Goede LiPo's voor Stampede VXL

Wat?! Kan ik het warenhuis van Hobbkong, king-dinges kope?!
500$???:rolleyes:
Wah, grapje, maar persoonlijk vind ik wel dat vb hun lipo safebags en stekkers enzo wel lekker goedkoop zijn. Ik hou het in mijn achterhoofd, die kingkong.

De rode zippy 4000mah hardcase, en de zwarte 5ooo mah van turnigy passen zonder mods, en zijn prima voor stampede en rustler (eigen ervaring)

Alleen hoe zit het met hun levensduur, balanceerbaarheid (mooi woord) en kwaliteit. Ben natuurlijk niet gek, maar op den duur is zo'n Bionic Battery dan toch beter of niet???

Alleen hoe zit het met hun levensduur, balanceerbaarheid (mooi woord) en kwaliteit. Ben natuurlijk niet gek, maar op den duur is zo'n Bionic Battery dan toch beter of niet???

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit, maar dan ook nog nooit van Bionic gehoord, dus ik kan me ook niet voorstellen dat het een echt goed merk is.
Zippy's zijn zeker geen super LiPo's, maar voor de prijs die je betaald zijn ze geweldig!

Levensduur: Verschilt, ligt er maar net aan hoe je ze behandelt
Balanceerbaarheid: Ligt natuurlijk aan de balancer
Kwaliteit: Zeker niet de beste, maar ook niet de slechste

De link ziend is dit toch wel kwaliteit, niet?
Bionic Batteries 30C 4000mAh LiPo Hard Case LiPo Pack (TRX) BCS30-4000-0201TR
Hoe dan ook, het is of een (zwarte?) Turnigy of dat, maar jah ik bedoel;
Er is dus een zekere kans dat ik een slechte batterij kan krijgen, en dat balanceren, het moet wel zo zijn dat bij productie de cellen wel voor elkaar gemaakt moeten zijn, dat zijn kwaliteitsbatterijen (toch?).
Tjah, ik ben altijd voorzichtig met alles hoor, dat wel!
Ik wil gewoon weten of die Turnigy kwaliteit is of niet, anders ben ik ook voor niets geld kwijt aan...uuh, niets:rolleyes:
Iemand problemen gehad met die lipos en ooit wat spul gehad van de Bionic Batteries???
Thnx:rolleyes: (ik vind dit tekentje echt geweldig zeg:rolleyes:)
:rolleyes: (lol:rolleyes:)

Nogmaals, ik heb nog nooit van het merk gehoord. En er is bij die Bionic LiPo's net zo goed kans op slechte cellen.

Ik gok dat 80% van ALLE mensen die een RC hebben en LiPo's gebruiken, ze bij HC kopen, dus of 80% van deze mensen zijn oerdom óf ze zijn toch niet zo dom en de LiPo's van HC zijn goed.
Er is ONVOORSTELBAAR veel informatie over deze LiPo's, niet alleen hier, maar ook op Google.

Oke dan. Kan je wel geloven want er zijn idd zo veel mensen die dat spul gebruiken...
Hoe dan ook, die Turnigy Lipo heeft wel een dikke kabel van 8awg (!), dus weet iemand of dat wel past op een Traxxas connector???
Tnx

8AWG op een 2S LiPo, link want dat lijkt me sterk?? Hoe dan ook 8AWG op een Traxxas connector solderen is niet fijn (eigen ervaring). Dit is ook ren van de redenen waarom ik wil overstappen op EC5 connectors.

Tja, het is al 1.000 keer gezegd dat Turnigy geen troep is en het feit dat er niets over Bionic is te vinden is genoeg voor mij om voor Turnigy te gaan, al helemaal als je de prijs meeneemt. Maar er zijn altijd mensen die ...................

Ik heb gisteren mijn eerste runs gemaakt met mijn net nieuw ontvangen Turnigy 2S 5000MaH en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was/ben!

Ik heb alleen even wat test runs gedaan in de straat dus nog zeker vol gas gereden en de weg was nat dus weinig tot geen grip.

Ik heb de hardcase lipo`s en ze zien er kwalitatief goed uit!

Die zwarte 5000 vindt ik maar een semi hardcase.... De rode is echt echt een hardcase. Maar voor in mijn pede is zijn de 5000 hardcases, hard genoeg....

Ik moet mezelf even corrigeren...

De eerste runs heb ik gisteren met m`n 2S flightpower 5000MaH hardcase gemaakt... en deze hardcase is echt HARD plastic...

De turnigy 2S 5000MaH zijn nog in bestelling :D

Dank jullie wel voor de bevindingen!
Ten eerste dat, ten tweede gefeliciteerd met je lipos. Ik hoop dat ze een lange tijd meegaan en dat je er veel plezier van hebt!
En goooeed, ben overtuigd van de lipos van Turnigy:rolleyes:. Ik heb wel een vraag, hoe heb jij het met de connectoren gedaan, en ik wilde ook de kabels van deze lipo laten zien, kun je die solderen op de traxxas connector of is-ie te dik?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5200mAh 2S 30C Hard-Case Car Lipo Pack $23.30
(bij commentaar staat dat er een 8awg kabel is van 6mm)
Alvast bedankt en mijn lipos worden miss dan toch wel Turnigy!
Thnx
EDIT; heb ik ook zo'n piepertje nodig denken jullie? Want de vxl3s heeft een ingebouwde safe-stand en ik ben best wel slechthorend dus is zo'n piepertje die aan de balancerkabel wordt vastgemaakt nodig of niet??

Laatst bewerkt:
Ik zie de comment inderdaad. Ik kan je zeggen dat 8 AWG op een Traxxas connector solderen geen pretje gaat worden.

Sowieso lijkt me die LiPo niet te passen als je de draad mee in overwerging neemt toch??

De failsafe van de VXL reduceerd de power gewoon, die hoor je niet maar zie en merk je wel degelijk. Je kunt er zo'n piepding bij kopen voor de zekerheid (duur zijn ze niet) maar met een goede ESC zal het weinig toevoegen.

Nou de Lipo past wel degelijk; de kabel gaat er recht uit, net als de batterijhouder die ook aan de voorkant een opening heeft, l x b x h passen precies. Ook kan ik toch gewoon een deel vd kabel, als laatste redmiddel hoor (anders niet handig voor die Ohm's), afschrapen en dan solderen.
Ten slotte, de vxl-3s doet het als volgt; 1. de power gaat naar 50%, 2. nog later gaat de motor uit (persoonlijk ook meegemaakt). Dus zo'n piepertje, als ik hem al kan horen, is het niet echt waard?
4 mei dodenherdenking; 2 minuten respect voor de gestorvenen svp

Laatst bewerkt:
Okay, ik zeg alleen dat je rekening moet houden dat er ~ 1 centimeter bij komt voor die kabel omdat die een bocht moet maken (er zit geen 1 cm uitsparing in het chassis daarvoor). Deel van de kabel afschrapen :o ?? NO!

Waarom rij je door nadat de VXL de power heeft gereduceerd tot 50%? Dan gewoon de auto naar je toe rijden en stoppen. Ik zie het nut van een piepertje niet boven een goede ESC, maar sommige vinden vinden het extra veilig en nogmaals; voor het geld hoef je het niet te laten.

Back