Goede ESC met mooie soft start?

Deze week nog lekker vakantie, dus had even het idee om eens naar een rc winkel te gaan om een vervangende regelaar te vinden voor de brushless motor in mijn heli. Uiteindelijk kwam ik bij een winkel die uitsluitend helikopters en vliegtuigen verkocht.

Ik vroeg naar een regelaar met een goede soft start. Als antwoord kreeg ik dat hij niet alles van brandstof helikopters wist. Brandstof?? Euhm, nee die is voor mijn elektromotor. Wat moet ik met een regelaar in een brandstof heli?? Goed.......

Dan toch maar weer alles online regelen. Mijn vraag is dan ook wat raden jullie aan? Het is voor mijn 450 size heli.

Verstuurd vanaf de maan

Een goede ESC met echt lage softstart? Kijk dan eens naar de YGE of evt een kloon ervan?

Hun super soft start is echt waanzinnig traag.

Filmpje van men Atom vroeger:

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een caste creations 50 Amp in mijn 450, start geweldig..
mooie instelbare softstart. je moet er alleen even de usb link bij kopen, anders kun je niet zo gek veel instellen.

alleen is die 50 ampere een beetje overkill...
de bec is dan wel weer 5 ampere, dus hiermee durf zelfs ik zonder losse bec te vliegen

Ik heb een zelfde ervaring met een edge80 hv. Zonder de link echter totaal niet bruikbaar op een heli, je hebt die software gewoon nodig om de juiste instellingen te doen en dat vond ik wel een nadeel (wou die esc graag gaan gebruiken maar kon er eerst niets mee). Zo'n link stuurde castle creations me gratis to vanuit de VS. Dat ging achteraf nog best vlot maar kon daar niet op wachten, vond 'm ergens redelijk goedkoop en heb er nu twee ;)

Die ESC's van Castle Creations zijn inderdaad erg mooi, maar qua prijs niet echt. Daarom na veel tips van mede forummers besloten om een YEP ESC aan te schaffen. Moet alleen wel even geduld hebben met de levering ;)

denk dat de ESC niet zon probleem is(2weekjes max) en als je de 60 had genomen paar dagen:D maar de programcard schijnt maar niet te komen.....;)

Die ESC's van Castle Creations zijn inderdaad erg mooi, maar qua prijs niet echt. Daarom na veel tips van mede forummers besloten om een YEP ESC aan te schaffen. Moet alleen wel even geduld hebben met de levering ;)
Logisch, die yep is een kloon van YGE; zonder yge geen yep.

(posted with a tablet)

Ik heb n enkele maal een yep ingesteld, heel goed te doen zonder card maar eh..voor die paar dollar?! Goeie esc, was wel de 100lv geloof ik op een logo500. Gov was minder.

Zonder Kontronik geen YGE !!!!!!!! en ga zo maar door;)
Is yge een Kontronic kloon? Ik zie die kloon fabrikanten enkel het product goedkoper namaken en niet met verbeteringen of nieuwe dingen komen, toch jammer, maarja dat kost natuurlijk geld en de klant wil het zo goedkoop mogelijk (tenzij er iets van mikado wordt nagemaakt) ;) wil verder niet een nieuwe kloon vs origineel te starten. veel plezier van de yep :cool:

Laatst bewerkt:
Is yge een Kontronic kloon?
Nee maar het gerucht gaat dat yge gestart is door oude kontronik medewerkers. Maar de yge is tenminste wel een zelf ontwikkeld product in tegenstelling tot de yep.
Ik blijf het gewoon niet snappen dat mensen een paar euro willen besparen en vervolgens een product hebben zonder garantie en toch een grotere kans op falen. Ik geef liever wat extra uit als daarmee de betrouwbaarheid en dus ook veiligheid vooruit gaat.

Dat gerucht heb ik wel vaker over gelezen. Als ze gewoon opgedane kennis en ervaring gebruiken is dat niet anders dan voor de meeste andere werknemers die van baan wisselen of voor zichzelf beginnen.
Als je het prijsverschil met de 40A ziet dan begrijp je waarom ;)

Aangezien mijn KDS-450C een 99% kloon is leek mij een kloon ESC ook op zijn plaats :rolleyes:
een reden om niet teveel te willen uitgeven :) Ik vind (edit) goede elektronica sowieso relatief duur op een 450 tov grotere modellen.

Laatst bewerkt:
Als je het prijsverschil met de 40A ziet dan begrijp je waarom ;)

Aangezien mijn KDS-450C een 99% kloon is leek mij een kloon ESC ook op zijn plaats :rolleyes:

23 dollar tov 42 dollar?

Dat is het verschil tussen douaneloos <25 dollar, en mooie kosten erbij van 10 euro + btw op volledige bedrag. Los van het feit dat 80A een beetje overkill is.

Is yge een Kontronic kloon? Ik zie die kloon fabrikanten enkel het product goedkoper namaken en niet met verbeteringen of nieuwe dingen komen, toch jammer, maarja dat kost natuurlijk geld en de klant wil het zo goedkoop mogelijk (tenzij er iets van mikado wordt nagemaakt) ;) wil verder niet een nieuwe kloon vs origineel te starten. veel plezier van de yep :cool:

je hoeft ook geen discussie te starten, alleen moet je dan ook niet de aanzet geven. (en ook als hierboven zaken vermelden die niet kloppen)

Back