Beste medeforummers,
Ik heb mijn eerste 'echte' buggy, sworkz s350bk1, en heb een spektrum dx3c.
Nu heb ik wat vragen betreffende optimale instelling van de throttle en steering.
Eerst de throttle:
Ik heb een paar mm deadband aangehouden zodat de auto niet meteen bij het lichste gas aanraken vooruit spurt.
Ik heb de uitslag van de servo (savox 1258tg) tot het maximale van de caberateur, en de throttle trim staat dan op 75 %.
Vraag 1:
Is het verstandig om met expo te werken op de throttle, zoja, wat zou een goede beginstand zijn?
Steering:
(Savox 1256tg) Ik heb de steering gecentreerd en de uitslag nagenoeg gemaxed, de steering trim staat op 75% zowel L als R.
Vraag 2:
Wederom, is het aan te raden om met expo te werken, zoja, wat zou een goede stand zijn voor een beginnende rijder.
Vraag 3:
Wil je boven de max uitslag gaan zodat de servo saver meedoet?
Ik begrijp anders het nut niet zo van de servo saver, kan iemand mij dit uitleggen?
Vraag 4:
Bij de servos zitten rubber schoentjes met stalen busjes, is het aan te raden deze te gebruiken?
Bij het gas is het niet zo praktisch daar de rem hevels vlak boven de servo zitten en als de servo verhoogt wordt door weer extra rubbertjes kan het aanlopen op die hevels.
Bij het stuur zou ik ze wel kunnen gebruiken, maar alleen als het nodig is uiteraard (is een 20kg servo).
Als jullie verder nog tips hebben, altijd welkom!
Dank alvast voor de antwoorden.
Ik heb mijn eerste 'echte' buggy, sworkz s350bk1, en heb een spektrum dx3c.
Nu heb ik wat vragen betreffende optimale instelling van de throttle en steering.
Eerst de throttle:
Ik heb een paar mm deadband aangehouden zodat de auto niet meteen bij het lichste gas aanraken vooruit spurt.
Ik heb de uitslag van de servo (savox 1258tg) tot het maximale van de caberateur, en de throttle trim staat dan op 75 %.
Vraag 1:
Is het verstandig om met expo te werken op de throttle, zoja, wat zou een goede beginstand zijn?
Steering:
(Savox 1256tg) Ik heb de steering gecentreerd en de uitslag nagenoeg gemaxed, de steering trim staat op 75% zowel L als R.
Vraag 2:
Wederom, is het aan te raden om met expo te werken, zoja, wat zou een goede stand zijn voor een beginnende rijder.
Vraag 3:
Wil je boven de max uitslag gaan zodat de servo saver meedoet?
Ik begrijp anders het nut niet zo van de servo saver, kan iemand mij dit uitleggen?
Vraag 4:
Bij de servos zitten rubber schoentjes met stalen busjes, is het aan te raden deze te gebruiken?
Bij het gas is het niet zo praktisch daar de rem hevels vlak boven de servo zitten en als de servo verhoogt wordt door weer extra rubbertjes kan het aanlopen op die hevels.
Bij het stuur zou ik ze wel kunnen gebruiken, maar alleen als het nodig is uiteraard (is een 20kg servo).
Als jullie verder nog tips hebben, altijd welkom!
Dank alvast voor de antwoorden.