Goedkope nederlandse zagi retailer?

Hoi allemaal,

Weet iemand waar je hier in nederland, of op zijn minst in de buurt daarvan, een zagi kunt kopen? Shipping uit de USA is, zoals een boel al zullen weten, behoorlijk bezopen. :x

Ik ben opzoek naar een goedkope stevige wing om es lekker te raggen int park zonder een hele bende spullen mee te zeulen. Een zagi met n paar packs leek me daarom een goede keuze. Weet iemand een betere, laat het vooral horen! :D

Groetjes,
Sven

Owja, bij de .nl versie kan je ook nederlandse site zoeken. Ik gebruik altijd de .com versie. :oops: *Schaam* :oops: (Is eigenlijk niet lui maar onwetend. :wink: )

Vliegen die zagis maar 7 minuten? Das wel erg teleurstellend. Aangezien de Edge-RC Pocket Combat wing ruim 1 uur kan vliegen (dat zeggen ze dan..). Dan ga ik denk ik toch maar voor de wat kleinere (en overgens VEEL goedkopere) PCW.

Zijn die in nederland te krijgen? (Ja, ik heb dit keer gegoogled :P , maar helaas zonder succes)

Ik heb goede ervaring met modelcraft heerhugowaard..
[/img]http://home.quicknet.nl/mw/prive/voyager4/zagi.jpg

De prijs van een zagi SX bij modelcraft is naar mijn mening een beetje bezopen.. Zelf importeren van towerhobby's in de USA kost ongeveer 135 euro (let wel, das INclusief shipping en inklarings kosten). Dan komt modelcraft met z'n 180 euro. Das eerlijk gezegt niet meer te pruimen.

Ik vind dit wel een smakelijk alternatief: Pocket Combat Wing

Maar voor ik beslis, wil ik eerst eens goed uitzoeken of er geen soortgelijk spul te krijgen is in nederland. :)

Appels en peren vergelijken?
Je kunt de vliegtijd en vlieg eigenschappen van een Speed 400 Zagi natuurlijk nooit vergelijken met een kleine, licht Pocketwing. Een grote zagi op lipo's zal ook een langere vliegtijd opleveren.....

Marijn79 zei:
Appels en peren vergelijken?
Je kunt de vliegtijd en vlieg eigenschappen van een Speed 400 Zagi natuurlijk nooit vergelijken met een kleine, licht Pocketwing. Een grote zagi op lipo's zal ook een langere vliegtijd opleveren.....

Zo verschillend zijn ze nou ook weer niet. :lol:

Een zagi vliegt op lipo vast langer, maar vast niet zo lang als die kleine.
Bovendien zegt het crash filmpje van de PCW mij al genoeg. :P Et kleintje is denk ik ook wat geschikter voor in het park. Over de prijs nog maar niet te spreken. 39 dollar voor de cores + motor, en al et andere heb ik hier al liggen van een gesloopte parkflyer. Wel jammer dat de batterij er bij zon PCW permanent in zit, maar 1 uur vliegen is wel voldoende.

Hmmm met mijn Tzagi 280 had ik ook een vliegtijd van ruim een uur. Dit model is er in verschillende uitvoeringen te verkrijgen bij Michel van Nuffelen, hij woont ergens in Belgie.

Die swift is wel n grappig dingetje, alleen is die niet echt gemaakt om een paar knallen op te kunnen vangen denk ik. Meer n indoor dingetje volgens mij.

Een Tzagi, is dat die Tazz zagi mischien? Die lijken enorm op de Zagi-XS. Volgens mij is het gewoon n XS, maar dan met n brushless motor?

Zagi site

Freakazoid zei:
De prijs van een zagi SX bij modelcraft is naar mijn mening een beetje bezopen.. Zelf importeren van towerhobby's in de USA kost ongeveer 135 euro (let wel, das INclusief shipping en inklarings kosten). Dan komt modelcraft met z'n 180 euro. Das eerlijk gezegt niet meer te pruimen...
Beide prijzen zijn 'hors categorie' :cry:

Ik spreek geen frans. ;) Kun je dat even int nederlands doen? Ik ben niet bekend met die term. (edit: Na wat google en lezen op een tour de france site, te duur voor wat et eigenlijk waard is ofzo?)

Ik kom er ook net pas achter dat de Tzagi niet van de official zagi is. Google gooit me dood met spaanse meuk sites, dus nog even verder zoeken. :lol:

Freakazoid zei:
Die swift is wel n grappig dingetje, alleen is die niet echt gemaakt om een paar knallen op te kunnen vangen denk ik. Meer n indoor dingetje volgens mij.

Een Tzagi, is dat die Tazz zagi mischien? Die lijken enorm op de Zagi-XS. Volgens mij is het gewoon n XS, maar dan met n brushless motor?

Zagi site

De SWIFT is voor buiten ook een uitstekende keuze........ en volgens mij bij elke modelbouw winkel verkrijgbaar.

Als je alles is op je gemak wil bekijken.....

(ook alle type zagi) kom gerust langs, zaterdag 4 september is een open dag www.rctmodels.nl

Rob

Rob Keij zei:
Freakazoid zei:

Zagi site

De SWIFT is voor buiten ook een uitstekende keuze........ en volgens mij bij elke modelbouw winkel verkrijgbaar.

Als je alles is op je gemak wil bekijken.....

(ook alle type zagi) kom gerust langs, zaterdag 4 september is een open dag www.rctmodels.nl

Rob
Helaas ga ik die dag net op vakantie, en 300km rijden om eventjes te komen kijken, moah. ;) Toch bedankt voor t aanbod.

Grtz,
Sven

Men nemen een blok schuim, dan zoekt men op internet naar het Zagi 12 profiel, men tekend dit dan op het hout en snijdt het uit, eentje voor de wortel en eentje voor de tip en snijden maar, oja ook nog effe 3 graden tipverdraaing erin en klaar is ............. vul zelf maar in.

Volgens mij staat er ergens op dit forum een schets van een Zagi-achtige met alle maten erbij.

Je hebt gelijk, maar das te moeilijk voor mij. Dan moet je zon snijddraad machine geval maken enzo.

De cores kosten kant en klaar vrijwel niks (In america 39 dollar voor een 50cm wingspan, en dan krijg je dr nog n motor, 2 props en hardware bij), en dat moet volgens mij in nederland toch ook wel te krijgen zijn, dus waarom moeilijk doen. :P

klopt voor die prijs zit je hier dus ook goed in de buurt.
neem eens contact op met Michel_Van_Nuffelen@skynet.be hij heeft ze in alle maten en soorten en ze zijn niet duur en ze doen het perfect.

foto van de 2x speed 400 versie.
afb1978.jpg

Back