Goeie CP

Hallo Vliegers:)
Ik ben opzoek naar een goede (goedkoope) CP helikopter met zender en alles erop en eraan
Ik ben er niet echt uit welke, hij moet vrij groot zijn want ik wil ook buiten kunnen vliegen:)
ik heb al een helikopter op het oog (Honeybee King 2) maar misschien is er een betere.

Alvast bedankt!

Tom

Jaah eigenlijk niet zo veel het liefst onder de 200 (bn pas 14 en kranten zijn waardelooos om te lopen) dus moet leven van kleed geld

Tom

Tja, leven op kleedgeld, dat ken ik ;)

Budget van 200 euro. Hmm, dat wordt idd iets uit de Honeybee serie denk ik.

Heb je al ervaring met heli's? Anders is het misschien slimmer om met een fp te beginnen. Stuk goedkoper, stuk steviger en stuk lagere crashkosten en ook veel fun!

Alleen niet buiten te vliegen als er wind staat.

Ludo

Heb al vrij veel ervaring met helikopters, (blade mcx) maar daar was ik na een paar weken al uitgegroeit,
vlieg nou al ruim een jaar op Realflight dus zou wel graag een Cp willen waar ik nog in kan '' groeien'' als u snapt wat ik bedoel

Mijn mening:

ziet er leuk uit maar:

hij heeft borstelmotors, die zeker sneller slijten en mindere prestaties leveren dan borstelloze.

hij heeft een staartmotor en geen belt, dus de staart zal niet precies/snel/strak bestuurbaar zijn. (als je snapt wat ik bedoel)

Hij is klein en licht, dus zeker ook niet heel geschikt voor buiten.

Verder komen er torenhoge verzendkosten bij.

En is de 2,4Ghz zender waarschijnlijk illigaal.

Ludo

Mijn mening:

kwa mechanica lijkt het er meer op, kwa electronica niet:

hij heeft een NiMH accu, met een vliegtijd van 4 minuten.
wederom borstelmotors

zo'n NiHM is niks, dus een lipo upgrade kost je 2 lipo's en een lipolader
wederom dure verzendkosten + grote kans dat je bij de douane gepakt wordt

oja, ik ben gewoon 'je' ;) ben maar 15 jaar :)

Owkeej, jaa LIPO's in me MCX zitten 1 cells lipo's die kostem maar 6 pond in engeland,
ik zit te twijfelen tussen de HBK2 en Belt cp vawege de prijs (HEB ABSOLUUT GEEN GEDULT)

ja, maar die 3S 1000mAh zijn wel iets duurder hoor ;)

En dan heb je ook nog een lader nodig.

Ik merk dat je geen gedult heb, nou dan moet je hem zekers niet uit de VS laten komen. (hij is trouwens ook out of stock)

De HBK2 is wel gewoon beter. Hangt er ook vanaf hoe en waar je gaat vliegen. Als je alleen indoor rondjes gaat vliegen voldoet de King zeker denk ik. Maar meer buiten raggen dan zou ik voor de CP2 gaan.

Ludo

Whaha Nee ben ook niet van plan om uit de vs te laten komen.
maar het zogenaamde ''Raggen '' xD whaha zal ik nog ff voor moeten oefenen, ik ben zowiezo van plan buiten te vliegen maar nog niet echt extreem, indoor gaat misschien ook wel lukken (zit of vechtsport en we zijn de laatste in de zaaldus ^^ neem hem lkkr mee)

Bedankt trouwens :)

Even de zoekfunctie gebruiken Tom ;)

Het komt er op neer dat brushless motors efficienter zijn (langere vliegtijd), lichter zijn en meer vermogen leveren. Ook hebben ze veel en veel minder slijtage waardoor je ze bijna nooit hoeft te vervangen. Wel heb je er een speciale regelaar voor nodig.

Ludo

Even de zoekfunctie gebruiken Tom ;)

Het komt er op neer dat brushless motors efficienter zijn (langere vliegtijd), lichter zijn en meer vermogen leveren. Ook hebben ze veel en veel minder slijtage waardoor je ze bijna nooit hoeft te vervangen. Wel heb je er een speciale regelaar voor nodig.

Ludo

Sorry(A) zal ik voortaan doen

Dit is een hele mooie heli voor jou, ook ruim binnen je budget.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Belt aangedreven, brushless, lipo, alumium rotorkop...

Laatst bewerkt door een moderator:
otom007,

Mischien is een hk450 wel iets voor jou, die moet je zelf in elkaar zetten en je leerd daar meteen heel veel van. Ook kun je hem als je crashed makkelijker maken. En die heli komt niet ver boven je budget uit. Deze heli is te vinden op hobbycity.com. Er is een ander topic op het forum die over deze heli gaat,

succes met je keuze en beslis vooral niet te snel. Het is namelijk een hoop geld. Ik weet waar je over praat want ik sta in het weekend ook om 6 uur op om championnetjes te plukken;)haha:p

Back