Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Om nog eventjes terug te komen op de reden van mijn topic,
heeft het dus geen nut om een losse balancer te kopen omdat de lader niet genoeg power levert?
Hallo Gerard,
Persoonlijk zou ik het niet doen, alleen de boot kopen en het hele laderverhaal bij de verkoper laten staan, als dat (nog) kan.
Ik ben bij het overstappen naar Lipo's eerst ook mijn bestaande laders blijven gebruiken, met de bijbehorende aanschaf van een aantal balancers zoals de robbe LiPoly Equalizer 5 Zellen 1-8446 (adviesprijs €30,00, en ik moest drie laders van balancers voorzien...)
Dit heeft een poosje gewerkt, maar de combinatie oudere lader met externe balancer werkt niet écht lekker moet ik zeggen, de robbe versie valt wel mee, maar de Graupner balancers is een ramp om mee te werken.
Voor het geld, dat ik aan de balancers besteed heb, had ik gemakkelijk twee (wat zeg ik, wel drie!) van deze laders kunnen aanschaffen, die werken bijzonder gemakkelijk en de balancer is al ingebouwd:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing ECO6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories
De balancers zijn inmiddels allemaal in de kast verdwenen, op de robbe na, dus als je er eentje voor een zacht prijsje wilt overnemen... (Niet doen! Het werkt beroerd.)
Als je nog geld voor een lader over hebt zou ik voor deze gaan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy A-6-10 200W Balance charger & discharger
Deze lader heeft nét wat meer vermogen dan de gemiddelde 50W lader, dan ben je voor toekomstige forse accu's gelijk klaar.
Je hebt hiervoor wel een voeding nodig, die meer levert dan de 3A die je bij de boot kunt kopen (kun je nog van die voeding af? doen!) Baco in IJmuiden levert PC voedingen die dit prima aankunnen voor 'weinig':
Voeding 12-13,4 volt-32Amp
Groeten, Jan.