Goede keus nieuw zender

• Topicstarter Topicstarter Hanzsel
  • Startdatum Startdatum
ik zou voor de dx6i gaan
je kan hem voor 90 pond uit engeland halen
de batterijen gaan heel lang mee(echt maanden lang), en je doet er gewoon 4 aa batterijen in
het schermpje van de dx6i is ook groter en uitgebreider dan die van de 6ex, en het menu is heel erg simpel en je heb maar 1 knop nodig om alles te besturen
de dubbele unit die je krijgt is heel makkelijk te installeren, als je bijv eeen t250 hebt waar je er niet genoeg ruimte voor hebt (hij is heel klein dus wss lukt het toch wel) kan je em ook gewoon eraf halen (de extra ontvanger) want je vliegt met de t250 toch niet zo ver dat je geen bereik meer hebt omdat je em na 30 m al niet meer ziet
ik vind spektrum echt een chill merk omdat er overal aan gedacht is en ze overal wel een systeempje voor hebben, bijvoorbeeld de failsafe die aangaat als je geen ontvangst heb. verder is de zender ook nog in balans , dat ie niet omvalt als je em lost laat als ie aan je keycord hangt. het plastic gehalte valt best mee trouwens

oja de zende rheeft ook nog modelmatch en servosync:
ServoSync and ModelMatch—Extra Safety and Precision:
Spektrum engineers have come up with two more patent pending innovations that you’ll wonder how you ever lived without—ModelMatch™ and ServoSync™. ServoSync is an ingenious new feature that actually resequences the bits of data the DX6i transmits based on the type of mixing you select. So, if you have a dual elevator on your big Extra or a 3-servo CCPM setup on your heli, ServoSync will see to it that those servos working together receive their impulses together. The result is more synchronized servo movement that translates into an undeniable, locked-in feel when you fly. ModelMatch puts an end to wrong model syndrome. Almost everyone who flies RC has at one time or another crashed because of neglecting to verify the model name on the transmitter display during preflight check. A unique code is embedded in the DX6i’s signal so that, if the wrong model’s name is on the screen, the model’s controls simply won’t respond.

Laatst bewerkt:
Zijn er ook Graupner vliegers.
met name de MX12 heeft prijstechnisch mijn belangstelling

Ik gebruik nog steeds mijn MX12. Aangekocht bij m'n honey bee fp. Een jaartje geleden. Ondertussen vlieg ik rond met een maatje groter, nog steeds met m'n MX12. De verbetering tov. min Esky zendertje was fenomenaal.
Ik ben er zeer blij.
Moet er wel bij zeggen dat ik niet in een club vlieg en dus ook geen last heb van storing door andere zenders.

Robin

Kan je met deze zenders ook pitch- en throttle curves aanpassen? Ik hoor dat ik iets uit de Futuba series (Field Force) moet nemen voor mijn mini Titan heli, maar is dit overkill?

zenderkeuze

Als je met deze hobby serieus bezig bent en niet binnen de kortste keren beperkingen wilt krijgen raad ik je aan investeer in een goede zender kun je nl. heel lang mee doen en alle mogelijkheden aan boord,natuurlijk wel binnen je budget.De zenders zoals Graupner MX12/14 zijn prima zeker qua prijs,futaba FF series zijn ook veel gebruikte zenders en hebben ook hun dienst bewezen.Wil je wat meer graupner MX22/24(in Amerika JR zenders)wat duurder maar weinig tot geen beperkingen.Natuurlijk 2,4Ghz band keuze is momenteel het populairst.Kortom wil geen beperkingen koop een wat duurdere zender met genoeg kanalen kun je lang mee vooruit,koop je een goedkopere zender of afgepast naar het minimale van jou gebruik ook prima alleen het moet niet zo zijn dat je korte tijd later meer mogelijkheden wilt en je moet alsnog een andere zender aanschaffen ben je tenslotte duurder uit.
Mijn mening, beetje meer investeren in een goede gebruiksvriendelijke zender loont op langer termijn.

Succes met je keuze

Okee, dank voor je reactie. Het verschil tusssn die zenders nen ik natuurlijk nog niet echt, maar kan je met al die zenders de throttle en pitch curves instellen?

@bierdorp

ja je kan bij al deze zenders de throttle en pitch curves instellen,
ik vlieg zelf nog met een mx-12 op men t-rex 600esp maar ik ga ook verder kijken voor een nieuwe,want ik zit nu wel tegen men beperkingen aan.

ten eerste, je hebt maar 6kanalen. dus bv lichten aan en uitzetten kan je niet apart of landingsgestel bij een schaalromp.
En je hebt ook maar 1idle up, ook bij grotere zenders kan je meer punten op je curves instellen.
dus best ineens betere zender kopen.

Back