Goedkoop is waarschijnlijk Duurkoop

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en heb de nickname frako. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Afgelopen zaterdag heb ik op de Zwarte markt in Beverwijk de verleiding niet kunnen weerstaan en een relatief goedkope Hover helikopter gekocht. Toen ik thuis kwam en de beschrijving las klopte het verhaal van de verkoper al niet. Er staat namelijk dat je vier uur moet opladen en maar vijf minuten kan vliegen als hij volgeladen is. Hij gaf op half uur laden en twintig minuten vliegen. Nou ja jammer dan. Toen ben ik op een veldje gaan vliegen en waarschijnlijk bij een verkeerde manouvre kwamen er delen van de rotors naar beneden. Zijn dit soort rotors te koop. Ik ben namelijk wel enthousiast geworden en wil eventueel in de toekomst een wat serieuser exemplaar kopen. Ik hoop dat jullie mij wat meer informatie kunnen geven.

vriendelijke groet

wat is het merk van je heli en wat is het model ?

ik denk zo niet dat er hier iets gezegd kan worden of er iets voor jouw te koop is als niemand weet over welke heli jij het hebt ;)

Hallo bedankt voor je reactie:

Het is een Hover (dat is blijkbaar ook hun merk) Het type is nr. 811/812

groet

hey op hover kan ik nix vinden,

staat er geen bedrijf adress ander modelnaam merknaam ofzo op de doos ?

kun je even kijken en alle ''waarschijnlijk'' bruikbare info ff doorgeven ?

dan kijk ik of er parts voor je te koop zijn ;)

Ik denk helaas dat je hem weg kan gooien (zonder motor etc natuurlijk)
Posted via Mobile Device

Weggooien kan altijd nog natuurlijk. Vindt ik wel erg kort door de bocht. Inmiddels wat speurwerk gedaan en hierbij de volgende link. Deze heli heb ik gekocht.Weizuan craft & toys co,.ltd

Mogelijk hebben mensen wel een idee bij dit merk en afbeelding. Ik heb ook even naar hun een mail gestuurd of er een dealer in Nederland is.

groet

Laatst bewerkt:
Dat wordt de tweede duurkoop
Posted via Mobile Device

hey frako, zoals jij al zegt is goedkoop duurkoop.
ik denk ook dat het slimmer is om deze heli aan de kant te leggen omdat de moeite om aan onderdelen te komen groter zal zijn dan dat je ermee kan vliegen.

je kunt het beste even verder kijken op het forum naar andere heli merken:
walkera
esky
enz enz

hiermee weet je dat je goeie kwaliteit hebt en goed aan onderdelen kan komen.

en veel mensen hier hebben deze heli's of er ervaring mee dus als je dan problemen hebt zijn er altijd wel mensen die je kunnen helpen.

OK ik snap het ook wel. Ik ga morgen met mijn rotorbladen naar Fox toe en kijk of die mij kunnen enigszins betaalbaar kunnen helpen. Als dt niet lukt zal ik je advies opvolgen. Ik ben niet blij met dit nieuws maar in ieder geval een normaal genuanceerd advies.

groet

Je heli ziet eruit als een kloon van de meeste coaxiaalheli's, met een beetje geluk zijn onderdelen onderling uitwisselbaar.

Walkera en Esky zijn ook van de categorie goedkoop = duurkoop;-)

Bedankt Laurens,

Morgen maar eens bekijken in de winkel van Fox.
Ik hoop dat je gelijk hebt.Als de door jou genoemde merken ook duurkoop = goedkoop zijn welke investering moet ik dan doen voor een basis heli en welk merk.

groet

Ik zou minimaal voor een 450 heli gaan, merk bijvoorbeeld Align, Thunder tiger, Miniature Aircraft.

Hoi Frako,

Welkom op dit forum :).

Sommige reageren wat kort omdat ze dezelfde weg misschien hebben afgelegd en nog een beetje ontstemt zijn over de ervaringen...;)

De goedkopere merken zoals Esky en Walkera, zijn best leuk om aan de hobby te ruiken.
Ga je echter door omdat je het virus te pakken krijgt, dan kom jer er snel achter dat echt "vliegen" met een RCheli makkelijker en onderhoudsvriendelijker gaat met iets anders.

Je kan ze hier allemaal zien en vinden volgens mij.
Je kan de bijbehorende prijzen ook makkelijk vinden als je even googled.

Hier staat een kleine uitleg wat er zoal te doen is in het heli gedeelte van het modelbouwforum en waar je vragen kan plaatsen en antwoorden kan zoeken.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Veel plezier,
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou minimaal voor een 450 heli gaan, merk bijvoorbeeld Align, Thunder tiger, Miniature Aircraft.

Volgens mij is dat niet het advies dat je aan iemand geeft die zojuist een co-axiaal plat heeft gevlogen. Da's net zoiets als een ferrari als leswagen aanprijzen :cool: maar gezien het aantal postings van je ga ik er van uit dat je een geintje maakt :)

Als je instapt in deze hobby kan je in mijn opinie het beste gaan voor een co-axiaal van walkera of e-sky. Kost niet de hoofdprijs en is redelijk crash bestendig (voordat hier reacties op komen; alles is kapot te krijgen en voor meer geld zal er ongetwijfeld wat beters op de markt zijn). Onderdelen zijn in Nederland genoeg voor handen. De heli's zijn redelijk makkelijk af te stellen en voor een beginneling een leuke instap om de basis van het vliegen (dus ook de controle met de sticks) te leren.
Voor meer informatie zou je eens kunnen kijken in wat andere topics op dit forum onder modelhelikopters > FP/coaxiaal. Daar staat ook een leuke draadje over welke heli's je allemaal kan kiezen (en wat het verhaal is achter de techniek, etc.etc.).

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik maak zeker geen geintje, een 450 is zeker geen ferrari, maar gewoon een minimale maat om echt heli te vliegen. Ik vind een FP of een coaxiaal meer een invalidenautotje waarmee je op de snelweg gaat leren rijden;-)

+1

Coaxiaal is niet voor iemand die heli wil leren vliegen.

FP is vis noch vlees, kan je misschien wat basis mee leren, maar meer ook niet.

Zoals Laurens zegt, koop een CP, hoe groter hoe liever en je vooruitgang zal recht evenredig met het formaat van de heli toenemen.

Ik heb alledrie de categorieën gehad, maar heb pas leren vliegen met de CP-heli's. De rest is speelgoed.

De kick wordt naarmate je heli groter wordt ook steeds groter trouwens.
Laten we het gat in je banksaldo voor het gemak even achterwege, daar gaat het niet om ;)
En voor alles wat RC is en vliegt, geld gewoon, hoe groter des te stabieler het vliegt.

Ik heb hier ook een coaxiaal staan, om eens in de huiskamer rond te sturen.
Heel leuk hoor, en niets negatiefs erover,
Maar er is geen vergelijk te maken met het buiten vliegen van een grotere CP heli, zowel qua stuurwerk niet en qua beleving niet.
Ik zie het ook niet als een voorbereiding op een CP heli.
Dan kan je beter het geld uitgeven aan een goede PC simulator.

Ik gun iedere modelvlieger die ervaring, eruggg verslavend :D

Eric

tja... mijn mening

Koop een leuke FP, slaat niet in een keer een enorm gat in je hobbybudget de onderdelen zijn betaalbaar en je kan er prima mee beginnen.

Heb je de smaak te pakken .... stap dan over naar een 450 ....

Gr Ferdy

vertel er dan wel even bij dat fp je aardig bezig houdt knutselgewijs , er is altyd wat mee aan de hand , het is magere kwaliteit en bovendien hebben ze zeer slechte vliegeigenschappen . vanaf 450 size , zoals laurens reeds vermelde , heb je pas kwaliteit genoeg om lange tijd zonder materiaalpech door te komen .
ieder zn mening , maar goedkoop EN lange tijd probleemloos vliegen gaan gewoon nooit samen . als je nog moet leren , ben je het meest gebaat bij veel vliegen , en niet bij knutselen met plastic zooi .

Back