Goede betaalbare servo's voor Hurricane 550 heli

Ik heb de kap heel goed ontvet met Motip ontvetter/cleaner waarmee je ook siliconen e.d. weg haalt. Ik heb nog nooit problemen gehad met het lakken van kunststof kappen met deze methode. Maar deze kap wilde dus echt niet. Ik kan het nog wel eens proberen met een beetje schuurpapier, maar denk dat het echt aan het materiaal ligt.

Ik heb de servo's van United hobbies nu in de hurricane zitten, en dat werkt een heel stuk beter. Ik kan hem nu echt trimmen waarna bijna geen correcties meer nodig zijn als ik hover. (zoals het hoort). De uitslag van de servo's van United hobbies is veel korter dan bij de Maxwell servo's, ik moest mijn pitch curve zo'n 20% omhoog schuiven om weer bij mid stick te kunnen hoveren. De vliegtijd valt wel wat tegen, ik gebruik de 2250 Mah Li-po's die bij de set zaten en haal daarmee ongeveer 8 minuten rustig rondvliegen. Dat moet dus beter kunnen. Nu ben ik op zoek gegaan naar wat zwaardere Lipo's, maar die blijken bij stijgende capaciteit een sterk stijgende prijs te hebben. Nu wil ik niet de allergoedkoopste accu's kopen met het risico dat die na 10x laden stuk zijn. Ik zal eens op dit forum gaan zoeken naar ervaringen met goedkopere lipo's. (tips zijn natuurlijk welkom!)

mrblobby zei:
Ik heb net een Hurricane 550 gekocht bij Flying hobby in Hongkong.
Leuk, ik heb 'm daar ook gekocht. Kwam net voor de vakantie binnen, dus ik moet 'm nog uit elkaar gaan halen (en weer in elkaar zetten).
Waar vlieg je? De oude RWB-velden bij Piet Klerkx zijn een prima vliegplek.

Hee, leuk een heli-vlieger uit de regio! Ik "vlieg" meestal op een gasveld achter de molen in Sprang Capelle, al is dat wel eens lastig met het hoge gras ivm de staartrotor. Voor de foamies is dat wel een plus, land lekker zachtjes. Ik word trouwens wel lid van de vliegclub in Kaatsheuvel, lijkt me wel gezellig en leerzaam.

@mrblobby,

Vliegt uw GAUI Hurricane 550 al :D

Ik ben eens benieuwd hoe de Hurricane 550 (ondanks z'n relatief lage AUW) zich gedraagt onder winderige (4-5 beaufort) omstandigheden.

Dit draadje (al) gelezen?

Ik heb zojuist hier gevlogen en het waait hier op het moment stevig, windkracht 4 tot 5 gok ik en nog hardere stoten. Nu was het doel alleen even een setje lipos in te vliegen dus ik heb niet meer gedaan dan wat hoveren, maar dat was prima te doen hij had weinig last van de wind. Ik had het niet graag met m'n Trex gedaan.

Maybe zei:
@mrblobby,

Vliegt uw GAUI Hurricane 550 al :D

Ik ben eens benieuwd hoe de Hurricane 550 (ondanks z'n relatief lage AUW) zich gedraagt onder winderige (4-5 beaufort) omstandigheden.

Dit draadje (al) gelezen?
Hoi Maybe,

Ja hij vliegt al, ik ben slechts een beginner dus vliegen met 4-5 beaufort begin ik voorlopig niet aan, heli vliegen is al lastig genoeg zonder harde wind 8O .

Ik heb dat draadje gelezen en ga uit voorzorg ook maar even het e.e.a. vervangen de komende dagen... Nu komen er bij mij nog niet veel krachten op het systeem omdat ik veel hover en voorzichtig probeer rond te vliegen.

Op zich vind ik de heli prettig vliegen. Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal omdat dit mijn eerste heli van dit formaat is.

Back