goedkoop vliegtuig

Dat is et vertikale staartvlak, dragon. :)

En aileron toestellen heb ik ook al vaak met dilaterale (wat n woord, is dat wel goed geschreven? :D) wings gezien, die zijn dan niet voor stunts gemaakt, maar et stuurd wel een stuk handiger lijkt me.

stuurd voor geen meter volgnes mij , een vliegtuig met v vorm besturen met rolroeren, nee dan duurt he lang voordat je hem ergens uittrekt.
En dan heb je allemaal onnodige weerstand, volgens mij gaat leeren gewoon goed met alleen richting, makkelijker te maken , goedkoper, en de vleugels kunnen zo ook sterker gemaakt worden.

Als ailerons op Vshape vleugels niet goed gaat, hadden ze in de oorlog n probleem gehad. :P Et kan prima, stabiliserende wings met ailerons. Et stikt van de electrozwevers die et gebruiken, die hebben gewoon et aileron deel recht en de wingtips zijn omhoog geknakt voor stabiliteit. En sterke vleugels vind ik ook n beetje loos hoor, met ailerons kun je ook bere sterke wings maken.

OKE er zijn voordelen en nadelen, en in de oorlog waren er voornamelijk laagdekkers en die stabilizeren niet super. die kunnen dus wel goed gebruik maken ervan , ik blijf bij dat je met een richtings roer niet zo snel verkeerd KAN sturen want hij gaat auto matisch recht maar met een rolroer heb ik al eens gezien iemand die de verkeerde kant op corrigeerde en toen mooi de grond in ging. dit zal met richting niet snel gebeuren , Ik denk dat het voor de "ouweren "onder ons beter is met een richting want die vinden dat moeilijk met al dat omgekeerd sturen ed. en voor jongeren die leren dat heel snel aan dusssss.

Hihi, Ik wou et niet zeggen omdat er dan veel mensen gekwetst zouden zijn, maar ik vind dat je wel n beetje gelijk hebt hoor. ;)

lol

@Freak, ik heb het ook geleerd met een Stik, dus 1,2mtr schouderdekker met rolroer. En daarna heb ik weer leren vliegen met een trainer. t'Is maar wat je wil...

Ik denk dat er na beeindiging hobby meer markt is voor een hele trainer dan voor een re-bouwpakket rolroertrainer ;)

Groetjes,

Ton.

Tsja, bij andere mensen is et mischien anders, maar bij mij werdt et pas makkelijk en comfortabel vliegen toen ik overstapte van een 1,1mtr electric rudder zwevertje naar een 80cm picojet deltawing op maximale uitslag. :D Toen pas kon ik et vliegtuig echt vertellen hoe ik em hebben wou.

Met die zwever knalde ik regelmatig met de wing tegen de grond tijdens een landing, omdat ik em gewoon niet recht kon zetten. Ik miste de rolroeren al na de eerste 2 vluchten. Met die nieuwe picojet vloog ik meteen als op rails, de landingen kwamen zo plat als n plank naar beneden, Ik heb nu naar mijn gevoel veel meer grip op hoe et ding zich gedraagd.

Ben ik dan zon getalenteerde piloot? :lol: Zijn die uuuuuren op de flightsim dan toch ergens goed voor geweest?

Dat is inderdaad een picojet combat.
Maar ik zal et nog sterker vertellen. Mijn eerste vlucht met zon ding heb ik laten filmen. :)

Picojet Combat - Eerste Vlucht (2.8mb)
Sorry dat et n beetje slecht tezien is, mijn vader en digitale cameras.. :roll:

Vandaag was mijn 2e vlucht. In ruim 20km\u wind! En vreemd genoeg ging et vandaag zelfs nog makkelijker. Heel eigenaardig vliegtuigje. ;) Houd wel van n beetje wind.

Ja Freak, jij bent zo'n getalenteerd piloot ;) Je bent waarschijnlijk door het simmen een uitzondering. Tot 2 keer meegemaakt dat een beginner een rolroer laagdekker kocht, en die (Ondanks heftige strubbelingen van mijn kant, maar ja, een leuke crash is nooit weg :evil: ) na overhandigen van de zender op hoogte die mooie CAP of Skycat volledig aan stront crashte door een stuurfout en geen correctietijd ;) Niet dat ik zo'n geweldig piloot ben, maar ik heb tenminste nog notie van reactietijden en (een beetje) aeroynamica... Beide beginners vliegen nu met een hoogdekker trainer trouwens.
Ik ben met je eens dat een rolroer(trainer) veel fijner 'scheurt'... Maar waarom niet 'best of both worlds'? Trainer met relatief vlakke vleugel en rollers, kan je later de rolroeren aansluiten?

Dat kan natuurlijk ook, gewoon de rolroer servos blokkeren tot je dr klaar voor bent.

Maar ik heb me daar niet druk om gemaakt. :P Ik heb eerst afgezien met een eigenwijze rudder glider, daarna was mijn elevon toestel een hemelse verbetering in mijn plezier. :P Ik kan dr ook niks anders van zeggen, rudder vond ik afschuwelijk, aileron/elevon was de schoen die mij paste. ;)

Sven, net als jij heb ik gewoon alles via Simmen geleerd ( en via véééél aircombatgames in de jeugdjaren :wink: ) .... Ook IK voel mij volledig at ease op mijn 300-meter-doorsnee wei met lang zacht gras en niks geen obstakels om tegen te vliegen ...Er is NIKS dat ik met mijn EPP-elevon-parkflyerke niet kan doen ...massa's fun !

HPIM0201.jpg

MAAR : sta mij toe te zeggen dat dit niet echt voldoende is om voor de term "volleerd RC-piloot " te qualificeren ... Bij EPP is het " ach wat : dat plak ik zo weer bij elkaar en huppekee weer de lucht in" ...Bij een multi-kilo zware .53 nitro-trainer is dat toch een heel ander verhaal ( en JAWEL ! keurig netjes bij een club voor hier weer de discussie losbarst ... :roll: :D )... Het feit dat 1 domme fout die prachtige trainer tot een hoop balsa-splinters kan herleiden is toch nog altijd serieus griezeliger en stressier ( en dus more fun :bday: ) dan met een foamie ...

Don't you agree ? :lol:

Dus wat betekend dat? :P (behalve dat die letters n beetje aso groot zijn dan), dat je moet leren met n EPP vind ik. :P Dat vliegt gewoon geel leuker zonder dat er bakken werk en geld op t spel staan.

Maarja, sommige mensen vinden et nou eenmaal leuker om zon joekel met benzine motor te vliegen. :P

Sorry van die letters :oops: , in het klein zag kon je ze rondom de foto's nauwelijks lezen ....Dus dacht ik maar ...

Ik vind die Strykers wel bere mooi trouwens hoor. Trouwens, de lege kit die je me voorstelde was net zo duur als een microjet met wat spulletjes erbij. ;)

Van vorm is ie inderdaad prachtig, maar qua afwerking denk ik dat Multiplex wel beter is ... zijn zogezegde 480 is in werkelijkheid maar een 400 :

Length of can: 1.8" (47mm)
Length to shaft end: 2.6" (67mm)
Diameter: 1.2" (27.7mm)
Weight: 3.7oz (92g)
Shaft Diameter: 2.3mm
_ Nominal Voltage: 7.2V
No-load speed: 17,000 RPM
No-load current: 0.5 Amps
Blocking current: 24 Amps
_ Speed at max efficiency: 14800 RPM
Current at max efficiency: 4.5 Amps
Typical operating voltage: 6-12V

EPP schuim is wel van goeie kwaliteit denk ik ...
Heb net als jij met je Pico eens in ferm veel wind gevlogen ... Lacheuh !
Hooverde ter plaatse and scheurde dan met een rotvaart downwind ...As 'k ga vliegen in veel wind verleg ik mijn zwaartepunt naar voren ... scheelt een hap ...Maar is wat underpowered op 8.4 V .. vraagt om 9.6 of zelfs brushless ...DAN pas gaat ie vooruit !

pkz1200-02-450.jpg

Bij mij ging ie omhoog als n raket. Ik schrok me rot. Dat ding van mij blubberd normaal n meter omlaag voor ie weg komt, maar ik liet em los, 3 meter vooruit en RAM, straal omhoog. :D Ik zat in 5 seconden bijna te hoog om nog lekker te kunnen zien. :P Ik hoop dat et et volgende weekend weer zo waait. :twisted:

Back