Gohbee Stinger 50Deluxe "Bouwverslag"

Ik heb nog geen ervaring met de Gohbee maar ik denk dat ik bij de Raptor series zou blijven. deze helis hebben zichzelf namelijk al bewezen.

groet dennis

ik persoonlijk verwacht dat het ding na een seisoen met richard aan de knuppels uit elkaar rammelt van de speling.
de machines die ik gezien/gevoeld heb was ik niet zo onder de indruk van afwerking, en pasvorm.

dat zijn wel de dingen die straks ellende gaan geven.

ben benieuwd, uitwringen dat ding richard :D

ik persoonlijk verwacht dat het ding na een seisoen met richard aan de knuppels uit elkaar rammelt van de speling.
de machines die ik gezien/gevoeld heb was ik niet zo onder de indruk van afwerking, en pasvorm.

We zullen het zien, ik denk dat het met die Ik nu heb wel meevalt. Zit nergens echt speling op en ziet er goed uit.
Die van Remco is iniedergeval nog steeds netjes, enigste wat iets van slijtage vertoont is de washout. Maar dat is bij elke heli een punt wat slijt.
(Jaaa ik vlieg wel iets extremer, maargoed...)

Anyway, we zullen het wel zien. Ik ben ook benieuwd!

Cheers,

Richard

die van remco is al een seisoen oud met als wreedste truuk "nose in vliegen" (haha sorry remco :wink:)

dan zit er zelfs bij een shuttle of raptor v1 nog geen speling op :D

Eeuh ge hebt hem opzettelijk de bomen in geduwd ja

Stond erbij en keek ernaar, wist niet welke kant ik uit moest rennen 8O

Denk dat we beter de wc deur hadden open gezet, had hij ineens op zijn

plaats gezeten :roll:

Het rammelde nogal op het dak waar de heli neerkwam..... 8)

Groetjes

Chris

Hmm,

Ik lees hier dus toch ervaringen van mensen die hem kennelijk al lang vliegen, en kennelijk zijn die ervaringen niet zo goed.

Ik denk dat je pas iets kunt zeggen van de kwaliteit wanneer er veel ervaring mee is opgebouwd, niet na 1 keer vliegen. Ik ben het dus wel met Sprokkel eens, de Raptor heeft zich bewezen, de Gohbee nog niet.

Groeten,

John.

Dat is zo,. maar de Gohbee (ik noem hem TZ) is ook nog maar net een jaar op de nl markt (als ik het goed heb), Hij moet zich inderdaat nog gaan bewijzen en zoals eerder al gelezen zijn er al kleine veranderingen aan de heli geweest.

Toch maar even reageren....

Wat mij opvalt is dat mensen een mening hebben op basis van niks.

Ik weet niet wat Gerard heeft gezien, maar als je doelt op de kits die bij Jo lagen toen hij ook op zoek was naar een goedkoop alternatief, dan zit je er naast, dit waren geen TZ, Gohbee, Yingshi...

De problemen die WJ (tuinkabouter) heeft ondervonden kwamen omdat we een aantal zaken inpulsief hebben opgelost.
Hierdoor hebben we een lager gesloopt, en ook de pitchbrug, maar dit lag niet aan de tz, gohbee... maar puur aan ons zelf.

Wat is dan het verschil tussen de versie.

De versie die ik vlieg is een van twee generaties terug, daarin werd de flybar aangestuurd door een deel uit 4 stukken, net als de upgrade voor de raptor. De generatie daarna had aluminium mixer arms voor de aansturing van de flybar, maar dit leverde problemen op bij een eventuele crash. De huidige generatie is de aansturing uit een stuk en zijn er weer kunststof armpjes geplaatst.
Ook is de washoutbase vervangen door een aluminium versie. Want hier komt net als bij de raptor vrij snel speling op. Dat is dus met de huidige generatie niet meer.
Ook is de snaar voor de staartaansturing vervangen voor zo'n oranje die bij andere modellen ook wordt gebruikt. In mijn versie zit een soort zwart rubber.
Dan de clutch, de versie die ik heb heeft nog geen vrijloop, de huidige generatie heeft een clutch vrijloop. Dus ook dat is uit de wereld.

Ik vlieg inderdaad alleen maar rond, maar hij heeft inmiddels 10 gallon gehad, en het enige slijtpunt is de washoutbase, maar dat is inmiddels opgelost.

Wat is dan het verschil tussen een tz en een gohbee... De gohbee is de kop uitgesimed. De gohbee is standaard voorzien van een aluminium pitchbrug (oke de meeste tz die je hier in europa ziet ook).

De delen die nazorg nodig hebben zijn inmiddels aangepast. Het ging om locktite op de pitchbrug, deze was karig gelijmt. Ook is de ball van de bladhouder een aandachtspunt.

Maar ARF wil niet zeggen dat je niks hoeft te controlleren.

Dus als je een mening hebt graag bazeren op ervaring en niet op horen van.

Bedankt

met vriendelijke groeten
Remco en Maureen
www.4rc.nl

David Ellison (Gohbee) zei:
Howdy! For those who are just now hearing of us, please allow me to introduce ourselves.

Who is Gohbee Aviation?

We are the exclusive distributor for the Stinger line of helicopters in the US, Canada, Mexico as well as other countries. The Stinger line of helis are manufactured in China by our business partner. The Stinger heli is also marketed under the Tianzi name in other countries. Essentially, the Tianzi and Stinger are the same heli, except we specify and offer certain “upgrades” as standard. For instance the Stinger comes standard with metal pitch arm and is available with fiberglass canopy. Basically, Gohbee is the largest stocking distributor in the world for the Stinger line of helicopters. We have a large inventory of replacement parts and options for our customers. We stand behind every kit / replacement part we sell. Our instruction manual is written in English by native English speakers. Our warehouse is located in South Carolina.

Below the swashplate the Stinger is very similar in design to the Raptor-- however, our parts on not the same. Our frames have been beefed up and are made of stronger material. There are many subtle improvements that add up to make the Stinger a great chopper. The improvements may not be so evident until you do a side by side comparison. For one the ribbing along the side of our frames are taller and increase the lateral strength. We’ve also added a tray underneath the fuel tank to improve frame stiffness. For more complete list of features, please follow the link below:

http://www.gohbee.com/Merchant2/docs/instructions/Why the Stinger.pdf

Even als aanvulling.

Nog even dit: De 60 en de 90 versie is (nog) niet leverbaar als Gohbee de reden is dat Gohbee vind dat deze nog niet af is. Er wordt dus dingen aangepast, omdat er nu een aantal mensen in amerika test mee vliegen, een problemen of verbeteringen rapporteren.

met vriendelijke groeten
Remco en Maureen
www.4rc.nl

remco die ik gezien heb was die jij bij had in utecht, welk model en type was dat ?

die had wel dat underslung head.

Dat was dus de gohbee van twee generaties terug en die heeft nog steeds geen probleem (alleen wat ruimte op de washoutbase), ook weet ik niet waar je die kwaliteit dan op bouwt..

Gerard_nl zei:

dat zijn wel de dingen die straks ellende gaan geven.

want die uitspraak is dan op niks en een eerste op afstand indruk gebaseerd.

gr Remco

als ik zon ding in mijn handen heb en voel is dat wel de eerste maar een goede indruk.

ik ben benieuwd hoe de nieuwste versie het uithoud, ik persoonlijk ben van de kop niet kapot maar de rest van de machine is aantrekkelijk geprijsd.

ik vind de kop juist weer mooi dus hoe zeggen ze dat ook al weer.
o ja over smaak valt niet te twisten.
en
meningen zijn als klo*tza*ken. iedereen heeft er een. ik dus ook

UPDATE

Hallo iedereen!

Ik keek vanochtend in mn schoentje en vond daar een klein leuk upgradeje voor mn Stinger, namelijk de nieuwe "On Edge" dampers.
Ze lijken ERG veel op de Carbon Xtreme dampers, hopelijk presteren ze net zo goed... dat weet ik nog niet.

Wat foto's:

normal_1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

normal_6.JPG

De Gohbee als nachtvliegheli:
7.JPG

8.JPG

9.JPG

Cheers,

Rich 8)

ik ben benieuwd naar die dampers, wel weer een ander design met ook een Oring im "onderin" te dampen ipv alleen voor bovenin

Hoi Roytjuh,

Ik heb de heli ondertussen alweer verkocht aan iemand die ik lesgeef omdat ik zelf overgestapt ben op electro.

Ik heb iemand een paar flimpjes laten maken van nachtvliegen (10 dec 2005) maar deze persoon moet mij nog steeds het filmpje geven, hij is aan het verhuizen... dus vandaar :evil:

Verder ben ik nog steeds erg positief over de Gohbee, 0 problemen mee gehad en vliegt naar mijn persoonlijke mening fijner dan een Raptor 50. Ook hoef je geen upgrade paddles o.i.d. te monteren om snelle cyclics te krijgen, dit betekent overigens niet dat hij altijd agressief vliegt. Met kleinere uitslag is hij heerlijk rustig en perfect om mee te leren vliegen.

Cheers,

Richard

Back