Nog even een uitleg van de vliegtuig vleugel(s)
Mijn interesse komt van ver in de tijd waar ik net als zo veel andere medelanders de hype van het windsurfen mocht mee beleven.
Zo’n 20 jaar later vroeg ik aan de free style jongens en meisjes in 2009 te Bonaire of zij iets zagen in een met een vleugel uitgeruste surfboard.
Nu weer zo,n 10 jaar later begint het al een beetje gemeengoed te worden.(denk ik)
Lac Bay te Bonaire is op grote oppervlakte zeer ondiep(goed voor leerlingen) en een hydrofoil met een lange ‘master strut’ niet toepasbaar.
Zal dan ook graag iets willen ontwerpen met een kleine ‘strut’ .
Die strut mag eventueel als vervanging ook terug komen in het ontwerp van de surfboard zelf.
Zal al tevreden zijn met een contraptie die 10 of 20% meer lift en stabiliteit kan geven bij het speedsurfen met het oude ontwerp van het Needleboard.
Misschien dat de zoutpannen(groen/blauwe gedeelte) van Bonaire met de kleine dammetjes die de golfslag remmen hierbij ook nog een uitkomst bieden.
Of gewoon wachten tot het einde van de dag.
Mijn ervaring is dat de toeristen dan rond die tijd van het water af gaan ook neemt de golfslag iets af.
Een 8.5 tot 10m2 zeil kan hiervoor een oplossing zijn.(15 tot 20/22 knopen)
Lac Bay
Groet:Robin
Edit:En nog even een andere invalshoek.......
En na de zomervakantie maar even een paar vragen stellen op het Saxion Fablab.
Nog een Edit:Need for speed.........
De Cambers kan ik herontwerpen en uitprinten.
Mijn oude herrinneringen komen terug.
Ik wilde in 2009 de Camber opstellingen via de giek met electronische knoppen en servo’s aansturen!
En met mijn grote tenen de onderwater vleugel aansturen.
Dat betekent dat de positie van de voeten gefixeerd in de footstraps moeten blijven.
Leuk man!