goedkoop vliegtuig

Een Zagi of alle vergelijkbare toestellen zijn absoluut niets om mee te beginnen. Om te beginnen zijn er veel betere en stabielere modellen dan een vliegende vleugel. Zoek eens op Easystar, of Magister voor electro en als je brandstof wil dan eens zoeken op Calmato of Astrotrainer of iets dergelijks. En de beste tip die ik je kan geven is ga eens kijken bij de plaatselijke modelvliegclub. Voor jou het dichtsebij zijnde skydevils in Brunssum/Landgraaf.

Helaas geeft het dat vrijwel niet, om te beginnen ben je tenminste een kleine 250 euro kwijt.
Kom anders op 5 juni eens bij ons in Sittard naar de show en kijk dan je ogen uit wat er allemaal te verkrijgen en te maken is.

Ah bah nee, dat is speelgoed, en niet representatief voor rc-modelvliegen.

voor de show in Sittard staat hier de info en onderin de poster is een route beschrijving vanaf de snelweg A-2

info over de sunflyers:
Sunflyers Landgraaf, Limburg, NL ***
homepage: klik hier , (club)e-mail:
Secr: Frans Schormans ( voorzitter )
p/a grensstraat 165
6374 CR Landgraaf
tel: 045 5332790
Vliegterrein: Karlogweg
extra informatie: kijk ook eens op http://www.cobweb.nl/jolien/

info geleend van airtoi

sorry, zo staat de info op Airtoi en die is afhankelijk van de clubbesturen ivm de correctheid van de adressen en dergelijke.
volgens mij zwerven er hier ook mensen rond van die club.

dragon9112 zei:
ik zou graag een een keer willen proberen te vliegen
Eens meemaken of je modelvliegen is wat jij er van gedacht had kan gewoon op elke club zonder kosten. Praatje maken en je intersse tonen. Er is dan vast wel iemand van wie je de zender even vast mag houden.

Hans Meij zei:
Eens meemaken of je modelvliegen is wat jij er van gedacht had kan gewoon op elke club zonder kosten. Praatje maken en je intersse tonen. Er is dan vast wel iemand van wie je de zender even vast mag houden.

als het vliegtuigje niet te duur is wil ik het wel een proberen.
niet dat ik daadelijk een vliegtuig van 500 euro laat neerstorten :oops:

Het beste wat je kunt doen is simpelweg naar een club toe gaan en hier word je zeer veel uitgelegd en kun je uitstekend "de sweer proeven".
Als ze jou echt anhousieast willen maken dan kan het zo zijn dat je ook even een zender vasthoud maar het is dan (bijna) onmogenlijk om te crashen, anders is de ander overduidelijk de schuld.

En het is zeker geen goedkope hobby/sport maar het is zeer goed mogenlijk om voor 225 euro GOED te beginnen.
Een easy star all inclusive is voor die prijs te koop en dan heb je een volwaardig vliegtuig en ook een zender waar je je 2e model ook nog zonder problemen mee vliegt.

Zoek hier op het forum en je zult zeker VEEL informatie kunnen vinden (laat je niet ontmoedigen als je het echt wilt).

Nando.

@ Dragon9112, Maak maar eens een afspraak via PB met mij om te gaan vliegen in Sittard. Dan mag je eens vliegen met mijn Easystar en krijg je goede info en uitleg. Dit weekend is een beetje moeilijk maar kan eventueel zondag na 16:00 uur als het weer het toelaat.

dat het 250 euro kost is ook overdreven hoor!
Ik heb een protech boomer van 109 naar 50 euro + een skysport van 159 naar 90 en 3 servo's die erbij zaten ingeruild voor 3 micro's en een accu erbij +=20 euro lader 30 en klaar bij elkaar 200 euro , dat is al 1-5 goedkoper.

Je kan in mijn optiek beter met een .40 trainer beginnen dan een kleine parkflyer. Zo'n 'grote' trainer vliegt lekker eigenstabiel en is erg vergevingsgezind. Tweedehands ben je onder de E200 klaar, en vind je het niks dan krijg je bijna evenveel ervoor terug. En zoals al aangegeven, als je op een vliegdag bij een club gaat kijken is er kans dat je even aan de kabel mag. Niks leuker dan je eerste rondjes tuffen ;)

Groetjes,

Ton.

@Wartexx,
Dat je het voor 200 ook kan in plaats van de door mij genoemde 225 euro (1/10e goedkoper) klopt en het kan ook nog goedkoper, maar een all in set van multiplex is echt een zeer goede kwalietijd. en heb je alles (letterlijk) in 1 doos. makkelijker kan niet en je weet ZEKER dat je de goede spullen hebt voor dat model.
Want als je std servo's in de easy star doet (je zal niet de eerste beginner zijn die zoiets doet) word hij heel snel heel zwaar.
En als je al die spullen via internet koopt reizen de verzendkosten al snel beven de 25 euro die je bespaart.

@Skidz,
De easy star (of vergelijkbaar model) waait niet om bij het eerste zuchtje wind en ik heb de mijne gister (met veel wind) nog makkelijk kunnen besturen.
Ik heb het ook geleerd met zoon .40 trainer (nieuw) maar ik was een hoop meer kwijt. en als je nog niet 100% zeker weet of het wat voor je is lijkt het mij handiger om hiermee te beginnen (niet dat ik spijt heb om met een .40 er te leren).
Het enige waar ik spijt van heb is niet naar een club te gaan VOOR ik mijn eerste vliegtuig kogt.(ik had geluk goed geinformeert te zijn door de heren van 2b rc :P).

Nando.

Ik vind et een beetje vreemd dat beginners vaak aan de rudder/elevator gezet worden. :P Dat vliegt toch niet makkelijker dan met rolroeren? Dat vind ik net zoiets als autorijden met in totaal 20' stuuruitslag, je kunt je daarmee niet uit benarde situaties redden. Ik ben ook begonnen met een rudder toestel, in de lucht zijn ze inderdaad aardig loom en vergevingsgezind, maar als je moet landen dat vechten met de rudder en elevator om em recht op et gras te krijgen vind ik echt verschrikkelijk.

Toen heb ik voor de grap een mijn picojet (volgens vele mensen een lastig toestel) in de lucht gegooid, et was of ik ineens teugels aan mijn paard had! :D Tijdens vliegen kon ik alles waar ik aan dacht, en landen was nog nooit zo gemakkelijk. Met ailerons (eigenlijk elevons in dit geval, maar in principe et zelfde) kun je je toestel pas echt vertellen wat ie doen moet.

Ik denk overgens dat een beetje gamer wel weg komt met een breed aileron toestel, maar ik ga je geen snelle aileron kisten aanraden, dat zullen die mannen hier op t modelbouwforum wel beter weten dan ik denk ik. ;)

Succes met et proeven van deze heerlijke hobby.

Waarom willen we veelal dat beginners met een 2 assig model begint.
1. minder functies om je op te concentreren.
2. vliegen veelal rustiger en je hebt daardoor meer tijd om de leerling een fout zelf te laten corrigeren.
3. men leert direct om het richtingroer veelvuldig te gebruiken. De meesten die leren vliegen met rolroeren kunnen het richtingsroer niet bedienen omdat ze het niet gelijk meeleren. Dit geeft later soms wel eens problemen bij sommige toestellen.

Dat je wat minder snel in de war raakt met maar 2 assen, dat geloof ik meteen, geen commentaar hierop. :)

Meer tijd om een fout te corrigeren, meer tijd nodig bedoel je? Volgens mij duurt et een stuk langer om een vliegtuig ergens uit te trekken met n rudder? Bovendien vind ik et moeilijker om te landen met alleen rudder, doen jullie dat als instructeur zolang voor de leerling tot ze doorgaan op aileron?

Zetten jullie et richtingsroer daadwerkelijk op de linkse stick? Ik vond et met alle stuurfuncties op de rechter stick (elevon style) veel gemakkelijker vliegen met mijn rudder kistje. Maar je hebt wel gelijk, als je de rudder er vroeg in stampt, heb je daar later plezier van denk ik. (Ik gebruik geen rudder meer omdat mijn smaak uitgaat naar wings en delta's. :) )

En bij alleen rudder ga je minder snel over de kop , en is hij meestal stabieler omdat hij dan meer v vorm kan hebben , en de besturing licht aan welke mode , ik heb richting links en gas

Back