goede motortje, voor duw sleepbootje

Hoho, Michiel! Sleep-duwboot "Pergo"! Anders krijg je ruzie met Michiel. :p

Een mooie boot, de "Waddenzee", dat is zekers een bekende in de binnenvaart!
Leuk projectje ook, het zal me benieuwen wat het word!

Als advies zou ik je mee willen geven, om in 1:20 te gaan bouwen. Makkelijk rekenen, en er zijn wel meer 1:20 modellen. ;)

Groeten, Ed

ahoi!

@pergotje
nou i bedoel niet de pollux, dat bootje ken ik, wel een schattig bootje dat zeker, maar ik bedoel een project.. en volgens mij was het van vaargroep vlevoland, een project om nieuwe leden voor de club te werwen, deze kregen dan en tekening van een klein recreatie sleepbootje, waren onderwater hel mooie ronde bootjes met een beetje ronde schuine steven, bij voltooing was het geloof ik de bedoeling dat ze er behendigheids wedstrijden mee gingen varen, mischien dat onze moderator er meer over kan vertellen? of ik moet me in de club vergissen kan ook.

@eemspoort:
ik ben niet van plan om de boot van m,n vader na te bouwen, (mischien later wel) maar heb zelf al een tekening gemaakt in 1:50 dit idee wil ik meenemen in de 1:30 tekening, als ik de tekening klaar heb zal ik wel proberen hem op t forum te krijgen, mischien dat veel mensen het onverstandig vinden, maar denk toch dat ik vast houd aan 1:30 zeker met het oog op bij te bouwen materiaal. (pontons-bakken) dit wordt anders allemaal zo enorm groot, het is niet zo dat ik roeiboten wil gaan slepen of zo, maar met een bijpassende bak met zand varen of zo is natuurlijk wel grappig, vandaar dit topic dat ik meafvraag aan wat voor uitrustig ik dan moet denken.

mchiel.

@meneer van Gent

heb het even na gezocht op de site die u noemde. maar het is idd het bootje wat ik bedoelde, zijn mooie kleine sleepbootjes. uiterst wendbaar met een stuurstraalbuis. leuk om als los bootje mee te varen.

bedankt voor de tip.

Gewicht van RC-apparatuur kan inderdaad heel wat minder, maar daar moet je weer extra geld in steken; ik heb het gewicht van "standaard-componenten" gezocht. Als je heel licht wilt bouwen kan je daar natuurlijk op besparen, en zelfs een Revell Houston RC-maken.
Maar qua betrouwbaarheid als je wilt gaan slepen wordt dat toch snel minder.

Het "Balbootjes-project" is inderdaad van Vaargroep Flevoland.
Leuke sleepbootjes, gemaakt naar een tekening van de NVM, maar dan de helft van de grootte.
De krachtbron die er in zit is van de Kormoran van Robbe, rechtstreeks op de as, met een straalbuis er achter.

een towerpro SG90 servo is 9 gram en kost maar rond de 9 euro hier in nl. ik vind ze ook zeer betrouwbaar, degenen die ik heb doen al jaren goede dienst ;)

had ik het me toch goed herrinnerd, had het ooit eens gelezen.
wel een heel leuk project. allemaal dezelfde boot en dan maar kijken wie er het beste mee overweg kan;)

maar wat de RC componenten aangaande denk ik ook niet dat mijn kennis al zo ver rijkt dat ik gaan expirimenteren. had al wel gezegd dat ik geen grote stalen roeiboten wil gaan slepen, maar dat het puur voor eigen materiaal is, een beetje kracht is dan ook nog steeds mooi mee genomen.

ga woensdag weer voor twee weken naar boord, dan kan ik me eerst eens gaan concentreren op tekenen, voor dat ik een motor keus moet gaan maken zijn we al even verder, zal proberen een verslag te posten als ik begonnen ben.

michiel.

Zooow

dit verhaal maar weer eens opgeduikeld.
ben eindelijk begonnen met het zagen van de spanten. heb m,n oog op een ander project laten vallen. wel een sleepboot en wel een damen stantug1605.

das dus zo een:
resize.php

leek mij wel een leuke boot, omdat ik ook de kleine hand en spandiensten bootjes voor de bagger industrie zo leuk vind.
Echter blijft mijn vraag hetzelfde: wat voor motoren zou ik hier in kunnen plaatsen?
de afmetingen zijn 43x16 met een diepgang van +/- 5.
de schroeven worden 4 blads 40mm afgetopt in buisjes van 42mm
had bij conrad wel transmissie motoren gezien maar weet niet welke geschikt zijn.

Haa dankje kom ik een eind verder mee.
vraagje of ze als ze even moeten werken de accu,s ook snel leeg trekken?
en wat voor regelaars en accu je erbij hebt?
weet niet wat er allemaal bij elkaar past
lijken mij wel goede motoren, niet te zwaar en ook zeker niet te duur!
zover al bedankt!

Back