Goede beginners rc heli

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door 120134, 1 jul 2018.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    in die situatie is een tas logisch..
    persoonlijk heb ik liever geen tas, omdat je dan geneigd bent om eerder dingen erop te leggen of tegenaan.
    zonder tas zie je de heli tenminste.

    niet vergeten.. de opslag en transport is de grootste veroorzaker van schade.
    linkje krom.. asje krom.. etc.
     
  2. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Beste.

    Wat mij het beste lijkt is nagaan wat bij jou club in de buurt de meest gebruikte stuur mode is.
    Dan een vliegsimulator aanschaffen en daar mee gaan oefenen.
    Kun je alles leren om te hoveren want met een druk op de spatie balk is de heli weer heel, lukt dat goed dan pas met een echte aan de slag.
    En schaf een zo groot mogelijke heli aan.
    Hoe groter de heli hoe makkelijker hij vliegt.

    Henk.
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  3. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    655
    Locatie:
    breda
    Mee eens
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  4. Patriek daniels

    Patriek daniels

    Lid geworden:
    18 jun 2023
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Belgie
    Goede middag
    Ik heb zo pas en helicopter gekocht een t rex 450 maar die is samen gesteld door iemand.ken er iemand iets van de aansluiting motor volgens mijn is da niet juist aangsloten
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. twin

    twin

    Lid geworden:
    7 jul 2021
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Moerkapelle
    Goedemiddag Patriek,

    Kleurcombinatie is niet belangrijk. Regelaar maakt namelijk een 3 fase sturing voor de motor. Het gaat erom dat de motor de juiste kant opdraait. Als deze dus de verkeerde kant opdraait kan je de draairichting omkeren door 2 draden van de motor om te wisselen.

    Makkelijk te testen door de motor even op zij te schuiven zodat deze niet meer tegen het hoofd tandwiel aan komt en dan kijken of deze de juiste richting op draait.

    Heb je al met een cp heli gevlogen?
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Stel, je hebt nog niet met zo'n ding gevlogen of er ooit aan geknutseld, behandel het ding met respect..

    het is klein, maar de rotor op een 450 maat zit ergens tussen de 2500 en de 3500 RPM in.
    echte 3d jongens gaan over de 4000 RPM (de jouwe kan dit in feite ook)
    staart zit x7 of zoiets.

    Zo'n ding gaat ook serieus hard van zijn plek. ga je er van uit dat je met zo'n intertoys dingetje te maken hebt, kan het wel eens een paar vingers kosten..
     
  7. mvp

    mvp

    Lid geworden:
    18 aug 2011
    Berichten:
    123
    Op de foto zie ik ook heel wat gebroken plastik en krom aluminium. De motor draden kunnen inderdaad prima aangesloten zitten zo. Voor verdere tips hebben we echt meer info nodig.
     
  8. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    791
    Locatie:
    Den Haag
    Ondanks dat dit draadje zo'n 9 maanden heeft geslapen ben ik toch benieuwd hoe dit gaat/is afgelopen. Met name omdat ik denk op de foto de beroemde doorzichtig blauwe 9 grams servo van Towerpro, of een clone daarvan, te herkennen. Als ik het goed heb gezien hoop ik dat je bent weggekomen met deze servo's door heel rustig aan te doen.
     

Deel Deze Pagina