goede lipo lader

Hallo ik ben op zoek naar een goede lipo lader

ik laads nu nog 3 cel lipos 22oomah maar in de toekomst wil ik 55o size gaan vliegen dat zijn meen ik 6 cell 5000

zat zelf tussen hyperion eos 606i en de bmi spitz 6r te twijfelen

welke is beter of wat adviseren jullie voor lader?.

b.v.d.

Hoe snel wel je zo'n 6s/5Ah pack vol hebben Henk? Dat bepaalt de stroom, en stroom x accuspanning bepaalt het benodigde vermogen van de lader. Stel je wilt laden met 1C, dan heb je vermogen nodig van 6x4,2Vx5A = 125watt. Tel daarbij nog wat verliezen in lader en accu, 10-20%, en je hebt een 150W lader nodig voor laden van 6s/5Ah/1C. Daarmee vallen beide laders, 50 respectievelijk 80watt af :(

Nog een overweging, moet de lader zowel van accu/voeding als van netspanning kunnen laden?

Ervaring met de BMI, Spitz 6R DUAL CHARGER
bmi spitz 6r lader?

Hier kun je spelen met de 606i/50W en de 720i/150W op voeding/accu, 90W op netspanning (veel laders halen minder op netspanning).
www.scriptasylum.com/rc_speed/index.html
-> Electrical
-> Lithium Battery Charger
en
-> Charger calculator (voor bepalen van eventueel benodigde voeding voor lader)

Laatst bewerkt:
Hallo ik ben op zoek naar een goede lipo lader

ik laads nu nog 3 cel lipos 22oomah maar in de toekomst wil ik 55o size gaan vliegen dat zijn meen ik 6 cell 5000

zat zelf tussen hyperion eos 606i en de bmi spitz 6r te twijfelen

welke is beter of wat adviseren jullie voor lader?.

b.v.d.

Ik zou je de robbe Power peak Twin adviceren.
Heb hem nu een half jaar en bevalt erg goed.

die hyperion kan op 220 volt maar 90 watt leveren. hou daar rekening mee
zodra je hem op een 15 volt voeding aansluit kan je 150 eruit halen

Ik zou ook adviseren om een lader met een aparte voeding te nemen. Pluspunt 1 is dat je lader ook mee kan naar het veld en pluspunt 2 is dat je met een goede voeding ook zwaardere laders kan aansturen. Nadeel is natuurlijk dat je 2 'bakjes' hebt staan.

Back