeven.

Zoals Joost al meld: Speelgoed. Niet dat het niet vliegt ofzo, maar om nou mee te leren vliegen? Vaak eindigen dit soort 'projecten' in het cylindrisch archief na verwoedse pogingen langer dan 2 minuten boven te blijven. Je kan je energie en zuurverdiende euro's beter in een (tweedehands?) trainer steken. Daar heb je veel langer plezier van, en je staat niet zo voor l(censuur)l op het vliegveld ;)

Groetjes,

Ton.

als je hard genoeg gooit krijg je waarschijnlijk hetzelfde vlieggedrag als op dat plaatje, van werphoogte, onstabiel en heel snel met de zwaartekracht mee terug naar de grond..

Kan veel over gezegd worden, maar lees de FAQ over beginnen met modelvliegen maar eens door, helpt je een heel eind op weg :wink:

ohja er staat bij dat het een 2 kanaals vliegtuigje is.
Kan je er dan ook mee sturen of is het alleen aan/uit en de hoogte bepalen :?: Het lijkt me nogal raar hoe je een vliegtuig wilt besturen als je alleen de hoogte kan bepalen, of moet hij maar een beetje vliegen in de richting van de wind? :?

weet iemand dit misgien?

ik zal de FAQ direct ff doorlezen bedankt

ik zou dan voor 30 euro meer iets kopen wat in ieder geval delucht in gaat, en waar de prop minder snel van breekt.

De BlueBird bijvoorbeeld:

http://www.hobbydeals.nl/assets/s2dmain.html?http://www.hobbydeals.nl/plane/bluebirdrtfplane.html

maar let op, het is nogsteeds speelgoed, als je het leuk gaat vinden en uiteindelijk eacht wilt gaan vliegen gaat he tje toch echt meer kosten.

Vlieg alleen als hij bijna niet waait. Ik heb mensen gezien met dit ding. Ging wel redelijk ok!

Owja, tweekanaals, dan is het hoogte regelen met hoeveeleid gas, (da's dan al 1 kanaal) en richting met je andere kanaal. (geloof ik, weet niet zeker, dus wacht nog ff andere reacties af)

Hoe meer gas (elektronen in dit geval ;) ), hoe sneller het tuig vliegt, hoe meer lift de vleugel opwekt, hoe sneller het toestel stijgt. Ik zie dat de bluebird in duw-propellor heeft, ik heb hem nooit gehoord maar ik vrees dat het een onprettig geluid maakt.

Wat geluid betreft valt het wel mee. hret is trouwens 3 kanaals, een gas, een hoogte, een richting.

als je eenmaal op hoogte zit, gas terug nemen en zweven......

Zo zag ik het gebeuren.

roderick_schmitz zei:
Owja, tweekanaals, dan is het hoogte regelen met hoeveeleid gas, (da's dan al 1 kanaal) en richting met je andere kanaal. (geloof ik, weet niet zeker, dus wacht nog ff andere reacties af)

Wat de Super Sonic betreft, wordt volgens, mij alleen met die twee motoren gestuurd.

1 ste kanaal : afzonderlijke toerentalregeling van beide motoren voor het bochten.(Moment die zo ontstaat ten opzichte van de laterale as doet het toestel naar links/rechts draaien bij verschillende toerentallen van de motoren).

2 de kanaal : beide motoren draaien synchroon om te stijgen/dalen.

Het mag al blijken dat met een dergelijk toestel weinig aan te vangen is en er van correct sturen hoegenaamd geen sprake kan zijn. Tevens stel je met dergelijke manier van sturen enorme beperkingen wat autonomie betreft.

Tevens zijn deze toestellen piepklein waardoor ze andermaal beperkingen ondervinden bij het vliegen. Bij een leuke windstille dag geen probleem maar dat is in onze contreien meer uitzondering dan regel

Het is inderdaad leuk speelgoed die echter op geen enkele manier het ware potentieël, van wat onze hobby te bieden heeft, benaderd.

Ik zou , zoals in een vorige post reeds werd aangehaald, investeren in een degelijke trainer en een club opzoeken. Als je het dan op zeker ogenblik niet meer ziet zitten of het blijkt dat het toch jou ding niet is dan kun je nog altijd een redelijke stuiver recuperen van je aangekochte materiaal op het ogenblik dat je het wenst te verkopen. De in dit draadje vermelde toestellen alla Super Sonic zullen echter werkloos op zolder belanden aangezien hun tweedehandswaarde nihil is.

Stevo

bedankt voor de info :o

ik denk dat ik maar eens bij de plaatselijke modelvliegvereniging ga kijken. Ik kan hem altijd nog verkopen daar had ik nog niet aan gedacht :wink:

Zoals monkey zegt het toestel staat op de foto alleen maar naar beneden :lol:

Iemand bij ons op de club heeft een Jamara Angel, zelfs een ervaren vlieger heeft er al z'n handen vol aan om hem in de lucht te houden, het vliegt zo veel moeilijker met alleen gas en richtingsroer.

Back