Goedkope nederlandse zagi retailer?

Ik hoop dattie ook kitjes verkoopt, want zo goed ben ik nog niet met zelf knutselen. :P Tot nu toe heb ik alleen nog wat ARF/RTF dingetjes gevlogen. (Niet schieten!!)

Bij een normale Tzagi van hem krijg je een plastic zak met minstens 5 onderdelen waaruit je het model opbouwd. 2 vleugel helften, 2 winglets en een triplex plankje om de motor op vast te zetten.

Freakazoid zei:
deeq zei:
je kan ook proberen er zelf een te maken : KLIK HIER
Die vind ik er persoonlijk n beetje bagger uitzien

Ahum? Je zoekt toch geen ruzie hè? :twisted: :roll:

Haha, nee je hebt wel gelijk. Hij ziet er misschien niet fantastisch uit, maar vliegt wel prima! Overleeft klappen prima, mocht hij kapot gaan snij ik weer een nieuwe en na een paar uurtjes werk vlieg ik weer. Kost vrijwel niks dus! Die tape heb je helaas nodig omdat het piepschuim (wel een hardere variant dan de 'gewone') van zichzelf niet stevig genoeg is. De Swift is wel een goede optie om eerlijk te zijn. Die is gemaakt van EPP, krijg je niet kapot! Bernd Kleinstreuber van Modelbouw Bloemendaal gaat er regelmatig even op staan om potentiële klanten ervan te overtuigen dat hij practisch onverwoestbaar is.

Hier is te zien hoe Hans Meij (ook een forum lid) zijn Swift in elkaar heeft gezet:
http://home.hetnet.nl/~meijhmb/Projects/projectsswift.htm

@Theo: Dus je moet nog zelf de ailerons gaan verzinnen enzo? Noem me maar lui, maar ik heb toch liever iets wat meer kant en klaar is, zoals n zagi, of zon pocket combat wing. :P

@Jorrit: Zo ziet een zagi er ook uit zonder cover. :P Dus veel lelijker issie niet. Ik mis alleen n beetje et mooie motor mountje en electronica kapje van zon zagi denk ik. :wink: Die swift is ook n leuk dingetje, ik heb hier nog n vliegtuigje dat ook van dat spul is. Dat is inderdaad verdomd taai spul (En toch heb ik et kapot gekregen, maar och. :P ).

je bent wel echt lui he.

de rolroeren zitten er al aan, je hoeft alleen maar de 2 helften tegen elkaar aan te lijmen en dan de winglets eraan te maken (liefst op een manier dat je ze snel kan vervangen, klitteband werkt perfect) en dat plankje onder de vleugel te lijmen bij die inham. alles bij elkaar iets van 30 minuten werk. daarna de uitwegen met alles erop liggen en dan de gaten maken zodat alles in het schuim verdwijnt. Alles bij elkaar iets van enkele uren werk.

Ikke wel. :wink: Ik houd niet zo van dat gefrunnik, dus probeer ik et zoveel mogenlijk te beperken. Maar als et er al aan zit ist n eitje. cores op elkaar, gaten snijden, Intapen als n zagi en dan inspuiten met n adhecive spray. Mooi kleurtje plakband eromheen, en gaan met die zooi. :P I like the sound of that. Ik heb em al gemaild met mijn wensen, en offie dat kan regelen. Maar dat weerhoud me niet om door te gaan met rondneuzen. :D

de swift is helemaal van EPP en zo taai als een huis, wij vliegen altijd met meerdere van die dingen full contact combat, erg leuk.

bovendien vliegt ie buiten heel erg goed, zelfs met wat wind.

op 3 lipo cellen gaat ie zelfs als een raket :wink:

3M adhecive spray erop, en wat nylon tape, dan heb je zagi stevigheid denk ik?

Die swift vind ik eerlijk gezegt een beetje lelijk. Kun je een swift mischien intapen als een PCW of een zagi? Want die hele ingewanden bende die dr uit hangt vind ik toch minder dan prachtig. :lol:

ik doe het zonder nylon tape
met de tape die ook vaak op dozen zitten
en van die bizon spray

de swift heeft alleen tape nodig op strategische plaatsen om doorbuigen te voorkomen.

Bij de zagi hebben ze daar n hele methode voor uitgedokterd met gekruisde stroken nylon tape. Ik zal proberen de PDF op mijn server te proppen, daar staat et heel mooi op, en de techniekjes die daarin staan zijn natuurlijk ook toepasbaar op andere wings en eigen bouwsels.

EDIT:
Hier is die pdf. -KLIK-
Op pagina 41 beginnen ze met tapen.

Ik kwam er weer eentje tegen.
Great planes - Slinger

Mooi dingetje, en doet denk ik niet onder voor een swift. Ik vind em nog beeldschoon ook. Hij heeft gecoverde vleugels. Hij is dan wel niet volledig EPP, maar heeft een rand van dat spul.

Alleen ist weer es treurig gesteld met die nederlandse shops. In america 49 dollar voor wing met motor, hier in nederland kom ik em niet tegen onder de 139,95 euro.. Ik snap soms helemaal niks van die bezope prijzen in de nederlandse shops. Mis ik iets van belastingen ofzo, of naaien ze je in dit land gewoon n oor aan?

die slinger is EPS (piepschuim) en geen EPP.

met andere woorden, als je die tegen de grond aan stuffed is ie in 20 stukken.

De core wel ja, maar de rand is EPP "Combat" schuim.

Ach, t was n idee. :P Ik kijk verder.

Edit: huh? Ik krijg een notification mailtje, maar et hele topic is niet toegankelijk via de bijgevoegde link, en als ik dr handmatig naartoe ga is er nieteens n nieuwe reactie. Glitchje?

De PCW is een leuke, echter veel "zenuwachtiger" vliegertje vergeleken met een grotere 80 cm of 120 cm wing...
De Swift en Tornado zijn perfecte 80 cm wings voor in het park...
Het is echter maar wat je wilt he...
Justin van www.edgerc.com is echter altijd bereid de boel als "commercial sample" met een waarde van 20 dollar op te sturen, scheelt weer de BTW en dan vallen de verzendkosten ook weer mee :)
Ik heb in het verleden verschillende vleugeltjes van deze firma gevlogen en het zijn prima kits!

Peter

Mja, ze kwamen vrij zenuwpezig over in dat crashtest videotje. :P

Ik ben inmiddels nog iets tegen gekomen:
Combat Wings.com

Niet zo duur, en ze hebben 2 europese dealers.
En ze zijn verdomt sterk, moet je maar eens in hun video gallery kijken voor de crashtest video.

*bump*

Ik ben eruit. Het wordt de XE2 van www.combatwings.com .

Mischien lukt et om een van de 2 europese dealers tepakken te krijgen, anders bestel ik et uit amerika. Als ik direct bij hun bestel, krijg ik namenlijk 12 dollar korting, en dat verzacht de verzendkosten een beetje. :)

Ik ben nog niet helemaal uit over het kleurtje.
Wing2.jpg

Wat vinden jullie?

Back