Goedkope grote lipo's

4cvx 340mm 46mm 32mm 785gr 8000mAh 14.8V

Wie kan deze leek op Lipo-gebied vertellen waar de "cvx"letters voor staan 4 lijkt me 4 x 1 cell (serieel) maar wat verder??? :oops:
Heb op de site gekeken maar wordt daar niet wijzer van.
De prijzen zien er veelbelovend uit. :D
Ik heb net mijn lader terug van een update, nu nog wat mooie lipo cellen erbij.

Alvast bedankt

Groetjes Martin

Ik heb effe gekeken bij praktisch alle sites die Li-po's verkopen en hier genoemd werden op het forum om prijzen te vergelijken en kwam tot de conclusie dat Tarabat met de 6000 Mah veruit het goedkoopst is, 142 E voor een 5s 6000 Mah pakket is ongeveer de helft van wat ik zag bij de anderen voor vergelijkbare capaciteit. Dat is dus ong zelfde prijs als voor Nicads maar met ruim dubbele capaciteit en 25% minder gewicht !!

Zijn er mensen hier die daar al wat gekocht hebben en ervaringen mee hebben ? Of misschien kunnen zeggen wat de "catch" is hier dat tarabat zo goedkoop is ? 30 A continu en 50 A max is toch niet gek lijkt me.

Ik heb recent nog Nicads gekocht maar voor deze prijs van Lipo's koop ik denk ik nooit Nicads meer. Hoewel als ik voor mijn hovercraft (nee geen vliegtuig maar wel precies zelfde aandrijftechniek) 2 redelijk zware brushless motoren gebruik ik aan 100 A piek kom en dan wel 2 P nodig ben. Maar dat zou ik voor Nicads ook wel moeten dus netto krijg ik nog wel steeds langer "vlucht" duur voor toch minder gewicht. Meer Ah voor minder gewicht voor ong zelfde geld tot zover ik het kan zien...

Ik heb op het net gezocht naar meer info over 6000 Mah Lipo's maar die bestaan volgens mij helemaal niet, dus is dit gewoon een 3p pakket soms ? Ik kan het niet precies zien op de site of op de fotoos in elk geval.
Als het een 3P pakket is, dan moet de continu A hoger dan 30 A zijn volgens mij. Van Kokam minimaal 8 C voor 2000 Mah dus 48 A voor 6000 mah. Als het een ander merk is kan het wat lager zijn maar 30 A lijkt me wat laag...

Merk maakt uit, maar ook de grootte.
Warmte afvoer (oppervalk versus inhoud) en aansluitingen worden dan wat lastiger.

Op zich niet vreemd dat een 2p pakket van halve capaciteit cellen meer stroom kan leveren dan een 1p pakket.
Op het moment da de fabrikant dit wel weer voor elkaar heeft zal je ook weer verbetering zien bij de kleine cellen.

Heren!

Heb ik hiernaast ook al gevraagd, maar wie heeft er nu al daadwerkelijk al van die Tarabat cellen / 'batteries' gekocht? :roll:

Niemand :?:

Waarom niet? :? En ze zijn zo goedkoop! 8O

Rara . . .

jan

Geen idee :roll: , maar ze zijn eigelijk wel zwaar. :?

168g per stuk das voor 14,4V al 672g :schrik:

Collegae!

Ik heb vandaag een Tarabat accu (type 3CS, 6000 mAh) ontvangen. :)

Ziet er erg netjes uit. :D

Ga hem thuis wegen (494,17 gram, site zegt 500 gram), en als het weer het toelaat: maar eens proberen . . . 8)

Voorlopig laten het weer en de agenda (vol) het NIET toe . . . :cry:

jan

ik heb contact gehad met tarabat, omdat ik voor mijn rafale met jepe impellers een geschikte accu zoek.

aangezien de jepe impellers bij 18 volt ongeveer 40 amp continu trekken. heb ik erg veel lipo cellen nodig.

volgens de site van tarabat, kunnen hun accu's continu 30 amp hebben.

Nu blijkt dat zij nog veel meer typen accu's verkopen, deze staan niet op de site.

en jawel, een geschikte accu van 8000 mAh die 18.5 volt levert.
Wel even sparen: 285 euro ex btw, en ik heb er 2 nodig.

Hi,

Ik heb een keer gevlogen met die Tarabat batterijen (De logo met blauwe kap op de site is de mijne). De vlucht was een non event: alles vloog normaal en ik ben na een 7 tal minuten gestopt. Na bijladen bleek er ongeveer 2400mA in te gaan. Alles dus perfect normaal.
Ik heb gevlogen met het 6000mA vierkantige pakket. Via de carbon batteryplate hebben we dit met straps vastgemaakt en de Logo was perfect in evenwicht.

Nu zijn we aan het puzzelen om de 8000ma in een zodanige configuratie te plaatsen dat ze goed in het logo10 chassis passen en dat de helicopter nog in evenwicht is.

Iemand anders vliegt zijn logo20 met die tarabat pakketten en hij vliegt "normaal".

Joggerke

Hallo Wim,
Het ziet er indrukwekkend uit, al moest ik wel even slikken van de afmetingen!
Komt mij zo voor dat de afmetingen van de Thunderpower packs wat gunstiger zijn voor een Logo 10. (fotoootje Satoer??)
Ik houdt dit draatje in de gaten, ik ben voor mijn Logo ook aan het rondneuzen voor Lipo's. Alle info is dus welkom.
Succes verder met je experimenten.

Groetjes
Martin

Als je stilstaat bijna 0 A, hangt verder natuurlijk af van je motorisering. Maar dat heeft verder niets met Lipo's te maken, de ontlaadstroom bij gelijk voltage en volle cellen is voor alle typen accu's in het begin gelijk.

Collegae!

Ik werd er op attent gemaakt dat er nieuwe gegevens op de site van Tarabat zijn opgenomen. :roll:

Dat pak van mij (3cs, 480gr 6000mah 11,1V 20A continu, 40A bursts), kan dus helemaal geen 30A continu leveren! :?

Terwijl er elders op de site staat ('Models'):
"Depending on your application, the packs can provide up to 30 amps of continuous power."

20A of 30A continu: dat scheelt nogal! :evil:

Belastbaarheid is dus maar matig. :roll:

Weet Joggerke hoeveel A hij trekt?

(Ik heb mijn pack nog niet gebruikt.)

jan

Ik vlieg met een 2400 pack tussen 5.5 en 6.5 minuten, gemiddeld 6 minuten. Veronderstel dat ik 2200 mA op die tijd leeg dan geeft dit:
2,2A * 60/6 = 22A.

Dit is een zeer ruwe schatting.

Joggerke

Crazylegscrane zei:
Hallo Wim,
Het ziet er indrukwekkend uit, al moest ik wel even slikken van de afmetingen!
Komt mij zo voor dat de afmetingen van de Thunderpower packs wat gunstiger zijn voor een Logo 10. (fotoootje Satoer??)
Ik houdt dit draatje in de gaten, ik ben voor mijn Logo ook aan het rondneuzen voor Lipo's. Alle info is dus welkom.
Succes verder met je experimenten.

Groetjes
Martin
  • afb2105.jpg
:pim:

Sorry voor de delay, was het draadje even uit het oog verloren. Het valt mij op dat de lipo's zo verschillend van afmetingen zijn.
Net wat Martin al zei, de Tunderpower packs passen precies in onder de Logo 10. Het had ook geen millimeter meer moeten zijn.
Het lijkt mij ook wel iets om rekening mee te gaan houden. Je moet er maar zin in hebben je frame of accu te gaan verbouwen om pasbaar te maken voor een paar goedkopere lipo’s

Tja, daar betaal je ook voor. Thunderpower verkoopt alleen packs met speciale afmetingen.
De nieuwe serie van Thunderpower die volgende maand in de winkels verschijnd hebben zelfs de afmetingen van sub-c cellen zodat je ze direct als een vervanging van je sub-c packs kan gebruiken.
Deze zijn ook 10C te ontladen met burst van 20C.

Mooie deans connectoren :D :D

Back