Goedkope HD cams voor FPV

Inmiddels de HK cam een tijdje in gebruik. In tegenstelling tot Bruce z'n review, vind ik het best een robuust "dingetje". Kwaliteit zou idd beter kunnen, maar in vergelijk met de Keychain cam #11 is hij zo slecht nog niet. De voordelen v.d. HK t.o.v. de Keychain vind ik toch de lens, het beeld is minder groothoek, wat hem voor algemeen gebruik best handig maakt.
Er word mee gesmeten, en beslist niet voorzichtig mee omgesprongen, het doet hem niet zoveel. De Keychain zou dit soort "mishandeling" bij mij niet hebben volgehouden.

Even een filmpje:

Vriendelijke groeten,
Aldert

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Aldert..

Mac + Twinstar rules :-)

Spel faut.. :-( treu=> true

Ik heb zelf een laag ducktape aan de onderkant van de romp geplakt welke nu ook al 1 keer vervangen moest worden.
Door het landen op het weg krijg je toch sleuven in de onderkant van de romp...

Veel plezier ermee !!

Frank

Hey Aldert..

Mac + Twinstar rules :-)

Spel faut.. :-( treu=> true

Ik heb zelf een laag ducktape aan de onderkant van de romp geplakt welke nu ook al 1 keer vervangen moest worden.
Door het landen op het weg krijg je toch sleuven in de onderkant van de romp...

Veel plezier ermee !!

Frank

Hey Frank,

is niet mijn Twinstar (is van Wiebe, die hem hier ook vliegt), ik was slechts de filmer. En die spelfauten... soms schrik ik van mezelf :mrgreen: ;) .

Ducktape word al veelvuldig gebruikt, en het is grappig, maar dat was wat Wiebe ook exact zei toen hij hem net had geland.

Maar idd die movietrailers is wel erug leuk hoor, om mee te spelen!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hi Baggus en alle anderen,

Ik heb zowel de oude (640x480) als de nieuwe #11 KeyChain 720P.
Ik ben er erg tevreden over.

Een nuttige aanvulling voor de KeyCam zijn voorzetlenzen.
De standaardopnamehoek is redelijk maar soms wil je juist met een extreem wijde hoek filmen.
Een nadeel is wel dat het vertekening geeft, een voordeel bij een wijde opnamehoek is dat je beeld rustiger wordt er is veel minder beweging.

Daarvoor is deze lens heel geschikt,:
15mm Detachable 180-Degree Wide Angle Fish Eye Lens for Cell Phones and Compact Digital Cameras $16.75 - 15mm Detachable 180-Degree Wide Angle Fish Eye Lens for Cell Phones and Compact Digital Cameras - Phone Gadgets ~~12,69 Euro

Mijn film van de URSUS is met deze combinatie gemaakt.

Een ander lensje wat minder extreme is maar toch net dat extra geeft zonder al te veel vertekening is deze:
Universal 13mm Wide-Angle/0.67X Macro Lens Attachment for Digital Cameras and Cell Phones
$10.37 - Universal 13mm Wide-Angle/0.67X Macro Lens Attachment for Digital Cameras and Cell Phones - Phone Gadgets ~~7,68 Euro
Ook op ebay : 0.67x Wide Angle Macro Lens For Phone Camera #1125 | eBay UK

Er is er nog goedkopere op dealextreme maar die zou ik afraden dat is deze:
Jelly Lens Wide Angle/Fish Eye Filter for Cell Phones and Compact Digital Cameras
$2.63 - Jelly Lens Wide Angle/Fish Eye Filter for Cell Phones and Compact Digital Cameras - Phone Gadgets

De behuizing van de keycam is niet vlak ik heb er eerst een vlak kantje aangeschuurd en vervolgens de magneetring er opgelijmd met epoxy.
Op de rechter camera heb ik een klein opstaand randje om het ringetje aangebracht omdat ik merkte dat de lens soms niet goed centreerde. Het is aan te raden de lens (en ook de camera) te borgen.
Ik heb al heel wat tijd besteed naar het zoeken van lensjes die door een forse landing van de camera waren afgeschoten. Zie foto’s

Hier zie je de beide camera's en lensjes
http://imageshack.us/photo/my-images/193/keycam1.jpg

http://imageshack.us/photo/my-images/225/keycam2.jpg

Er is een uitgebreid draadje waar je alle info kunt vinden op: The REAL (#11) HD Key Cam Thread (ANSWERS TO MOST QUESTIONS IN POSTS #1-#3) - RC Groups
Ik heb op mijn #11 KeyChain 720P de standaard firmware te vervangen door een andere (zie forum) zodat o.a. de datum niet meer in het beeld komt.

Als je nog niet toe bent aan een GoPro is de #11 KeyChain 720P is zeker een aanrader!

FransBr (SpongeBob)

Mooie wide angle, mooi filmpje ook.
Dacht toevallig gisteren weer aan zoiets. Had de cam achterop het kielvlak gezet maar nog steeds weinig model in beeld. En wide angle is daar wel de oplossing voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je die keycam ook doorlussen naar je video transmitter met een kabeltje. Of echt alleen maar gebruiken als opname apparaat. Ik zou die namelijk willen gaan gebruiken icm. 5,8ghz fpv set.

Kun je die keycam ook doorlussen naar je video transmitter met een kabeltje. Of echt alleen maar gebruiken als opname apparaat. Ik zou die namelijk willen gaan gebruiken icm. 5,8ghz fpv set.

Als het kan, zou ik er niet op vertrouwen! Deze key chain cams kunnen weleens uitvallen indien 't accuutje te leeg raakt...is uiteraard op te lossen door de voeding aan te passen. Maar toch...

Is onmogelijk. Digitaal signaal terwijl wij een analoog signaal gebruiken.

kan wel, maar op de grond krijg je geen HD.
een HD camera is voor FPV gebruik hetzelfde als een niet HD camera.
als je camera tegelijk opneemt heb je HD op je kaartje staan. wel zo leuk om te delen..

Back