Goedkope Elapor verf?

Hoi Allemaal,

Ik zoek een goedkope manier om mijn twinstar 2 te spuiten. Voor mijn kleine bakjes pak ik normaal altijd die kleine busjes tamiya verf, maar bij zon flap van 142cm gaat zon busje hard. Zoals et er nu naar uit ziet heb ik minstens 3 van die kleine busjes nodig, en voor 8 euro per stuk tikt dat lekker aan.

Dussss... Wie weet er waar je een goedkope grote bus fluor geel kunt kopen dat goed hecht aan elapor?

Grts,
Sven

how do you do?

vertaling: hoe maakt u het??
"met GAMMA"

(grapje in de belgische reklamewereld.....)

misschien eens langsgaan in de shop....

groeten
steffe

Welke shop? Dr is hier maar een shop voor modelbouw in de buurt, en van hun prijzen schieten de tranen in je ogen.

Ja maar das meestal van dat spul dat nogal snel afbladderd. :P Et moet flexibel zijn. Hebben ze dat denk je? Bovendien zie je niet zo vaak fluor geel bij de gamma. ;)

Gewoon spuitbus bij de bouwmarkt, Elapor verdraagt alle verfsoorten.
Wel even het Elapor goed ontvetten met wasbenzine voor een goede hechting!

Maar effe serieus. :P Die twinstar staat dus aan de grond TOT ik weet hoe ik dat ding moet verven. Ik wil em namenlijk graag eerst spuiten voor ik em ga bouwen, dat scheelt weer n uur afplakken. :P

Als Elapor alle verfsoorten verdraagt (ik vraag het me af) dan kun je ook autolak gebruiken (van de Gamma). Bladerd niet, en is redelijk "flexibel".

Maar ik heb wel eens gehoord dat dat niet zo'n goed idee is.

Ik zou eerst eens kijken wat er gebeurd op een oud stukje elapor! Ik heb hier trouwens nog wel een stukje liggen, een neus van een EasyStar. ;)

Ik heb hier ook nog stukjes extra liggen van de motor narcelles van mijn twinstar. Maar wederom, fluor geel? :P Ik wil de auto niet zien, die daarmee gespoten is. Dan loop je nog dagenlang met vlekken in je ogen denk ik.

Zijn er geen "bulk" flessen van tamiya? Dat ik voor 15 euro ofzo zon fles van normale grootte heb. Die lexaanverf werkt iig fantastisch op multiplex elapor.

Ik heb al geprobeerd te kijken of et mischien kan met een blik verf en een roller, maar toen ik dag vroeg, wist niemand een andwoord.

Volgens mij heeft de HEMA diverse fluorescerende verfen in het assortiment.

Ik heb hier ook nog stukjes extra liggen van de motor narcelles van mijn twinstar. Maar wederom, fluor geel? Ik wil de auto niet zien, die daarmee gespoten is. Dan loop je nog dagenlang met vlekken in je ogen denk ik.

Motip (verkrijgbaar bij zo'n beetje elke automaterialenzaak) heeft fluoriserende verf in allerlei kleuren:
0111M4022_hi.jpg

Dus ja, er zijn mensen die dat blijkbaar op hun auto spuiten.

Verkrijgbaar hier online:

http://www.easyparts.nl/showarticles.php3?grouppath=0-4-611-614
EUR 11.11 per 400 ml, verzendkosten 5 euro.

Maar bij de automat hebben ze het dus ook. Scheelt je de verzendkosten. (grappig, in Zwolle zit de AutoMat naast de Quartel... ;))

Haha, markt onderzoek heet dat. :P Maar met 400ml kom ik wel toe he? ;)

Ik ga n beetje motip jagen op de bouwmarkten dan. Bedankt!

Grote kans dat de AutoMat goedkoper is dan de bouwmarkt hoor! De Gamma is helemaal niet zo goedkoop... ;)

BTW: vind fluor blauw mooier hoor. :D

Laat ook even weten wat er met dat elapor gebeurt. Ik heb misschien ook nog een neusje te spuiten. ;)

Back