goede banden/wielen off-road

• Topicstarter Topicstarter basgarnaat
  • Startdatum Startdatum
B

basgarnaat

Guest
hallo iedereen,

zoals de titel al zegt ben ik op zoek voor mijn super levant
naar goede banden/wielen voor off-road gebruik.

nu zitten er de standaard wielen onder die totaal geen grip bieden
op los/hard zand en gras ondergronden, hier zal ik namelijk het meest op rijden.

ik heb al gezocht naar andere banden/wielen maar kan weinig tot niets vinden wat past,
vaak staan er ook geen maten bij van de band of van het complete wiel.

ik zou ook wel graag iets groter willen i.v.m meer bodemvrijheid,
maar dan zal ik denk ik ook een andere tandwielverhouding moeten
nemen maar ik weet niet of dat er eigenlijk is voor deze auto.

wie heeft er enig idee wat zou passen?

de maten van de velg zijn:

breedte: 47 mm
hoogte: 75 mm
inpersdiepte: 12mm
wieladapter: 12 mm zeskant

maten van de band zijn:

breedte: 50 mm
hoogte: 105 mm

alvast bedankt voor het meedenken
full

Laatst bewerkt door een moderator:
*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor je snelle reactie, maar hoe is het gesteld met de off-road eigenschappen van die band?

heb begrepen dat multipin banden beter zijn dan die profielbanden? (weet even niet hoe ik ze anders moet noemen)

die zijn echt geweldig, als je nog een leuke voorband voor op zand wil hebben raad ik de TRX alias voor banden aan, maar badlands werken overal op... niet te hard mee rammen onroad dan sleiten ze sneller maar ze zijn prima voor dagelijks gebruik...

Je zou ook eens naar proline 2.2 dirtworks kunnen kijken, die werken overal op -behalve heel erg poederig zand- met bijv. de hpi 2.2" velgen...

Heb er wel erg in dat als je grotere banden neemt, dat je waarschijnlijk wel naar beneden moet gearen zodat je motor niet te warm word. Het mooiste zou zijn om banden te nemen waarvan die omtrek net zo groot is als je huidige banden. Ik neem aan 2.2" banden. Offset velgen zijn altijd handig aangezien je de spoorbreedte van je wagen vermeerderd en je dus breder en stabieler bent.

Laatst bewerkt:
Kijk! Daar heb ik wat aan. Zijn er ook dealers in ned. die pro-line leveren?
En de offset is inderdaad belangrijk voor me want ik kan niet te veel naar binnen met de velgen anders lopen ze aan met sturen aan!!

Bedankt in ieder geval voor de reacties tot nu toe!! :thumbsup:

nu ben ik eens verder gaan kijken op de site waarvan ik de link had gekregen maar er staan alleen maar breedte maten op, 2.2 inch is omgerekend 5.5 cm. dat is de breedte die ik nodig heb maar nu nog de diameter.

misschien dat ik het niet snap maar dan hoop ik dat er hier iemand is die het me kan uitleggen?

nu ben ik eens verder gaan kijken op de site waarvan ik de link had gekregen maar er staan alleen maar breedte maten op, 2.2 inch is omgerekend 5.5 cm. dat is de breedte die ik nodig heb maar nu nog de diameter.

misschien dat ik het niet snap maar dan hoop ik dat er hier iemand is die het me kan uitleggen?

2.2" is de binnendiameter band. waar 2.2"de buiten diameter is van je velg.

idd de breedte wordt vaak niet vermeld.
soms wel maar dan staat het er duidelijk bij.
offset wordt soms ook vermeld en soms niet.
dus kijk goed naar het plaatje of zoek verder naar de velg op andere side's en forums.

gr Sander.

2.2" wielen zijn de default size voor stadium trucks en 1/10 monster trucks, default maat is 2.2" hoog, en 2" breed op de velg...

de meeste banden zijn 4" hoog

tot zover snap ik het helemaal, maar nu nog de diameter van de band.
vaak staan er wel breedte maten bij maar geen hoogte maten van de band,
wat volgens mij even belangrijk is i.v.m de gearing en de hoogte van je auto

tower heeft goede overviews staan... en zoals ik al zij alle niet crawler 2.2s zijn eigenlijk 4" of daar in de omgeving, de enige nuttige band die ik zo off hand zou weten die dat niet is is de badlands...

Product Scale Spec Sheet daar heb je misscien ook nog iets aan... Helemaal niet compleet ofzo maar...

das een mooi lijstje met banden met de diameters.
dank je wel voor de info

Back