Goede helikopter voor beginners

• Topicstarter Topicstarter RH_Boy
  • Startdatum Startdatum
R

RH_Boy

Guest
Ik wil graag een goedkoop helikoptertje kopen om soms is mee te vliegen. Hij mag niet duurder zijn dan € 100 en via internet verkrijgbaar zijn. Het zou ook handig zijn als hij wel tegen een stootje kan, iemand suggesties???

Als hij voor die 100 euro helemaal compleet moet zijn kan je het beste de speelgoed kant op gaan en zo'n Nikko Skywatcher kopen. (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12416&highlight=skywatcher)

Wil je een heli die meer de modelbouw kant op gaat dan zou je kunnen denken aan bijvoorbeeld een piccolo of een hummingbird, deze heli's zijn wel boven de 100 euro (compleet). (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6853&highlight=hummingbird)

Meer informatie:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13624&highlight=skywatcher
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13139&highlight=skywatcher

Hopelijk heb je hier iets aan ...

Mark

Hoi,

dat is een goede maar houd er relening mee dat daar nog wel elektronica bij komt zoals: 2 servo's een mixerboard, een zender & ontvanger, een accu en een lader voor de accu. Wat je daar ziet staan is alleen de kale heli (met staart en hoofd motortje)

Groeten,

Mark

Dus dan is de nicco skywatcher eigenlijk het beste dat ik kan kopen?

voor dat geld wel.

een gemiddelde micro heli kost snel tussen de 250 en 600 euro, compleet met zenderset.

een grotere heli electro of brandstof over de 1000 euro.

voor 100 euro koop je inderdaad alleen speelgoed prullaria als de skywatcher, en dat is echt meer speelgoed.

even doorsparen dus.

als je even zoekt op het forum op "skywatcher" of "micro heli" dan krijg je bergen leesvoer, neem dat maar eens door.

RH_Boy zei:
Dus dan is de nicco skywatcher eigenlijk het beste dat ik kan kopen?

Nee, een Nikko Skywatcher is het goedkoopste wat je kunt kopen.
En niet te vergelijken met de heli's die Mark aangaf.

Heb je niet het budget voor zo'n heli, koop dan beter een vliegtuigje dat is veel beter te besturen dan de Skywatcher.

Lees dit even: FAQ: Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Ik zou zelf voor een Easy star gaan. Weet alleen niet wat die vliegklaar op z'n goedkoopst gaat kosten.
Ik kreeg overigens op mijn kop (via de telefoon) van de KNVvL dat ik dit piepschuimen vliegtuigje in een ander verslag aanraadde. Dus ga er verantwoord mee om!

Verder heb ik geen verstand van model-vliegen met vliegtuigjes. (vlieg alleen heli) Misschien dat andere hier beter op kunnen inspringen. Leuke parkflyer voor 100€?

ik zou zeggen stel je vraag in het "indoorvliegen/parkflyers" gedeelte van het forum :wink:

@satoer

Vond de KNVVL het geen goed vliegtuig dan? of vonden ze het een minder goed idee om alleen te gaan vliegen? ;)

@RH_boy

De easystar is inderdaad een leuk vliegtuig, wat ook een leuk vliegtuigje is is de picocub van multiplex, dus van dezelfde fabrikant. Vliegt goed en best lang op 1 accu. Deze kost compleet met alles erbij (ook de zender) 299 euro bij multiplex zelf (even zoeken op picocub levert zat informatie op.

Maar zoals gerard al zei kan je dat beter vragen in dat deel van het forum.

Mark

Ik heb een vliegtuigje gekocht via internet. Compleet met zender (2-kanalen= heel eenvoudig!) voor 44 euro incl. verzendingskosten. En het vliegt nog ook. Weliswaar speelgoed maar heel crashbestendig. Ik ben al een 20 keer gecrashed (op veld) en heb enkel maar een afgebroken motor moeten lijmen. Nu vliegt hij terug en ik kan hem al langer dan een minuut in de lucht houden. Voor die prijs kan je eens het gevoel krijgen van het vliegen en als je erge brokken zou maken doet het niet zo'n pijn he voor die prijs. Toch kijk ik zelf al uit naar de EasyStar. Geen ervaring mee maar het blijkt dus een echte topper te zijn. Zeker voor een beginner. Dat zal mijn volgende aankoop zijn maar ik heb nog steeds geen spijt van dit speelgoedvliegtuigje want het heeft me doen inzien dat ik het leuk vind. Ook is mijn angst weg nu weg om zo een duurder spul uit je hand weg te gooien en aan mijn beginnershanden over te laten. Dat had ik anders toch niet gedurfd.

Back