Goede beginners zwever?

hoi

jazeker is dit een goede beginners kist, ik denk dat het de alpha 180 die ooit van conrad werd geleverd. ik heb er zelf mee leren vliegen. je zou de brushed motor kunnen vervangen door een brushelles maar dan heb je weer gewicht te kort in de neus.
regelaar zal je wel nodig hebben. en ook een accu.

ik zou ook even verder kijken wat er nog meer te scoren is om te beginnen.
multiplex easystar of replica ervan is eigenlijk nog beter.
floaterjet van hobbyking is op de accu zender en ontvanger lader kompleet.
als je alles optelt zit je ongeveer aan 150 euro en dan vliegt hij.

mvg Hans

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie. Het klopt dat er veel soorten zwevers zijn voor leuke prijzen.
Ik kan deze zwever voor een leuke prijs krijgen en het is hier maar een paar km vandaan. Een regelaar en een accu kan ik wel aankomen.

Nog een vraag.. Is het mogelijk om er in de toekomst rolroeren aan te maken?

Gr, peter

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie. Het klopt dat er veel soorten zwevers zijn voor leuke prijzen.
Ik kan deze zwever voor een leuke prijs krijgen en het is hier maar een paar km vandaan. Een regelaar en een accu kan ik wel aankomen.

Nog een vraag.. Is het mogelijk om er in de toekomst rolroeren aan te maken?

Gr, peter

eer je dit toestel kan vliegen en er mee uit de voeten kan,is de tijd voor een andere kist. dus rolroeren heeft niet zo veel zin, leer eerst hier maar eens mee vliegen.

mvg Hans

Hallo,

Dit is een montana 1800 van bmi.
vlieg ook met dit toestel,wordt bij ons op de club veel geadviseerd aan beginners.
Gemoedelijk toestel,vliegt bijna van zelf.
Heb zelf er een andere motor en spinner op gezet.
gebruik de volgende motor; Dymond Brushless motor AL3530 -1100
met een 10x8 klappropeller.
Dit alles wordt voorzien van stroom via een brushlessregelaar 40 amp en een 3s2200 lipo.
Heb hiermee in 6 weken mijn brevet gehaald

40 Mhz

Ik weet niet of je nog een zender moet kopen, maar wel even opletten dat de ontvanger in deze kist 40 Mhz is.

Voor radiografisch vliegen is 35 Mhz gereserveerd maar tegenwoordig vliegen de meesten op 2,4 Ghz.

Hier kan je wat lezen over zenderkeuze:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/beginners/117858-een-zender-kiezen.html
Om dit toestel om te bouwen naar ailerons is mogelijk, maar je krijgt dan een schaap met vijf poten. Bovendien, voor iemand die verder nog geen bouwervaring heeft lijkt het me een hachelijke onderneming... als je er aan toe bent, gewoon een ander toestel ernaast kopen of bouwen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een zender heb ik, dus als ik hem koop ga ik die ontvanger niet gebruiken. Heb nog een 35Mhz ontvanger liggen.. :D

Rolroeren zijn dus niet noodzakelijk als ik gewoon wil zweven zonder gekke stunts te doen?:p

@Vissermax; Bedankt voor de info. Denk dat ik dan direct maar een nieuwe motor + regelaar ga kopen.

De keuze is zo goed als gemaakt. Lijkt me geen slechte keuze om in de zweef wereld te beginnen!

Iemand nog tips om op te letten bij het kopen?

Mvg, Peter H

Hallo allen,

Vandaag de zwever op gehaald. Ziet er top uit! Hij heeft nog nooit gevlogen. De servo's lopen lekker soepel. Er zitten verder geen beschadigingen in de folie e.d.:D

Is het verstandig om de motor te vervangen voor een brushless motor? Zoja, welke adviseren jullie? Eventueel bij HobbyKing. Daar ga ik nog wel Lipo 3S 2200Mah kopen.

Alvast bedankt!

Mvg, Pete

Op zich is er niks tegen om eerst eens met het ding te gaan vliegen met die borstelmotor; vliegen zal-ie wel. Aan de andere kant, als je toch al een lipo wil bestellen bij HobbyKing, gaat een brushless natuurlijk in één moeite door...
Ik neem aan dat je weet dat je voor die lipo ook een geschikte lader moet hebben?
En mocht je een brushless motor willen kiezen (en dan ook een brushless ESC), kijk eens op Arjans Database: http://home.concepts.nl/~ha16580/downloads/Electro%20glider%20%20database.xls
Als het precieze toestel niet in de lijst staat, zoek er dan een uit van ongeveer de zelfde spanwijdte en gewicht. Dan kan je zien wat voor accu, motor, ESC en prop daar bij passen.
Of je brushless gaat of niet, het is heel prettig en handig om meteen twee identieke accu's te kopen; het bespaart je laden halverwege (en vooral het wachten daarop)!
Als je bij HK bestelt scheelt het tijd en geld als je bij het Duitse filiaal bestelt. Alleen hebben ze daar veel minder keuze. Het loont de moeite om als het kan je set up te kiezen uit spul dat je uit Hamburg kan laten komen.

Laatst bewerkt:
In de DE-shop hebben ze niet bepaald veel motoren... Eigenlijk bijna niks en hetzelfde geld voor de regelaar... Ik denk dat ik eerst maar eens met deze motor ga vliegen.

Aan de motor zit een aansluiting naar de accu en een aansluiting voor de ontvanger. Is dat hetzelfde idee als dat je een motor met regelaar hebt?

Dan kan ik alvast wennen aan de zwever en dan nog even doorsparen voor een brushless motor + regelaar.. Misschien bestel ik hem wel via de shop in China. Ik wacht nog op een pakketje, dus ben ik net te laat.. Anders had ik zo een motor e.d. mee kunnen laten komen.

vissermax; Welke regelaar gebruik je bij die motor?

Tot nu toe iedereen super bedankt voor de informatie!

Gr, Peter

Aan de motor zit een aansluiting naar de accu en een aansluiting voor de ontvanger. Is dat hetzelfde idee als dat je een motor met regelaar hebt?
Ik ken 'm niet van dichtbij, maar ik denk dat de regelaar ingebouwd is. Er is hier vast wel iemand die dat bevestigen kan...

Ik heb nooit een brushed motor gehad... maar er kijkt hier toch wel iemand mee die de Graupner Speed 600 goed kent?

Voor de speed 400 en de speed 600 zijn regelaar gemaakt die gelijk achter op de moter gesoldeerd werden.

Hier een afbeelding van een speed300 met regelaar, bij de speed600 zit er soms nog een beschermkapje om de regelaar.
full

In de foto van Peter is te zien wat ik bedoel, mijn bericht is achterhaald.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back