Goede swash servo's voor trex 450

• Topicstarter Topicstarter aarson
  • Startdatum Startdatum
A

aarson

Guest
Ik ben opzoek naar nieuwe servo's voor op mijn trex 450 sport. Op het moment had ik robbe servo's, type weet ik niet zo goed maar het binnenwerk was erg plastic en was snel kapot.
Het gaat in principe om 3 stuks voor de swash maar wellicht ook één voor de staart.

Nu zit er een winkel bij mij in de buurt waar ik goede ervaringen mee heb, wordt altijd goed geholpen en dergelijken. Deze winkel heeft graubner in het assortiment. Mijn vraag is nu, zijn dit goede servo's.

Ik heb de heli nu uit elkaar en wil wel gelijk echt goede servo's voor de swash erin plaatsen.

Graupner ds 476 digitale micro powerservo, 10 gram
Graupner ds477 digitale micro speedservo, 10 gram

Wanneer iemand een andere suggestie heeft. Ik heb het forum zitten afzoeken maar het is zo lastig om iets zinnigs te vinden over goede cq de beste servo's voor de trex 450. Dus dan maar een nieuw topic.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

De DS477 lijkt een goede voor je staart, op de swach kan ik je Hitec DS65mg aanraden, kosten een beetje heb je wel wat...

Idd Hitec HS 65MG of de digitale versie 5065MG.

Ik vlieg nog steeds probleemloos met Align DS 410M servo's en vind deze ook erg goed.(ong 230 vluchten)

zoek je een budget servo kijk dan eens naar de Towerpro MG 90.(niet de SG 90 of de MG 90 S!!!!!)

Ik heb de Savox SH0254 op de swash en de Savox SH1257MG op de tail i.c.m. Spartan DS760, echt een super set.

Idd Hitec HS 65MG of de digitale versie 5065MG.

Ik vlieg nog steeds probleemloos met Align DS 410M servo's en vind deze ook erg goed.(ong 230 vluchten)

zoek je een budget servo kijk dan eens naar de Towerpro MG 90.(niet de SG 90 of de MG 90 S!!!!!)

Nee, het hoeft geen budget servo te zijn, gewoon echt een goede kwaliteit servo, die stevig is en lang mee gaat. Ik ben niet van plan om de heli iedere dag uit elkaar te schroeven om nieuwe servo's te plaatsen.

klopt het dat de Align DS410M metalen tandwieltjes heeft?
Hoe zit het met de savox SH-0254 servo?
Heeft deze ook metalen wieltjes?

Ik wil namelijk geen kunststof meer, dat gaat alleen maar kapot wanneer er een klein beetje spanning op komt te staan.

Nou zie ik bijvoorbeeld bij die graubner ds476 dat de gears van carbonite zijn, nou zegt me dat even helemaal niets, is dat grafiet of iets dergelijks?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel de metal uitvoering, ook verkrijgbaar in het plastic.
Kosten 25 euro per stuk maar ben er erg blij mee.

Ik heb op mijn 450 SE V2 op de swash hitec HS65HB (carbonite gear) en op de staart een futaba S9650.

65 HB houdt in dat er een type kunststof tandwielen in zitten.
Deze schijnen de neiging te hebben redelijk snel te strippen, de MG houd het volgens velen aardig lang vol.
Ik zeg schijnen, omdat ik geen crash ervaring met de mijne heb (maar ze hebben er wel 2 jaar in gezeten, en hebben aardig vaak het luchtruim gezien)

Ondertussen ben ik overgegaan naar de 410M, dit is dus de versie met metalen tandwielen.
De overstap heeft puur te maken met het FBL verhaal, hierin houden de 410's zich gewoon heel goed.

Daarnaast heb ik een tijdje FBL gevlogen met de 65mg's (toen had ik nog geen fbl stabilisatie), ook dit deden ze perfect (wat dus ook iets zegt over hoe sterk ze zijn...)

65 HB houdt in dat er een type kunststof tandwielen in zitten.
Deze schijnen de neiging te hebben redelijk snel te strippen, de MG houd het volgens velen aardig lang vol.
Ik zeg schijnen, omdat ik geen crash ervaring met de mijne heb (maar ze hebben er wel 2 jaar in gezeten, en hebben aardig vaak het luchtruim gezien)

Ondertussen ben ik overgegaan naar de 410M, dit is dus de versie met metalen tandwielen.
De overstap heeft puur te maken met het FBL verhaal, hierin houden de 410's zich gewoon heel goed.

Daarnaast heb ik een tijdje FBL gevlogen met de 65mg's (toen had ik nog geen fbl stabilisatie), ook dit deden ze perfect (wat dus ook iets zegt over hoe sterk ze zijn...)

Ik denk inderdaad dat ik maar voor de Align 410M ga, ik hoor hier gewoon lovernde verhalen over, of kan iemand mij nog overhalen om voor een ander type of merk te gaan?

Ben trouwens ook wel benieuwd wat anderen van mijn setup vinden.

Zo even vlug de spec's van je swash servos opgezocht, maar ze zijn wel erg sterk vergeleken met bij de align 410 en die savoxen zijn wel wat zwaarder en ook groter .(((overkill misschien????)))

Savox zijn 3,9 kg-cm en de align 410 zijn 2,2 kg-cm . staat wel tegen over dat de 410's wel sneller zijn 0.09 sec/60 gr en de savox 0.13.

Denk dat je liever snellere servo op de swash hebt. Dus denk ik dat de savox net een slagje ´te´ zijn (gewicht kracht is meer maar snelheid wat minder)

Verder hoor ik van alle kanten dat de align servo´s ook door savox zijn geproduceert maar durf daar niet op te zweren.

just my 2 ct's

Ik denk inderdaad dat ik maar voor de Align 410M ga, ik hoor hier gewoon lovernde verhalen over, of kan iemand mij nog overhalen om voor een ander type of merk te gaan?

mocht je wat meer uit willen geven zou ik de hitec HS 5065 nemen. Maar zijn wel tot 12 euro duurder per stuk.

Verder de 410 M van align zijn gewoon goed. Ik heb ze zelf ook en ben er zeer tevreden over. (maar als ze aan vervanging toe zijn zou mijn keus oip de hitec's vallen 5065MG)

mocht je wat meer uit willen geven zou ik de hitec HS 5065 nemen. Maar zijn wel tot 12 euro duurder per stuk.

Verder de 410 M van align zijn gewoon goed. Ik heb ze zelf ook en ben er zeer tevreden over. (maar als ze aan vervanging toe zijn zou mijn keus oip de hitec's vallen 5065MG)

Waarin zijn die hitec beter? Hoe zit het met het binnenwerk van de hitec? Zijn dat wel metalen wieltjes?

MG staat voor Metal Gear, zoals eerder gezegd...

Enige wat je in de gaten moet houden bij digitale servo's (eigenlijk bij alle servo's, alleen bij digitaal nog wat meer) is dat je een aparte BEC in de heli stopt...
De standaard ESC heeft wel een BEC, maar die is eigenlijk maar net (of net niet) toereikend

Bij mij was het ding constant erg heet, tot ik de losse BEC erop gezet had.
Het zou jammer zijn als je geweldige servo's hebt, en dat dan in de vlucht je stroomvoorziening er mee stopt...

MG staat voor Metal Gear, zoals eerder gezegd...

Enige wat je in de gaten moet houden bij digitale servo's (eigenlijk bij alle servo's, alleen bij digitaal nog wat meer) is dat je een aparte BEC in de heli stopt...
De standaard ESC heeft wel een BEC, maar die is eigenlijk maar net (of net niet) toereikend

Bij mij was het ding constant erg heet, tot ik de losse BEC erop gezet had.
Het zou jammer zijn als je geweldige servo's hebt, en dat dan in de vlucht je stroomvoorziening er mee stopt...

Oke, bedankt voor de tip. De ESC die erop zit zou best wel eens standaard kunnen zijn, en dan inderdaad niet toereikend. Moet je dan nog een losse BEC toevoegen of moet je een hele nieuwe ESC met betere BEC? Voor mij is dit vrijwel acrabadabra aangezien mij hier nog nooit mee bezig heb gehouden.

Misschien iemand een linkje naar een goede BEC of iets dergelijks. Wat kost zoiets?

Waarin zijn die hitec beter? Hoe zit het met het binnenwerk van de hitec? Zijn dat wel metalen wieltjes?

Ik heb deze vraag (beste 450 servo) vaker op forums voorbij zien komen. En er wordt altijd lovend gesproken over de hitecs.

MIjn keus voor de digitale hitecs is simple. Wil je ooit over op flybarless heb je daar digitale servo's voor nodig dus vandaar.

Het vliegseizoen nadert zijn einde en voor volgend voorjaar staat er een micro beast op mijn wishlist ;)

Ik heb deze vraag (beste 450 servo) vaker op forums voorbij zien komen. En er wordt altijd lovend gesproken over de hitecs.

MIjn keus voor de digitale hitecs is simple. Wil je ooit over op flybarless heb je daar digitale servo's voor nodig dus vandaar.

Het vliegseizoen nadert zijn einde en voor volgend voorjaar staat er een micro beast op mijn wishlist ;)

Hoezo ten einde? manegevliegen, windstil in de winter, nazomer :)

als je een ESC hebt met een 3Amp bec zou dat op een 450 zeker voldoende moeten zijn. En anders zet je er een lossen UBEC naast van 3 Amp. Kost ca 10 a 15 euro.
Werkt perfect. Heb ik zelf ook gedaan.

Back