Goede kwaliteit banden

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Guest, 30 apr 2004.

  1. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Foams zijn vaak juist goedkoper dan rubberen banden. Één nadeel van foams ze sltijten wat harder.
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    over tegenstrijdigheid gesproken ;) maar pasqual heeft wel gelijk :p. foams zorgen voor veel grip op gladde ondergronden als asvalt e.d

    laters, thomas
     
  3. Hermen

    Hermen Guest

    sinds wanneer zie je asfalt als een gladde ondergrond? (als je het zwarte parkeerplaatsasfalt bedoeld)

    Rood is nog fijner van structuur. Een Snelweg dat is het grofste asfalt. Het asfalt is echter glad geworden door rubberslijpsel, olie, water en andere rotzooi wat auto;s meenenen.
     
  4. Guest

    Guest Guest

    Deze banden heb ik ook Mijn auto en ik vind dat ze niet zo'n goede grip hebben op de weg. (asfalt)
     
  5. Hermen

    Hermen Guest

    Zelf rijdt ik altijd met deze banden op asfalt:
    [​IMG] Vind ze een goede grip hebben en slijten niet al te snel.
     
  6. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    ik heb al verschillende banden gehad maar met de setjes die ik nu heb liggen heb ik het meest plezier, dat zijn

    Type A en B belted slicks van tamiya

    en de B 15-40 control tyre van HPI

    Ik vind zelf de belted types het fijnste rijden, mede omdat door de versterkte 'riem' in de band het bollen van de banden voorkomt

    en verder gebruik ik meestal de inserts die uit één stuk bestaan, niet de standaard lapjes waarbij je de uiteinden aan elkaar moet plakken om een rondje te krijgen

    de voorgevormde inserts kun je bovendien nog in verschillende hardheden krijgen waarmee je ook nog kan gaan spelen
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Ik gebruik slicks waar ik over tevreden ben:

    Belted Take-Off CTB slicks on wheels (4)
    SPECIALE AANBIEDING: Set super banden, zoals ook voor wedstrijden gebruikt worden. Deze TAKE-OFF banden hebben een versterkingslaag onder het loopvlak (zg. ?belt?), waardoor de banden niet opbollen tijdens het rond draaien. Ze zijn gemaakt van een speciale race compound, type ?B? waardoor ze zowel slijtvast zijn als een super grip geven. Binnenin is een medium moulded insert gemonteerd, waardoor er geen bobbels kunnen ontstaan.De grip van deze banden is fenomenaal! Passen op vrijwel alle normale toerwagens met zeskant wielaansluiting, brandstof zowel als elektro. (HPI, Tamiya, Carson, Mugen, Protech, Schumacher en vele anderen. SET VAN 4 STUKS: normale prijs: 56.00

    [​IMG]
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Die heeft Roboscan zich ook laten aansmeren. Parkingbanden, geen grip op het circuit (Heb ik gehoord....). Maar again: if it works for you...
     

Deel Deze Pagina